Manglende lys i baglygte.

Home Forums Alfa Forum Type 940 – Giulietta Manglende lys i baglygte.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

Min Giulietta fra 2011 lyser ikke i den del af baglygterne (på bagklappen).
    Pærerne i den ikke lysende del fejler ikke noget.
    Jeg har læst at det ikke er så usædvanligt at de strømførende ledninger knækker ved overføringen i bagklappens fals, hvor det går ind i bagklappens indre.
    Hvad har andre betalt for denne reparation?

Har været ude for problemet par gange – udbedret imod en mindre betaling, men sørg for at få de opdaterede originale ledningsnetdele og ikke en hjemmeflikket løsning. Det er et kendt problem og de autoriserede værksteder bør kende til den korrekte løsning.

Morten Svendsen
    Participant

Hvis det ikke er for slemt, kan det sikkert godt lappes. Har lavet nummeret på vores Grande Punto 2 gange. Prøv at luske gennemføringen ud af karosseriet og se om du kan få øje på nogle knækkede kabler …

Roar Jensen
    Participant

Det er desværre et kendt problem på Giulietta’en – jeg oplevede det samme knas med den ene baglygte for et års tid siden. Det klarede værkstedet med en lappe-reparation af ledningerne og en ny gummibøsning. Måtte selv betale, men det kostede nu ikke noget særligt!

Anonymous
    Inactive

Jeg har i dag i kontakt med Djarlo i Nærum. De må ha’ meget travlt, talte med reservedels lageret, som ville besked til værkføreren, som jeg ikke hørte fra i 2 timer.
    Jeg ringede til Jensen Auto, Gentofte, og har en tid til skift af ledningsnet i morgen 10:30.

Anonymous
    Inactive

Var så forbi Jensen Auto og fik fixet baglygten. Jensen Auto har har en lille pakke med ledningsbundt til bagklappens begge sider. Helt billigt er det ikke, prisen er kr. 1362 inkl. moms.
    Til gengæld har han aldrig haft fejl på bagklappen efterfølgende.
    Derudover opdaterede han computeren. Værkstedet brugte i alt 0,75 time til kr. 673.
    Så alt i alt løb reparationen op i kr. 2.076 inkl. moms.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.