Home › Forums › Alfa Forum › Type 952 – Giulia › GTA og GTAm er tilbage
- This topic has 10 replies, 7 voices, and was last updated 4 years, 11 months ago by
Helle Justesen & Ole Jørgensen.
-
AuthorPosts
-
4. March 2020 at 7:58 #8172
Roar Jensen
ParticipantGTA og GTAm emmer af motorsportshistorie for alle Alfisti, og nu kommer Giulia i disse to hidsige versioner – men der bliver kun lavet 500 stk. af hver: https://www.youtube.com/watch?v=5HyXVoWdZRQ
4. March 2020 at 8:09 #35375Roar Jensen
ParticipantHmmm – hvordan lægger man videoer ind?
4. March 2020 at 18:38 #35377Ole Steen Rasmussen
ParticipantNår du har klikket “besvar emne”, så kommer der øverst oppe et ikon (lænke foran en grøn bold/globe). Det bruger du til at placere linket til videoen.
8. March 2020 at 10:40 #35386Roar Jensen
ParticipantHmmm, har selv prøvet at trykke på linket, men får bare en fejlmeddelelse – ved ikke hvad der er galt? :huh: Det har ikke altid været så bøvlet at vedlægge et link, men man kan kopiere det, og lægge det i browserfeltet – så kommer videoen! 😉 https://www.youtube.com/watch?v=5HyXVoWdZRQ
8. March 2020 at 10:51 #35387Jakob Hestbæk Poulsen
ParticipantJeg forstår ikke meningen med de her biler… 2×500 stk. – Hvorfor bruge tid og penge på det? Dertil kommer at jeg synes de er blottet for elegance, og har slet ikke den autentiske “oomph” fra den oprindelige GTA… det ligner lidt mere, hvad der sker når man slipper en 20 årig løs i T-Hansen.
Der er elementer jeg er vild med – f.eks. synes jeg de sorte spejle med den diskrete tricolore er megaflotte.
8. March 2020 at 18:28 #35388Bo Jørgensen
Participant100 kg lettere / 31 ekstra BHP – ikke så ringe endda.
Og A’et kan jo så også ….. igen forsvares. Idet det jo altid har stået for “lettet”. Sådan noget er ikke set i Alfa-regi de seneste 50 år. :whistle:
Ærgerligt prisen nok bliver omkring 2,5 mio, – hvis man bruger de udenlandske priser til sammenligning. 🙁 Hvis vi da overhovedet får den at se i vores bette land
Vh Bo
11. March 2020 at 15:13 #35392Ole Steen Rasmussen
Participant.
12. March 2020 at 11:26 #35393Peter Engholm-Pedersen
ParticipantWoooww! Alene det, at der skal produceres 500 af hver, lugter da langt væk af racer-homologering – hvis man da altså ikke allerede havde set H-selerne, styrtbøjlen, hjulmontering med kun én bolt, ildslukkeren og det manglende bagsæde OG holderen til styrthjelmen bag forsædet i GTAm (!). :woohoo:
Geneva Motor Show er ramt af Covid 19-aflysning, ellers skulle de have været præsenteret der, men dette her er er altså det stof, som drømmebiler er syet af.B)
Der er hentet 35 flere hk – til nu 540hk, – og der er foretaget vægtbesparelser på 100 kg. på GTAm og aerodynamikken er i begge modeller forbedret i forhold til Quadrifoglio. Desuden ændrede fjedre og støddæmpere samt bøsninger + sporvidde forøget med 50mm. 0-100 på 3,6 i stedet for 3,8 i Quadrifoglio, betyder jo noget i et løb.
Der er fede Italiens-flag på sidespejlene (som på prototypen, Alfa Tonale) og Autodelta mærker på forskærmene, udover firkløverne på Quadrifoglio. Desuden er sideskørterne ændret til kulfiber fra Sauber. Der lavet yderligere udskæringer ved siderne af Scudettoen på forklappen, – næsten som på den ensædede tipo A-racer fra 1930’erne.
Udstødningerne er samlet i to Akrapovic-rør midt under bagageklappen. Døråbner-grebet inde i bilen er tilsyneladende erstattet af en rød nylonrem på GTAm. Mærkværdigvis nok ses dog fortsat hajfinne-antenne på taget. Hækspoileren skal øge downforcen, men dog næppe æstetikken…
Med i prisen følger faktisk også et kørerkursus hos Alfa – ”Accademia di Guida” B)
Ærligt talt, er det også på høje tid, hvis Giulia kommer på bane – næsten FEM år efter, bilen blev præsenteret første gang. Det er jo meget usædvanligt for Alfa Romeo, at der ikke er modeller, der seriøst har gået efter titler, siden Alfa 156 i 2003 havde hentet ETCC mesterskaberne for 4. år i træk – med 3 stk. til Giovannardi og 1 til Tarquini – med Autodelta-mærker på bilerne.
Men, helt ærligt mener jeg, det aldeles uværdigt 🙁 for et racermæssigt kæmpenavn, som Alfa Romeo at skulle trille rundt i jumbo-enden af F1-feltet med Alfa-klistermærker oven på et par Sauber-biler, for at kæmpe om bundplaceringerne med Williams og ”det der” amerikanske amatør-team, som har gjort sig mest bemærket ved at tabe hjulene – på BEGGE racere i samme løb…:evil:
12. March 2020 at 11:41 #35394Lars R. Nissen
Keymasterquote Jakob Hestbæk Poulsen” post=31268:Jeg forstår ikke meningen med de her biler… 2×500 stk.quote Peter Engholm-Pedersen” post=31275:Alene det, at der skal produceres 500 af hver, lugter det da langt væk af racer-homologeringHvor får I de 500 stk. af hver fra? Som jeg forstår Alfa Romeos pressemeddelse, drejer det sig om 500 stk. i alt – jeg kan selvfølgelig tage fejl 🙂
quote FCA Press:Alfa Romeo is now accepting pre-booking for Giulia GTA and GTAm, available in only 500 certified, numbered units in total.12. March 2020 at 11:50 #35395Peter Engholm-Pedersen
ParticipantØv,:unsure: der er meget, der tyder på at du meget vel kan have ret, men håber stadig, det er 500 af hver.
12. March 2020 at 11:54 #35396Helle Justesen & Ole Jørgensen
ParticipantDesværre har jeg ikke bilbudget til indkøb af en GTA model.
Jeg kan læse at man nu kan købe en brugt Quadrifoglio til 800 k. – Vi nærmer os B)
Ole
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.