Home › Forums › Alfa Forum › Type 940 – Giulietta › Ingen trækkraft/acceleration.
- This topic has 24 replies, 11 voices, and was last updated 6 years, 7 months ago by Peter Johansen.
-
AuthorPosts
-
3. April 2018 at 9:08 #32757Lars JacobsenParticipant
Vores 170 JTDM2 runder snart de 150.000 og motoren har kørt upåklageligt. Jeg kan læse i tråden her at der er en olie slange til turbo’en der med fordel kan skiftes for at sikre fortsat smøring af turbo. Gælder det også Diesel udgaven? Nogen der har gjort dette?
3. April 2018 at 9:29 #32759AnonymousInactivequote Mogens Kirkegaard Thomsen” post=28138:Jeg forventer selv en pris mellem 10-12000 kr all inklusive,men lad os nu se…Det er billigt, meget billigt.:)
For år tilbage havde jeg også et uheld med turboen på min gamle QV. Uheldet skete desværre i Tyskland. Jeg fik et overslag på ca. 3.000 euro fra et Alfa værksted tæt på Køln, men valgte at få det lavet i DK. Jeg husker prisen til ca. 20.000 kr., heraf 12-15.000 kr. til delene. Garantien var udløbet, men jeg fik dog heldigvis en større kulance p.g.a. min historik med Alfa Romeo.
3. April 2018 at 10:31 #32762Roar JensenParticipantMan kan få en ny turbolader til 5.000-6.500 kr., og så skal der vel også nye slanger og pakninger til, men der er da stadig lidt vej op til 12.000-15.000!
https://www.autodele24.dk/alfa-romeo/giulietta-940/33299/10972-turbo-kompressor
3. April 2018 at 10:59 #32764Mogens Kirkegaard ThomsenParticipantHej igen.
Så har jeg fået besked fra Car Centre.
Original Garrett turbo med slanger,pakninger,olieskift,montering 4-6 timers arbejdsløn,diverse filtre, moms……11-12000 kr.
Jeg tager et billede af fakturaen og lægger på tråden når arbejdet er udført.
Det bliver først i næste uge (turboen er ikke på lager og skal først bestilles hjem).Venlig hilsen.
Mugge3. April 2018 at 12:21 #32766AnonymousInactivequote Roar Jensen” post=28144:Man kan få en ny turbolader til 5.000-6.500 kr., og så skal der vel også nye slanger og pakninger til, men der er da stadig lidt vej op til 12.000-15.000!Roar, det har du ret i, men min var også en QV med 235 hk og her er priserne åbenbart væsentlig dyrere jf. https://www.autodele24.dk/alfa-romeo/giulietta-940/33300/10972-turbo-kompressor og er BTS turbo original, det ved jeg ikke?
Mugge, det er en fin pris du har fået.:) Husk at bruge den anviste olie, da en turbomotor er mere krævende med oliespecifikationer end en gammel sugemotor.;)
29. May 2018 at 9:05 #33162Peter JohansenParticipantI denne tråd er nævnt et olierør/olieslange, der bør skiftes – inden det går ud over turboen. nogen, der har partsnummeret på omh slange som der bør skiftes til?
29. May 2018 at 18:22 #33165Michael RiisParticipant30. May 2018 at 9:48 #33169Peter JohansenParticipantTak for de fine billeder. Syntes ikke rigtigt jeg kunne få det til, at passe med min. Men det er nok fordi jeg ikke er helt skarp…det her er en QV-tråd..og min er en 170 multiair… Har dén så også en svaghed, og i givet fald, hvilken..altså mht slange til turbo..
30. May 2018 at 14:54 #33172Michael RiisParticipantDet er ikke samme motor, det passer ikke til en multiair. Du kan fjerne det filter i banjo bolten. Så blokere den ikke for olien til turbo
30. May 2018 at 15:15 #33173Peter JohansenParticipantNej, nej. ved godt motoren er en helt anden. Var bare ikke opmærksom på, at tråden var omkring QV.Mener også, at have hørt om ødelagte turboer på 1,4 pga manglende olie. Ved, at der sidder et lille filter til MA-enheden – det renser jeg, men vidste ikke, at der var et filter i banjobolten – det må være den forrest i motorrummet?? Det kan jo i hvert fald som minimum renses. Tak for info.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.