Home › Forums › Alfa Forum › Type 940 – Giulietta › Hvornår kommer afløseren for Giuliettaen?
- This topic has 12 replies, 9 voices, and was last updated 6 years, 9 months ago by Jeppe Vamberg.
-
AuthorPosts
-
7. April 2018 at 8:11 #7733AnonymousInactive
Hejsa.
Har selv en Giulietta 170 HK med fuld sportsudstyr. Fantastisk bil
Kan læse en masse steder på nettet at der er en afløser på vej men det er jo blevet sagt i noget tid nu, så hvad er jeres bud på hvornår det sker? Præsentation i 4. Kvartal 2018 og levering i 1. Kvartal 2019?
Står nemlig mellem at lease den nuværende 2018 model med alt det gratis ekstraudstyr som følger med til 4500 kr. Incl lidt ekstraudstyr. Eller vente til afløseren kommer om måske 1/2 år, men måske går der nærmere 1-2 år og det er lang tid at vente. Særlig fordi jeg gene vil have en version med en del HK som feks en veloce version. En sådan version tænker jeg ikke er blandt de første versioner de viser frem?
Overvejer også en Giulia Veloce men prisen lander her på ca 7000 kr pr måned og ved ikke om jeg kan finde et godt argument overfor min kone for merprisen på ca 2600 kr pr mdr (-: Derfor kikker jeg mest efter Giuliettaen og den kommende afløser (-:
Tak for jeres hjælp og tid.
7. April 2018 at 9:19 #32813Jeppe VambergParticipantHej Kim
Hvis du vil have en Giulietta, synes jeg du skal slå til nu, hvor der er billige og fremragende kampagnemodeller. Jeg har selv haft en Giulietta Sportivo – Dejlig køreglad bil i god kvalitet.
Jeg tror du kommer til at vente længe på en Giulietta afløser i nuværende form – Afløseren vil nærmere vise sig som en slags SUV, ikke at forstå som en Nissan Qashqai, mere form som en Mazda CX3, da det er den biltype verden skriger på.
Når man ser på hvad Alfa har præsteret med Stelvio´s køreegenskaber, er jeg også meget overbevist om, de vil blive absolut klasseledende mht. design og køreegenskaber for en kommenede “halvhøj” Giulietta.
Som der har været diskuteret så meget, bliver Alfa nødt til at bygge biler som der efterspørges og hvor de kan tjene nogle penge, som de så kan bruge til at bygge drømmebiler.I mellemtiden kan du overveje hvilket af de 2 ordsprog du hælder til:
– Den som gemmer til natten, gemmer til katten
eller
– Alt godt kommer til den som venterDet eneste du kan være sikker på er, at gamle ordsprog er noget sludder og der findes altid et til de bagkloge
Bare mit input
Jeppe7. April 2018 at 13:45 #32816AnonymousInactiveDen nuværende Giulietta er en fin bil til prisen, og jeg ser mange af dem til daglig i Aarhus. De har produceret mere end 350.000, så det ville være mærkeligt ikke at lave en efterfølger. I mine øjne har FCA ikke en anden forhjulstrukken bil på programmet, som når den til sokkeholderne. Men det bekymrer mig, at der endnu ikke er dukket spionfotos op af en ny model.
PS Hvis de slipper lige så godt afsted med en mini-SUV som med Stelvio, så for min skyld ingen alarm. Men i disse urbane tider kan man godt undre sig over, hvorfor man er så vild med at få større biler.
