Giulia Veloce Ti – prissætning?

Home Forums Alfa Forum Type 952 – Giulia Giulia Veloce Ti – prissætning?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Hej

For kort tid siden blev der vist en Giulia Veloce Ti vist frem som forhåbentlig kommer til DK til efteråret. Er der nogen som har en ide hvordan den vil blive prissat ift. den nuværende Veloce? Altså snakker vi en kampagne version til ca. samme pris eller om den vil koste meget mere?

Kunne læse i klubbladet er der også på et tidspunkt kom en Ti version til den gamle 159er. Nogen som kan huske fra dengang hvordan den blev prissat dengang?

Tak for jeres tid og hjælp.

Anonymous
    Inactive
    quote Kim Jarly” post=28061:

Kunne læse i klubbladet er der også på et tidspunkt kom en Ti version til den gamle 159er. Nogen som kan huske fra dengang hvordan den blev prissat dengang?

Jeg købte i 2008 en 159 SW TI og mener merprisen for TI dengang var cirka 60.000 kr. Der var sportssæder i læder, 19″ alufælge, sideskørter, sænket undervogn, alu pedaler, “carbon” i midterkonsol og sikkert lidt mere, som jeg ikke mere husker.

Anonymous
    Inactive
    quote Ole Jørgensen” post=28062:

quote Kim Jarly” post=28061:

Jeg købte i 2008 en 159 SW TI og mener merprisen for TI dengang var 60.000 kr.

————————-

dejligt vide – står nemlig meget tæt på at få en Giulia Veloce men overvejer så at vente i 4-6 måneder og få en Ti som er peppet væsentlig mere op med mindre prisen er 30-40% højere (-:

Skal man have lidt ekstraudstyr til den nuværende bliver prisen jo lynhurtig 20-40 tDKK ekstra.

Anonymous
    Inactive

Jeg håber, at den nuværende prissætning holder og ikke bare er en “ud af lager pris”. Jeg har på et andet forum læst, at der kommer skærpede forureningskrav til bilmotorer, så der pr. 1. september kræves euro 6c eller 6d.

Anonymous
    Inactive
    quote Ole Jørgensen” post=28065:

Jeg håber, at den nuværende prissætning holder og ikke bare er en “ud af lager pris”. Jeg har på et andet forum læst, at der kommer skærpede forureningskrav til bilmotorer, så der pr. 1. september kræves euro 6c eller 6d.

——————-

Man kunne jo tænke at de ikke ville give den nuværende Veloce det “gratis” ekstraudstyr som de andre versioner har fået da de ved at der snart kommer en Ti som den så ville skulle “kæmpe” lidt mod. Så hellere holde den nuværende Veloce uden ekstra ting for så at komme med en Ti version senere på året. En tanke….

Jeppe Vamberg
    Participant
    quote Kim Jarly” post=28066:

——————-

Man kunne jo tænke at de ikke ville give den nuværende Veloce det “gratis” ekstraudstyr som de andre versioner har fået da de ved at der snart kommer en Ti som den så ville skulle “kæmpe” lidt mod. Så hellere holde den nuværende Veloce uden ekstra ting for så at komme med en Ti version senere på året. En tanke….

Jeg tror ikke du få en billigere Veloce end dem Djarlo sælger ud af pt. til Orange dage, vist nok med 5 års garanti.
    Tjek tidligere tråd her på sitet. https://www.alfaklub.dk/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=62&id=27978&Itemid=119#27998

Prøv at kontakte Jacob Andersen ved Djarlo, måske han kan trylle lidt frem i gemmerne – Jeg fik en super behandling og gjorde en god handel B)

Jeppe Vamberg
    Participant

Det lyder sandsynligt, for hvorfor kører Alfa Giulia ikke med AdBlue endnu (heldigvis) og de andre gør.
    Da jeg bestilte min, var Alfa også lidt usikker på, om den kom med AdBlue eller ej – Heldigvis slap jeg for det bøvl

Lars Mosborg
    Participant

Hej Kim,

Tænker at du godt kan have ret mht. den korte kampagneperiode, idet TI-versionen indeholder meget af føromtalte udstyr plus en del andre lækre detaljer. Ved ikke om du har set indholdet af pakken, ellers kan det ses her:

Giulia Veloce Ti

Jeppe Vamberg
    Participant

Den er sq lækker 👿 👿

Anonymous
    Inactive
    quote Jeppe Vamberg” post=28089:

Den er sq lækker 👿 👿

—————————

Total lækker men pt ved vi bare ikke om den kommer til dk jvf importøren for 3 uger siden og hvis den kommer til hvad pris? :dry: :woohoo:

Jeppe Vamberg
    Participant

Prisgæt i forhold til en standard Veloce:
    Edizione udstyr – 90.000
    Karbondele – 30.000
    Sæder og læder på instrumentbord – 50.000
    Fælge – 10.000
    Lyspakke – 8.000
    Diverse – 15.000
    Ovenstående giver i omegnen af kr. 200.000,-, hvilket bliver svært at retfærdiggøre i DK.
    Alfa Danmark kan så vælge at forhandle en god pris, så den ender omkring kr. 750.000,-.

Bare nogle tanker :huh:

Ole Steen Rasmussen
    Participant

Men hvad mon der så sker, hvis man vælger kampagne modellen Edizione og tilkøber det “manglende” Ti-udstyr?
    Umiddelbart ville det jo sænke merprisen med 90.000,-

quote Jeppe Vamberg” post=28096:

Edizione udstyr – 90.000
    Karbondele – 30.000
    Fælge – 10.000
    Lyspakke – 8.000
    Diverse – 15.000
    Ovenstående giver i omegnen af kr. 200.000,-, hvilket bliver svært at retfærdiggøre i DK.
    Alfa Danmark kan så vælge at forhandle en god pris, så den ender omkring kr. 750.000,-.

Jeppe Vamberg
    Participant
    quote Ole Steen Rasmussen” post=28098:

Men hvad mon der så sker, hvis man vælger kampagne modellen Edizione og tilkøber det “manglende” Ti-udstyr?
    Umiddelbart ville det jo sænke merprisen med 90.000,-

quote Jeppe Vamberg” post=28096:

Edizione udstyr – 90.000
    Karbondele – 30.000
    Fælge – 10.000
    Lyspakke – 8.000
    Diverse – 15.000

Det er rigtigt – Problemet er bare, at man ikke kan få Edizione til Veloce længere :S

Anonymous
    Inactive

Der står en masse om Edizione i det nye ARKD-blad 🙂

Anonymous
    Inactive
    quote Michael Hertz Jacobsen” post=28142:

Der står en masse om Edizione i det nye ARKD-blad 🙂

————————

Venter spændt på at modtage det med posten (-:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.