Home › Fora › Alfa Forum › Type 955 – MiTo › Hvilke fælge passer på Mito
- Dette emne har 7 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 12 år, 1 måned siden af Anonym.
-
ForfatterIndlæg
-
19. maj 2010 kl. 21:34 #4863Peder SterllDeltager
Selv om sommeren knp nok er begyndt endnu, er jeg alligevel ved at overveje, havilke vinterhjul der skal på min Mito QV.
Det lugter lidt af, at det skal være en letmetalfælg i 17″ grundet på den store bremsekaliper og dennes placering.
Udvalget f.eks. hos OZ er ikke stort i denne kombination af PCD / ET / antal bolthuller.
Er der nogle herinde der har erfaringer fra andre Mito’er ?
V.h.
900SL
20. maj 2010 kl. 5:54 #11218AnonymInaktivMichael fra http://www.bil-shoppen.dk vil sikkert gerne være behjælpelig hermed. Han selv er en stor alfist. 😉
20. maj 2010 kl. 8:54 #11220Vernon PedersenDeltagerPeder – du skal være opmærksom på, om efteråret kommer der altid tilbud fra importøren med komplethjul (fælge med Brigdstone vinter dæk) til alle modeller.
Har den ikke de samme bremser på som 1,4 TB (305mm fire stemplet Brembo)? – der er da et rimeligt udvalg.
Af “fremmede” mørker – er hjulophæng/bremser de samme som punto abarth.
mvh
oo=v=oo
Vernon P.20. maj 2010 kl. 17:55 #11221Peder SterllDeltagerHej – jeg takker Ole & Vernon for jeres hurtige svar. jeg vil holde øje med forhandlernes tilbud når vi når frem til efteråret.
Min påstand om det lille udvalg, er baseret på et kig på Rallycentret’s hjemmeside :
http://rallycenteret.dk/?m=003-Aluf%c3%a6lge%5c008-OZ%5c000-OZ.htm
… prøv at følge linket “Tryk her for at se priser ….” og vælg Alfa MiTo, samt model etc.
Da jeg helst vil holde mig på 7×17 er der kun Alleggerita og Superturismo som passer min smag, resten er grimme (smag og behag jo forskellig) Superturismo er endda WRC modellen, som jo er helt hvid.
Allerbedst ville det være hvis Superturismo LE Mans Grafit
passede; men det lader ikke til at være tilfældet. Det næstbedste er den fælg som QV’en er standardmonteret med, så måske ender det med den…V.h Peder
20. maj 2010 kl. 19:14 #11222AnonymInaktivBegge OZ-fælge er utrolig flotte. Især Superturismo, som er et klassisk Alfa-fælge, passer efter min smag godt til Alfa Romeo, men vil dog tøve med at bruge det som et vinterfælge, da det vil kræve en del tid på rengøring modsat Alleggerita, som er et meget åbent fælge og derfor “kræver” store bremseskiver for at udfylde “fælget”, men det har Mito’en vel.
OZ fælgene er virkelig flotte, men et alternativ kan være fælge fra BBS, som også er et kvalitetsfælge ligesom OZ. Se her http://autech.dk/produkter/8-bbs/
Husk altid, at priserne er vejlende og derfor er der altid mulighed for “lidt” rabat, hvis man gør en lille indsats. 😉
21. maj 2010 kl. 11:49 #11223Bent Lishmann NielsenDeltagerMito kører med 4×98.
Hvis du benytter excentriske bolte kan du køre med 4×100 og så er udvalget meget større… 🙂15. september 2012 kl. 11:03 #14920AnonymInaktivHvad endte du med? Jeg står aktuelt i samme problem, skal det være alu eller stål. er der nogle der har gode erfaringer med vinterdæk/fælge til mito?
16. september 2012 kl. 13:59 #14923AnonymInaktivNever mind…..købte et par stålfælge med dæk på Dba for 3000…
-
ForfatterIndlæg
- Forummet 'Type 955 – MiTo' er lukket for nye emner og svar.