7. April 2018 at 16:36 #32821AnonymousInactivequote Thomas Lund Nielsen” post=28207:Men det bekymrer mig, at der endnu ikke er dukket spionfotos op af en ny model.Alfa Romeo har altid været god til at skjule dem.;)
7. April 2018 at 17:29 #32822Jeppe VambergParticipantquote Thomas Lund Nielsen” post=28207:Den nuværende Giulietta er en fin bil til prisen, og jeg ser mange af dem til daglig i Aarhus. De har produceret mere end 350.000, så det ville være mærkeligt ikke at lave en efterfølger. I mine øjne har FCA ikke en anden forhjulstrukken bil på programmet, som når den til sokkeholderne. Men det bekymrer mig, at der endnu ikke er dukket spionfotos op af en ny model.Hvis FCA nu kan sælge dobbelt så mange “halvhøje” Giulietta´er, som standard Giulietta´er, så ved jeg godt, hvor jeg ville bruge mine udviklingspenge 🙂
Om bilen er forhjuls- eller baghjulstrukken er vel ikke så vigtig, bare den kører godt og de har en konkurrencedygtig bil til den brede køberskare. Det er så en diskusion værd, om signalet ved at have den eneste baghjulstrækker i klassen, er de ekstraomkostninger værd – Men kan den skille sig positivt ud, tror jeg på projektet 🙂7. April 2018 at 19:51 #32826Helle Justesen & Ole JørgensenParticipantLige meget hvornår den nye Giulietta skulle komme, så regn med at den er bliver forsinket. Det plejer de nye Alfa modeller at være. For nogle år siden blev der bragt en tidslinje oversigt i AlfaRomeo Nyt, der angav hvilke årstal de mange nye Alfa modeller skulle introduceres. Jeg tænker planen er blevet ændret, både med hensyn til modeller samt tidspunkterne.
Det positive er at FGA tilsyneladende satser 100% på Alfa. Men lad os se, hvad der sker når den nuværende direktør stopper. Det kan være afløseren har andre prioriteter.
Ole
8. April 2018 at 17:08 #32838AnonymousInactiveNu har jeg ikke umiddelbart nogen erindring om nogle spionfotos af den nye Giulietta. Som det er påpeget har den været på de officielle publicerede produktions planer fra Alfa Romeo. Men med overholdelse af planer, er Alfa Romeo stadig meget Italiensk.
Men hvis du ser på Fiat Tipo Berlina og SUV og Alfa Romeo Giulia Berlina og SUV. Vil du nok finde sammenfaldende design elementer. Efter min mening er der tale om en nedskalering eller en opskalering. Afhængig af hvilken hest man ønsker at ride på.
Fiat har indenfor kort tid siden præsenteret en ny SUV Fiat 500 X Primavera. Primavere er i øvrigt en Alfa Romeo model betegnelse tilbage fra 50erne. Og betyder forår på Italiensk. Håber vi får noget snart.
Hvis du bruger vedhæftede billede og forestiller dig hvordan et Alfa Romeo frontparti kinne se ud på denne model.
Så har du efter min mening et godt gæt på hvordan en Giulietta SUV kan komme til at se ud.8. April 2018 at 18:22 #32839Richard PadeParticipantDer spekuleres i det mindste over emnet dernede nu:
Ikke en biltype for mig, men hvis det kan sikre ARs økonomi som nævnt, er det vel helt ok.
9. April 2018 at 14:17 #32849Jeppe VambergParticipantquote Bjarke Aunsbjørn” post=28233:Hvis du bruger vedhæftede billede og forestiller dig hvordan et Alfa Romeo frontparti kinne se ud på denne model.
Så har du efter min mening et godt gæt på hvordan en Giulietta SUV kan komme til at se ud.Nu skal det præciseres at netop Fiat 500X er teknisk identisk med Jeep Renegade, hvorfor jeg ikke tror en kommende SUV Giulietta vil have noget tilfælles med Fiat 500X, heller ikke designmæssigt.
Dette skal også ses i lyset af, at Alfa har travlt med at genfinde sit DNA, hvorfor jeg tror, de vil bygge videre på en mere simpel undervogn end den som bruges i Giulia og Stelvio9. April 2018 at 14:23 #32850AnonymousInactiveTak for mange rigtige gode svar som har hjulpet mig videre.
