Kontakter vil IKKE synkronisere

Home Forums Alfa Forum Type 952 – Giulia Kontakter vil IKKE synkronisere

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author
    Stefan Vastrup
    Participant

👿

I min Giulia er alle mine kontakter forsvundet.

Jeg fik ny telefon i fredags, som mandag blev connected til bilen.

Alle mine kontakter fra den nye telefon, vil ikke synkronisere.

Gammel telefon blev først slettet fra bilen, før den nye telefon blev parret.

Har prøvet at parre den nye telefonvia bluetooth flere gange, og den kan fint ringe osv. dog viser den kun telefonnumre i “recent calls”. I kontakter i bilens infotainment, er der ingen kontakter, men den står dog med et “snurre-hjul”, som om den prøver at hente kontakter. Selv på en køretur på ca. 1 time er der ingen kontakter.

Har også prøvet med usb-kabel (stik lige over kopholder-rum) men stadig ingen kontakter….

Fik ny software installeret på telefonen i går (iOS 13.1) og jeg har stadig samme problem i dag….

Har set der er andre på denne side, der har samme udfordring:
    Stelvio-forum

Jeg har også prøvet at slette “personal data” fra infotainment, og har også prøvet at slå “stored” / “not stored” til og fra i Bluetooth settings.

Er løbet tør for ideer nu….

Andre med Giulia/Stelvio, der har oplevet dette fx fra upgrade til iOS13 ? Eller med en ny telefon, eller skift fra Android til iPhone?? Og var der en løsning??

👿

PS. mine trafik-radio meldinger er også pludselig blevet fra svensk radio, men har radio sat på P3 på DAB…. Er der mon elektronik-gremlins i infotainment systemet?

Oplevede det samme, efter den seneste iPhone opdatering. Problemet blev løst ved at fjerne parringen fra både bil og telefon og lave en ny parring – kontakter og nylige kald var derefter straks tilbage i bilen.

Stefan Vastrup
    Participant

Hej Lars

Det har jeg prøvet uden held…. Skal til service om et par uger – så må de se på det, men træls at det ikke bare virker.

Anonymous
    Inactive

Man kan da ikke snakke i telefon, når man kører Alfa?!? Det har jeg i hvert fald ikke tid til… :silly: 😉

Stefan Vastrup
    Participant

I morgentrafik i og rundt om København, kan man fint holde morgen-telefon møder, særligt de dage det regner og alle tager bilen.

U-connect fra FCA koncernen har vundet flere priser. Det virker rigtig godt, så forstår ikke at de ikke fortsætter med det…..

Anonymous
    Inactive

Men Tesla er vist et andet sted på det punkt. 🙂 https://www.tesla.com/da_DK/blog/introducing-software-version-10-0

Stefan Vastrup
    Participant

Tesla er jo også en iPad Pro med en bil rundt om…. Men infotainment systemet i Alfa er fint nok til det behov jeg har, liiiiige med den undtagelse at den driller pt..

Stefan Vastrup
    Participant

Update:

Nu har jeg testet min nye telefon (med iOS 13) i kærestens Fiat 500x, den connecter uden problemer med kontakter og recent calls med navne.

Prøvede så også, at connecte min gamle telefon – der også er opdateret til iOS 13.0 til Giulia’en. Den viser heller IKKE kontakter eller navne i recent calls, kun telefonnumre…

Dernæst prøvede jeg at connecte min kærestes gamle iPhone med iOS 12.x (et eller andet) til Giulia og den connectede uden problemer, og viser navne i både kontakter og recent calls.

Det må derfor være en fejl enten i Giulia’s infotainment software eller i iOS 13.0/iOS 13.1. Det mystiske er dog, at Lars Gotved kunne få sin telefon med iOS 13 til at virke efter en gen-connect.

@Lars: Gotved: Hvilken software er der i dit infotainment system? Sidst jeg fik mit opdateret var d. 11. juli 2019. Det kunne måske være en nyere software i bilen vil hjælpe?+

Hej Stefan,

Der må jeg være dig svar skyldig – bilen var til service i juni og fik en række opdateringer og er i øjeblikket til service igen (ja, jeg kører meget og 15.000 km tilbagelægges hurtigt) og forventer yderligere opdateringer denne gang.

Jeg vender tilbage når jeg har hentet bilen.

Lars

Anonymous
    Inactive

Jeg har ingen problemer haft med min, efter jeg opdaterede iphone til IOS 13.
    Men har lige opdateret til IOS 13.1. Så spændende at se, om der er problemer, når jeg skal hjem fra arbejde.

Stefan Vastrup
    Participant

Jeg håbede at den 13.1.2 opdatering, der kom ud i går løste problemet, men det virker umiddelbart ikke til at være tilfældet…..

Håber Lars Gotved kan se versionsnummer i infotainment systemet, når bil er retur fra service.

Der er rigtig mange der har issue med dette, både i Giulia/Stelvio (samme radioer) men også andre bilmærker. Apple har derfor udgivet iOS 13.1.1 og iOS 13.1.2 kun med tre dages mellemrum, da de blev opmærksom på problemer med bluetooth i biler. Det var det som ios 13.1.2 særligt skulle rette…. Så hvis Apple har gjort deres arbejde godt nok, så må problemet være i infotainment systemet….

Anonymous
    Inactive

Problemet heller ikke ukendt syd for grænsen.

https://www.alfisti.net/alfa-forum/alfa-giulia-952-stelvio-949/127331-infotainment-telefon.html

Mit råd – køb Android telefon næste gang.;)

Stefan Vastrup
    Participant

Ja, Ole, men det bestemmer min arbejdsgiver, så jeg kan ikke vælge en Android telefon….

Det er nok mere (måske mest) et iOS 13 problem end det er et Alfa infotainment problem, men det er underligt, at min telefon virker perfekt i en Fiat 500x med uConnect…

Der er en virkelig lang problem-tråd (25 websider) på apple.discussions….

Hej Stefan,

Så har jeg fået min Giulia tilbage fra service. Infotainmentsystemet er opdateret til følgende version:

MV-002.009.055
    TV-002.009.055

Jeg har stadig ikke problemer med synkronisering af telefonens kontakter og nylige opkald (iOS 13.1.1)

Lars

Stefan Vastrup
    Participant

Hej Lars,

Ok, så er der håb for at min kommer til at virke!

Jeg har version:
    MV-002.008.041
    TV-002.008.041

Må se om ikke jeg kan få software før, da den først skal til service i slutningen af måneden…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.