Home › Forums › Alfa Forum › Type 932 – 156 › Hvilke tændrør?
- This topic has 7 replies, 5 voices, and was last updated 6 years, 10 months ago by Michael Riis.
-
AuthorPosts
-
22. September 2017 at 6:32 #7556Karsten SørensenParticipant
Hej alle!
Jeg skal have skiftet tændrør på min 156 model fra 2002. Er meget i tvivl om hvad der fungerer bedst for markedet er jo lidt uoverskueligt med en masse forskellige priser. Bilen har kørt mange km 324000 – ved ikke om dette kan spille ind i valget af gode tændrør. Hvad siger kollegerne herinde til det? Når man søger diverse steder er prishoppet enormt.
hilsen karsten, 677822. September 2017 at 14:08 #31447AnonymousInactiveDa jeg i sin tid skiftede tændrør på min 2,0 TS købte jeg dem her
http://www.sparkplugs.co.uk/amfinder/?find=spark-plugs-ngk-car-and-light-commercial—–alfa-romeo-156-2-16v-twinspark-plug—–10mm-97——–8174137
Som jeg husker det, sparede jeg noget ift. danske leverandører.
Jeg kan se, at NGK tændrør til din model hos THansen koster kr. 328 pr. stk.
Sparkplugs pris er ca. kr. 100 pr. stk.22. September 2017 at 14:21 #31448Klaus Wedel BerthelsenParticipantHej
Kan ikke hjælpe med et specifikt mærke, men du skal være obs på at det er 2 gange 4 ikke ens tændrør. Jeg fik skiftet ved 100.000 km til:vare nummer 46521529 4 stk a 187 = 748 + moms.
vare nummer 46521530 4 stk a 147 = 588 + moms.De sad stadig i bilen ved 282.000 og bilen kørte fremragende.
Hvis I mangler oplysninger om tændrør fra 1931 til 1991 hjælper jeg gerne.
Se under Classico.mvh Klaus
22. September 2017 at 15:35 #31450Michael RiisParticipantDer er kun NGK der virker i en Alfa, så det er meget let.
Typisk kan man finde et sæt med 8 stk 4×4 rør til 7-800kr
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-156/Service-Maintainance/Original-Spark-Plug-Set-Twin-Spark-16V::1686.html24. September 2017 at 14:45 #31467Peter Engholm-PedersenParticipantHvis vi taler om en Alfa 156 1,6 TwinSpark foreskriver instruktionsbogen – præcist som Riis skriver, – kun NGK, hvoraf de 4 af rørene bør hedde
NGK PFR6B
mens de resterende 4 tændrør bør være NGK PMR7A.Som alternativ er dog også nævnt NGK BKR6EKPA
Men under ”alternativ” for de andre rør angiver instruktionsbogen igen NGK PMR7ADer er som bekendt to elektroder i rørene, og jeg har aldrig kørt på andet end NGK i mine Alfa 156’er. De holder generelt ca. 100.000 KM og har aldrig hørt nogen, der har sagt, at de ikke fungerer upåklageligt.
Brexit giver fortsat mulighed for besparelse:
http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Spark_Glow_Plug.shtmlmens indenlands-priserne er noget højere:
https://landberg.dk/varesoegning?ItemSearchPage-text=ngk+pfr6B
https://landberg.dk/varesoegning?ItemSearchPage-text=NGK+PMR7A
Du sagtens købe de samme rør hos HH/ Djarlo i Nærum, (eller måske også Valby Autoforum). Bare du husker det ”store” Dankort, da Djarlo jo generelt udnytter deres monopol til at være allerh… dyre med Alfa-dele; – s.v.j.h. mindst 280-350 kr. stykket (og dem skal en TS jo bruge 8 af…).
Om ”Autobremsen” på Roskildevej øvrigt fortsat har NGK-rørene lidt billigere, ved jeg ikke, men man kan jo evt. prøve at spørge…
25. September 2017 at 13:45 #31475Klaus Wedel BerthelsenParticipantJeg har købt mine NGK hos FTZ.
17. March 2018 at 14:43 #32528Ebbe HolstingParticipantLiver lige emnet her op igen.. :laugh:
Jeg skiftede for nyligt tændrør på min 156 2,0 JTS da jeg syntes de efterhånden var ret gamle. Det viste sig at der sad nogle Bosch FR7DC fra før min tid, ikke umiddelbart et anbefalet rør, men de har nu kørt upåklageligt. Jeg havde indkøbt nogle NGK BKR6EKPA som anbefales i instruktionsbogen. Efter ca. 700 km må jeg dog konstatere at de ikke fungerer. Bilen får en del udsættere ved acceleration. Efter at haves sat Bosch rørene i igen forsvandt problemet.
Er der andre der har oplevet lignende?
Hvilken betydning har det hvor “varmt” eller “koldt” et rør man kører med?
På forhånd tak.
17. March 2018 at 15:43 #32529Michael RiisParticipantDer må være en af dem der er lidt defekt.
De samme rør sidder også i alle andre TS motorer, og de køre 80-100000km før de står af. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.