- This topic has 5 replies, 3 voices, and was last updated 4 years, 10 months ago by .
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 952 – Giulia › Generator skift
Så er jeg igang med at skifte generator på den anden Giulia.
Den første var på en Q v6 det er ikke til at komme til 🙂 .
Nu er det så på en 2,2 180 hk det er sku heller ikke nemt.
Den har også kørt 100000 og skal have nyt cyklon filter sidder bag ved remstrammeren spørg lige om det er nemt :laugh: det er ikke meget nemmere at komme til noget som helst efter motoren er blevet vendt “rigtig“
Bare det at komme ind til tandremmen når det er tid på 2,2 :sick: Det er betydelig nemmere på en 159 2,4 selv om den ligger på tværs .
Det er så desværre heller ikke nemt med v-remmen på hverken Q eller 2,0 skulle jeg lige hilse at sige, bare lige lidt værksteds info 🙂
Lyder som om tingene er blevet lidt forkrampede pladsmæssigt :-s Hvad er et cyklonfilter?
Det er et filter i smøre kredsen et der drejer rundt . oliefilteret er ved hver eftersyn det andet ved 100000. Det kaldes cyklonfilter men i reservedels kataloget kaldet seperator .
Aha, sikkert for at undgå for meget olie retur med krumtapudluftningen, hverken diesel eller benzin med direkte indsprøjtning kan rense sig selv i indsugningsvejen …
Jeg mindes en historie fra mange år siden om en Fiat med femcylindret motor, hvor den skulle ud for, at man kunne skifte tandrem mm. 🙂