Generator skift

Home Forums Alfa Forum Type 952 – Giulia Generator skift

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #8183
    Anonymous
    Inactive

    Så er jeg igang med at skifte generator på den anden Giulia.

    Den første var på en Q v6 det er ikke til at komme til 🙂 .

    Nu er det så på en 2,2 180 hk det er sku heller ikke nemt.
    Den har også kørt 100000 og skal have nyt cyklon filter sidder bag ved remstrammeren spørg lige om det er nemt :laugh: det er ikke meget nemmere at komme til noget som helst efter motoren er blevet vendt “rigtig“

    Bare det at komme ind til tandremmen når det er tid på 2,2 :sick: Det er betydelig nemmere på en 159 2,4 selv om den ligger på tværs .

    Det er så desværre heller ikke nemt med v-remmen på hverken Q eller 2,0 skulle jeg lige hilse at sige, bare lige lidt værksteds info 🙂

    #35434
    Morten Svendsen
    Participant

    Lyder som om tingene er blevet lidt forkrampede pladsmæssigt :-s Hvad er et cyklonfilter?

    #35436
    Anonymous
    Inactive

    Det er et filter i smøre kredsen et der drejer rundt . oliefilteret er ved hver eftersyn det andet ved 100000. Det kaldes cyklonfilter men i reservedels kataloget kaldet seperator .

    #35437
    Morten Svendsen
    Participant

    Aha, sikkert for at undgå for meget olie retur med krumtapudluftningen, hverken diesel eller benzin med direkte indsprøjtning kan rense sig selv i indsugningsvejen …

    #35438
    Anonymous
    Inactive

    lige præcis

    #35460
    Anonymous
    Inactive

    Jeg mindes en historie fra mange år siden om en Fiat med femcylindret motor, hvor den skulle ud for, at man kunne skifte tandrem mm. 🙂

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.