Giulia Veloce læder?/soltag?/stadig glade for den?

Home Forums Alfa Forum Type 952 – Giulia Giulia Veloce læder?/soltag?/stadig glade for den?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hejsa

Jeg har i nu ventet i 1/2 år på at leasing kom igen og nu sker det endelig i denne uge.

Bilmæssigt køre jeg i dag i en alfa rød Alfa Romeo Giulietta 170 fra 2010, men kan forstå der går 1-3 år før den nye “Giulietta” kommer, så jeg går en størrelse op og har valgt en Giulia Veloce. Flot bil!

Ville egentlig gerne have den i Competizione rød, men kan forstå at det kan man ikke. Det syntes jeg virker meget spøjs da den f.eks. kan fås til Giuliettaen 170 og Veloce modellerne. Men det giver nok mening for Alfa :dry: 😉

Vil høre om nogen af jer har erfaringer med et par ting:

1:
    Overvejer at få beige læderstue i stedet for den alm. også flotte sorte til min kommende Alfa røde Giulia, men ved simpelten ikke om det er pænt og har ikke kunne se det “live” nogen steder.
    Nogen som har erfaringer med denne kombination?

2:
    Overvejer soltag da jeg har haft det i mine 2 tidligere Alfaer, men det blev desværre også utæt i min 147er i sin tid så er lidt bange for det. Vil sikkert heller ikke køre særlig ofte med det åbent, men kan godt lide det at have glastag hvis det da er pænt stort og både foran og bagi
    Nogen som har fået det i deres Giulia eller blot set det et sted?

3:
    Er jer som har købt en Giulia stadig glade for den efter I har kørt noget tid i den?
    Personlig elsker jeg den men syntes bare under min prøvetur at der manglede lidt “ond” motorlyd i den

Tak for jeres tid og hjælp….

VH/ En kæmpe alfa elsker igennem mange år nu

Har nu kørt i min 200 HK benzin Giulia Super siden januar 2017 og er stadig utrolig glad for den. Den virker mere kraftfuld og sprælsk end min tidligere Giulietta QV.

Har glastag – da vi næsten ikke kan undvære det, efter at have haft det i både Giulietta’en og en Lancia Ypsilon. Det er fuldstændig rigtigt, at det sjældent er åbent, men det giver en langt mere “rummelig” og lys kabine.

Anonymous
    Inactive

Jeg har nu haft min i en måned og runder snart 3.000 km. Det er min 13. Alfa Romeo på 20 år og kan kun sige, at det også er den bedst kørende bil jeg har haft. Jeg tager nu og da en aftentur, bare fordi jeg lige skal ud at rulle en tur.

Jeg har selv haft to Alfa GT’er i Alfa Rosso med beigelæder. En rigtig flot kombination. Læderet er dog lidt sårbar overfor farver fra f.eks. cowboybukser, så regn med lidt “patina” på farven.

Ift. den brune læderkabine, så antager jeg at den bortset fra formen på sæderne kan sidestilles med Veloce kabinen med brunt læder.
    Jeppe Vamberg har lagt en video op af sin Alfa Rosso Veloce med brun kabine her:
    https://alfaklub.dk/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=69&id=27737&Itemid=119
    Jeg har selv en Misano Blå Veloce med brunt læder, og er vanvittigt glad for det. Det er en fornøjelse at stige ind i hver eneste dag. Må dog give Ole ret i at det er følsomt over for farve fra jeans, men uanset hvor slemt det ser ud, synes jeg nemt det kommer af, hvis man giver læderpleje med et par måneders mellemrum. Mine ser ud som ny efter rengøring, selvom de på udsatte steder kan være helt blå ind imellem.

Soltag valgte jeg fra – det koster kassen, risikerer at blive utæt, og hæver tyngdepunktet. De tre ting overskygger for mig det ekstra lysindfald, da jeg på varme sommerdage synes det kan være en decideret plage, men det er jo ekstremt individuelt.

