Krumtap – Bolt

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #7694

    2000 Spider, årg. 1976. USA-model.
    Er der nogle der ved om bolt i krumtappen der holder remskive, har ret- eller links-gevind?

    #32496
    Morten Svendsen
    Participant

    Er det ikke en møtrik? På mine 1300 er det en møtrik med alm retgevind, der skal en 36-nøgle til …

    #32498

    På min 2,0, USA model, er det en bolt. I følge reservedelsbog er det også en bolt, men den sidder vildt fast så jeg tør ikke tage ordentligt fat, før jeg er sikker på hvad vej den skal – HJÆLP:laugh:

    #32499
    Anonymous
    Inactive

    [attachment]C:\fakepath\Special Tools Catalog4.pdf[/attachment]

    HER ER EN OVERSIGT OVER SPECIEL VÆRKTØJ.
    jEG KAN IKKE SE OM DET ER EN BOLT ELLE MØTRIK

    #32500
    Anonymous
    Inactive

    BEKLAGER DEN VAR FOR STOR 6mb

    #32501
    Morten Svendsen
    Participant

    Det forstår jeg ikke, vis venligst hvor du har den info fra. Her fra AR’s eget reservedelskatalog:

    Husk der er låseblik på (35), men den sidder RIGTIG godt. Det nemmeste er en pneumatisk slagnøgle der kan løsne med i omegnen af 1000 Nm! Den går ikke af i stille vejr 🙂

    #32502
    Anonymous
    Inactive

    Ja rigtigt morten. Krumtappen viser at det må være en møtrik.
    Michael send mig en mail til Aunsbjørn@mail.dk.
    Så skal du få kataloget med speciel værktøj.
    Engine Overhaul Manual er 21 MB så det er nok for stort at sende

    #32505
    Anonymous
    Inactive
    quote Bjarke Aunsbjørn” post=27850:

    Ja rigtigt morten. Krumtappen viser at det må være en møtrik.
    Michael send mig en mail til Aunsbjørn@mail.dk.
    Så skal du få kataloget med speciel værktøj.
    Engine Overhaul Manual er 21 MB så det er nok for stort at sende

    Lig den på dropbox eller anden cloud løsning og del den med Michael derfra. Så er der ingen pladsproblemer 😉

    #32509
    Anonymous
    Inactive

    godt forslag.
    men min dropbox er i overload.
    og der er plads til vedhæng i denne størrelse på en mail.

    #32511

    Håber at den vedhæftede fil er med. I virkeligheden ligner det en bolt, men jeg må erkende at det er en møtrik:huh:
    Men det ændre ikke på at jeg stadig ikke ved om det er højre- eller venstregevind. Ikke meget for at sætte luftnøglen på, før den er indstillet på rigtig retning.:laugh:

    På forhånd tak for gode svar.


    Attachments:

    #32513
    Morten Svendsen
    Participant

    Når det er retgevind på 1300, vil jeg tro at det også er tilfældet på 2000, hvorfor ændre på det når motoren tørner i samme retning? Det eneste sted jeg har oplevet linksgevind er på venstre sides hjulbolte (kun 1300 GT Junior 1966, ikke Spider 1971) og styre- og ophængsstænger i fortøjet.

    #32514
    Anonymous
    Inactive

    Her er et par sider fra en original Alfa Romeo publikation.

    #32515
    Anonymous
    Inactive

    Her er et par stykke mere der måske kan have interesse.
    Som du kan se er dette for en 2000 fra oppe i 80erne. den har faseforskydning på knasterne.
    Du skriver ikke hvilken

    årgang din er. Men man vil få meget vanskeligt ved at overbevise mig om at Alfa Romeo har forskellige måder at udforme krumtappen til en 2000 motor.

    #32516

    Tak for svar indtil videre – jeg sætter toppen og luftnøglen på i weekenden, så må vi se hvad der sker????

    #32517
    Morten Svendsen
    Participant

    Forvent at den sidder hårdt. Jeg ville give den et sprøjt rustopløser over et par dage hvis muligt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.