11. April 2018 at 12:10 #32882Roar JensenParticipantquote Jeppe Vamberg” post=28213:Om bilen er forhjuls- eller baghjulstrukken er vel ikke så vigtig, bare den kører godt og de har en konkurrencedygtig bil til den brede køberskare. Det er så en diskusion værd, om signalet ved at have den eneste baghjulstrækker i klassen, er de ekstraomkostninger værd – Men kan den skille sig positivt ud, tror jeg på projektet 🙂Er BMW 1 serien ikke baghjulstrukken?
Håber da inderligt at der kommer en direkte afløser til Giulietta’en og ikke “kun” en SUV! :dry:
11. April 2018 at 13:06 #32884AnonymousInactiveVed ikke om I kan få noget ud af det, men her er en Translategoogle oversættelse af hvad der står
Fremtiden for Giulietta er altid på spil. Den kompakte Alfa Romeo SUV kunne være modellen, der skulle erstatte C-segmentet. Vi taler ikke om modelnavnet, men bare typen af bil. Den kompakte 5-dørs sedan, som siden 2010 har “holdt” markedet for Biscione indtil ankomsten af Giulia og Stelvio muligvis ikke har en fremtid.
SUV’en er den centrale idé sammen med den gennemsnitlige sportsalone for Alfa. Og frem for alt repræsenterer det et globalt produkt, mens Giulietta er en national model med en kontinental indsats. Fra dette synspunkt forlader markedet intet alternativ. Den nye C-segmentmodel vil sandsynligvis ændre sig på Sport Utility-formlen. Ved hjælp af Giorgio-platformen vil alternativet dobbelt hjul eller baghjul forblive tilgængeligt. For denne model skal den have en forkortet version.
Tiderne begynder at stramme. Den kompakte Alfa Romeo skal præsenteres i 2019 og ankomme på markedet i 2020. Præcis ti år efter Giulietta. Ligesom de andre biler i Biscione vil blive produceret i Italien. Hos Cassino, sammen med Julia og Stelvio, eller måske mere sandsynligt i Pomigliano d’Arco, da netop i 2020 forventes produktionen af Fiat Panda til at vende tilbage til Polen.
Mild Hybrid også til den kompakte Alfa Romeo SUV?Det fremgår at forfatteren mener der kommer en afløser for den nuværende Giulietta.
At en SUV vil være en udgave som efter forfatterens mening helt sikkert kommer. Det er klart den modeltype som er og i nogen tid vil være det købere i C segmentet efterspørger. Så derfor kommer der sådan en. Om der kommer en sporti 5 dørs hatch back, er en anden sag. Det fremgår også, at forfatteren venter at der kommer benzin hybrid med el motor, hvilket også er sandsynligt i min optik.
Det handler om at fremstille biler, som markedet efterspørger.
Men de er nød til at stramme sig an, og ikke komme med en fiasko som Fiat Tipo. Den er udviklet til 3. lande markeder, men sælger ikke i DK og sikkert heller ikke på andre europæiske markeder.11. April 2018 at 19:23 #32893Jeppe VambergParticipantquote Roar Jensen” post=28280:quote Jeppe Vamberg” post=28213:Om bilen er forhjuls- eller baghjulstrukken er vel ikke så vigtig, bare den kører godt og de har en konkurrencedygtig bil til den brede køberskare. Det er så en diskusion værd, om signalet ved at have den eneste baghjulstrækker i klassen, er de ekstraomkostninger værd – Men kan den skille sig positivt ud, tror jeg på projektet 🙂Er BMW 1 serien ikke baghjulstrukken?
Håber da inderligt at der kommer en direkte afløser til Giulietta’en og ikke “kun” en SUV! :dry:
Hej Roar
Den nuværende BMW 1 serie er baghjulstrukken, men afløseren bliver forhjulstrukken :S
Jeg er enig med dig, angående Giuliettaens afløser, lad dem bygge en SUV til de magelige, som stadig har en anelse sport tilbage i blodet og en rigtig Giulietta til de inkarnerede 👿 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.