Jeg har kørt 15.000 i min Veloce, og hver evig eneste dag er en fryd! 😀 Jeg fortryder intet, og er bare helt igennem glad for den. Ift. motorlyd må jeg give dig ret, men sådan er det jo bare med en moderne turbo-4’er. Jeg overvejer at sætte anden indsugning og udstødning på min, men det vil først være om et par år, hvis jeg trænger til lidt fornyelse.

Jeppe Vamberg
    Participant

Hej Kim

Tillykke med valget af din nye bil, den bliver du vildt glad for :woohoo:
    Jeg har haft min ca. 1 måned og runder snart 4.000km. Jeg glædes over kabinen hver eneste gang jeg sætter mig ind i bilen. Jeg har valgt Alfa rød lak og tobacco lædersæder – Fed kombination, set med mine øjne :woohoo: :woohoo:
    Glassoltag er religion, hvor du skal gøre op med dig selv, om det er pengene værd – Personlig sætter jeg pris på den intime kabine, som understreger den sportslige Veloce kabine. Måske glassoltaget passer bedre til en Lusso B)
    Du må gerne se min, hvis du har lyst – jeg kommer en del omkring Aalborg, Djursland, Viborg og Herning.

Mvh
    Jeppe

Anonymous
    Inactive
    quote Lars Gotved Jacobsen” post=27955:

Har nu kørt i min 200 HK benzin Giulia Super siden januar 2017 og er stadig utrolig glad for den. Den virker mere kraftfuld og sprælsk end min tidligere Giulietta QV.

Har glastag – da vi næsten ikke kan undvære det, efter at have haft det i både Giulietta’en og en Lancia Ypsilon. Det er fuldstændig rigtigt, at det sjældent er åbent, men det giver en langt mere “rummelig” og lys kabine.

Er selv også rigtig glad for vores mørke glastag…men det er dyrt

Anonymous
    Inactive
    quote Ole Jørgensen” post=27956:

Jeg har nu haft min i en måned og runder snart 3.000 km. Det er min 13. Alfa Romeo på 20 år og kan kun sige, at det også er den bedst kørende bil jeg har haft. Jeg tager nu og da en aftentur, bare fordi jeg lige skal ud at rulle en tur.

Jeg har selv haft to Alfa GT’er i Alfa Rosso med beigelæder. En rigtig flot kombination. Læderet er dog lidt sårbar overfor farver fra f.eks. cowboybukser, så regn med lidt “patina” på farven.

——————————————-

Dejligt at høre du har været så glad for modellen og fedt at du har været glad for den i brun læder (det et stort spring for mig *S* da jeg normalt er til sort pr. deff. (-:)

Anonymous
    Inactive
    quote Jakob Hestbæk Poulsen” post=27961:

Ift. den brune læderkabine, så antager jeg at den bortset fra formen på sæderne kan sidestilles med Veloce kabinen med brunt læder.
    Jeppe Vamberg har lagt en video op af sin Alfa Rosso Veloce med brun kabine her:
    https://alfaklub.dk/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=69&id=27737&Itemid=119
    Jeg har selv en Misano Blå Veloce med brunt læder, og er vanvittigt glad for det. Det er en fornøjelse at stige ind i hver eneste dag. Må dog give Ole ret i at det er følsomt over for farve fra jeans, men uanset hvor slemt det ser ud, synes jeg nemt det kommer af, hvis man giver læderpleje med et par måneders mellemrum. Mine ser ud som ny efter rengøring, selvom de på udsatte steder kan være helt blå ind imellem.

Soltag valgte jeg fra – det koster kassen, risikerer at blive utæt, og hæver tyngdepunktet. De tre ting overskygger for mig det ekstra lysindfald, da jeg på varme sommerdage synes det kan være en decideret plage, men det er jo ekstremt individuelt.

Jeg har kørt 15.000 i min Veloce, og hver evig eneste dag er en fryd! 😀 Jeg fortryder intet, og er bare helt igennem glad for den. Ift. motorlyd må jeg give dig ret, men sådan er det jo bare med en moderne turbo-4’er. Jeg overvejer at sætte anden indsugning og udstødning på min, men det vil først være om et par år, hvis jeg trænger til lidt fornyelse.

——————————————–

Tak for link – det var fedt lige at se. Havde lige overset det var lagt op herinde.

