Home › Forums › Generelt forum › Andre mærkværdigheder › God pris på ny Alfa – hvordan?
- This topic has 8 replies, 7 voices, and was last updated 8 years, 4 months ago by
Anonymous.
-
AuthorPosts
-
23. November 2016 at 13:11 #7304
Jakob Hestbæk Poulsen
ParticipantJeg står overfor at skulle købe bil, og har bl.a. en ny Giulia Super Benzina i kikkerten. Ved den lejlighed er det gået op for mig at der kun er fire egentlige forhandlere tilbage i Danmark, og det bekymrer mig lidt, da det jo nok begrænser muligheden for at handle en god pris hjem. Alternativet er en kedelig tysk 4-serie, og der er der jo nogle flere forhandlere om buddet.
Har de af jer der har købt ny Alfa de senere år kunnet handle gode priser hjem?
Alternativt: er der nogen der har erfaring med parallelimport af ny bil? Kan det på nogen tænkelig måde svare sig at købe bilen i Tyskland eller Sverige, og så betale dansk afgift af den?23. November 2016 at 16:09 #29595Anonymous
InactiveMeget har ændret sig, siden jeg forlod autobranchen (forhandlerledet) i 1986.
Dengang var forhandleravancerne meget lave,ca. 10% af basisprisen før moms og registreringsafgifter.
Dengang var forhandleravancerne væsentligt højere i de fleste andre europæiske lande. Derfor oplevede vi forhandlere jævnligt at bilforhandlere i Tyskland og Italien henvende sig til os danske forhandlere. Vi solgte så bilerne på grænseplader uden afgift til enten mellemmænd eller direkte til forhandlerne.
Jeg tror basispriserne i udlandet, stadig er højere end i DK.
Måske skal du lease en bil via et udenlandsk leasingselskab (ofte datterselskaber af danske banker og leasingselskaber). Når et udenlandsk leasingselskab leaser en bil til en dansker, så betaler selskabet kun registreringsafgift svarende til det antal måneder kontrakten løber.23. November 2016 at 16:27 #29597Morten Svendsen
ParticipantPrøv da at spørge feks http://www.autooffer.dk , måske de kan hive lidt rabat hjem ? Ellers må du selv i gang med at forhandle. Jeg ville spørge på den samme bil ved flere forhandlere.
23. November 2016 at 17:18 #29600Anonymous
InactivePrøv Juel Auto i Tilst. Morten kan måske hjælpe.:)
24. November 2016 at 0:48 #29606Peter Engholm-Pedersen
ParticipantSom Erik Løye nævner, har SKAT ændret praksis – senest i juni 2016 – for parallel import af ny bil (dvs. mindre end 4 år gammel – og under 2.000 km. ).
Af Skats ”Juridisk vejledning 2016-2” kan man se:
“Parallelimport
Et køretøj skal afgiftsberigtiges på grundlag af bilens almindelige handelspris ved salg til bruger her i landet, jf. registreringsafgiftslovens § 8, stk. 1. Dette er gældende såvel ved enkeltstående salg af biler til forbrugere, ved salg af en eller flere biler til erhvervsdrivende og ved importørers eller bilforhandleres udtagelse af biler til eget brug.Der skal altid indregnes mindst 9 pct. i samlet avance for importør og forhandler i den afgiftspligtige værdi af et nyt køretøj, der skal indregistreres i Danmark.
Ved indregistrering og afgiftsberigtigelse af nye køretøjer skelnes der ikke mellem køretøjer, der er importeret via en officiel importør eller via parallelimport.
Hvis et nyt parallelimporteret køretøj videresælges til en bruger, der skal anvende køretøjet her i landet, udgøres den afgiftspligtige værdi af salgsprisen – dvs. den almindelige pris ved salg til bruger her i landet. Det er en forudsætning herfor, at der er indregnet mindst 9 pct. i avance til importøren (og eventuelt efterfølgende salgsled).
Hvis parallelimportøren vil udtage køretøjet til eget brug, udgøres den afgiftspligtige værdi af importprisen (købsprisen) tillagt 9 pct.
Der er udstedt styresignal om genoptagelse. Se SKM2016.272.SKAT. ”Den Jur. Vejledning kan ses her :
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947302&chk=212649
Har du overvejet leasing ? eller som man lidt flabet kan man sige om dit alternativ om “kedelig 4-serie”:
Hvis du vil have discount – Køb en Kia. :laugh: :sick: :sick:24. November 2016 at 6:22 #29607Jakob Hestbæk Poulsen
ParticipantPuha, så kom K-ordet frem! Jeg har haft Kia, og den startede sgu hver morgen, men det var svært for undertegnede selv at komme i gear med sådan en gejstdræber i garagen :laugh: :silly: :woohoo:
Tak for jeres inputs! Det anede mig at parallelimport kunne være en dyr løsning, men især pointen omkring lave avancer hos de danske forhandlere gav stof til eftertanke.
Jeg har allerede talt med Juel i Tilst tidligere på året, og det tror jeg så jeg på Ole’s opfordring bliver ved med 🙂
24. November 2016 at 12:33 #29610Tage Juul Rasmussen
ParticipantHej
Vi har lige handlet hos AT Biler i Vejle.
Vi fik en rigtig god pris for vores 159, der lige havde rundet 324.000 km.
samtidig med, at vi fik god rabat på den Giulitta vi har købt.
I forhold til at handle her på “djævleøen” har vi sparet/tjent ca. kr. 40.000,-
Vi handlede med Frank JensenTage
24. November 2016 at 14:38 #29611Anonymous
Inactivequote Jakob Hestbæk Poulsen” post=24548:Jeg har allerede talt med Juel i Tilst tidligere på året, og det tror jeg så jeg på Ole’s opfordring bliver ved med 🙂Hej Jakob, du må gerne referere til mig, måske det kan hjælpe dig lidt.;)
24. November 2016 at 17:37 #29613Anonymous
Inactivequote Tage Juul Rasmussen” post=24551:Hej
Vi har lige handlet hos AT Biler i Vejle.
Vi fik en rigtig god pris for vores 159, der lige havde rundet 324.000 km.
samtidig med, at vi fik god rabat på den Giulitta vi har købt.
I forhold til at handle her på “djævleøen” har vi sparet/tjent ca. kr. 40.000,-
Vi handlede med Frank JensenTage
Hvor er det opløftende at høre, at forhandlerne også gerne vil have nogle biler ud at køre på landevejene.
Går man til Volvo, Jaguar og BMW er der også rabatter at hente, så heldigvis kender forhandlerne deres plads i markedet.
@ Tage – Jeg håber din nye Giulia lever op til dine forventninger og bliver en værdig afløser for din 159`er -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.