Mht. soltag så har du ret – det koster kassen og jeg har også svært ved at forsvare overfor mig selv at det er ca. 30000 ekstra værd. Kan godt lide det at taget er sort glas og at der kommer lys ind i kabinen. Har så godt som aldrig kørt med det åbent i min gamle bil men kun brugt det som alm. glastag.

Dejligt at høre du også er glad for din veloce. Kan næsten ikke vente med at jeg skal have min egen. Ville ønske der var lidt mere lyd på den – ikke at den skal “larme” men måtte bare gerne have lidt mere “ond” lyd. Lidt ligesom da jeg havde en Ducati MC – man var ikke i tvivl om der kom en Ducati kørende når den kørte forbi en. Dejlig italiensk motor lyd.

Anonymous
    Inactive
    quote Jeppe Vamberg” post=27963:

Hej Kim

Tillykke med valget af din nye bil, den bliver du vildt glad for :woohoo:
    Jeg har haft min ca. 1 måned og runder snart 4.000km. Jeg glædes over kabinen hver eneste gang jeg sætter mig ind i bilen. Jeg har valgt Alfa rød lak og tobacco lædersæder – Fed kombination, set med mine øjne :woohoo: :woohoo:
    Glassoltag er religion, hvor du skal gøre op med dig selv, om det er pengene værd – Personlig sætter jeg pris på den intime kabine, som understreger den sportslige Veloce kabine. Måske glassoltaget passer bedre til en Lusso B)
    Du må gerne se min, hvis du har lyst – jeg kommer en del omkring Aalborg, Djursland, Viborg og Herning.

Mvh
    Jeppe

———————————————————
    Tak for din besked – hvor bliver jeg god om muligt endnu mere vild efter at få den bil hjem til mig selv. Dejligt at høre du også har været glad for du det beige/brune valg. Det er jo lidt et sats at tage da langt de fleste vælger den sorte som jeg normalt også ville have gjort.
    Har du måske et billede af bilen hvor man kan se din brune stue i den?

Var der lang ventetid på din model fra du bestilte til du kunne hente den?
    Har hørt den brune farve skulle gøre den tager ekstra lang tid at få leveret.

Fantastisk bil 🙂

Jeppe Vamberg
    Participant

Hej igen Kim

Jeg kan lægge et pat billeder op på søndag af interiør.
    Min kom ca. 2 måneder før de havde lovet mig, så jeg tror det er ret individuelt fra bil til bil, og hvor meget pres der er på samlebåndet.
    Hvor i landet bor du?

Mvh
    Jeppe

Anonymous
    Inactive
    quote Jeppe Vamberg” post=27985:

Hej igen Kim

Jeg kan lægge et pat billeder op på søndag af interiør.
    Min kom ca. 2 måneder før de havde lovet mig, så jeg tror det er ret individuelt fra bil til bil, og hvor meget pres der er på samlebåndet.
    Hvor i landet bor du?

Mvh
    Jeppe

Hejsa

Super fedt mht søndag (-: takker

Håber de kan levere i løbet af ca 6-8 uger så jeg har den til sommer

Bor i Århus

Jeppe Vamberg
    Participant

Hej igen igen

Jeg skal til Århus enten mandag eller tirsdag mellem kl 10 og 14.
    Kan du få det til at passe, kan vi evt. mødes, så kan du se bilen live

Mvh
    Jeppe

Anonymous
    Inactive
    quote Jeppe Vamberg” post=27989:

Hej igen igen

Jeg skal til Århus enten mandag eller tirsdag mellem kl 10 og 14.
    Kan du få det til at passe, kan vi evt. mødes, så kan du se bilen live

Mvh
    Jeppe

——————————-

Uha det var da utrolig pænt af dig hvis du har tid.

Er godt nok på arbejde men kan helt sikkert afse 10 min til et kik (-:
    Er du tæt på havnen?

Jeppe Vamberg
    Participant

Efter tjek af kalender, bliver det på tirsdag – Kontakt mig på 6124 4304 eller vamberg@stofanet.dk, så kan vi aftale nærmere

Mvh
    Jeppe

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.