Min 164 på video

Home Forums Alfa Forum Type 164 – 164 Min 164 på video

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Johnny Steen Hansen
    Participant

Luftede lige 164´eren i dag, og benyttede så lejligheden til, at debutere med en video på youtube…undskyld kvaliteten :blush:

Anonymous
    Inactive

Johnny, det er du da sluppet godt fra 🙂

Anonymous
    Inactive

Flot video. 🙂

Hjælper ikke lige frem på min trang til at erhverve mig sådan en fin 164 😛

Johnny Steen Hansen
    Participant

Tak for de pæne ord 🙂
    Her så lige sammen med projekt 75 TS…et projekt jeg måske er parat til at overdrage evt. interesserede.

Anonymous
    Inactive

Er det muligt at se dem i levende liv en dag? 🙂

Vh Peter

Jesper Jensen
    Participant

Med lyden af en Busso vil kvaliteten aldrig være helt skidt:)

Johnny Steen Hansen
    Participant
    quote Jesper Jensen” post=21215:

Med lyden af en Busso vil kvaliteten aldrig være helt skidt:)

Nej…men tro mig, den lyder absolut bedre irl.
    I morgen vil jeg forsøge mig med en accelerationsoptagelse, både inde og ude… :unsure:

Johnny Steen Hansen
    Participant

Den lyder (næsten) lige så godt som denne 75 QV 😉
    Den når i hvert fald lige så hurtigt 160 i 3. gear…har tidligere ejer fortalt mig 😉

Anonymous
    Inactive

Du burde vise den frem til SDT i Middelfart en dag.

Johnny Steen Hansen
    Participant
    quote Peter Blomstrøm” post=21220:

Du burde vise den frem til SDT i Middelfart en dag.

Møder helt sikkert op på et SDT…godt initiativ.

Forsøgte mig med en lille video igen i dag, men løb tør for strøm, så det blev kun ved dette ene forsøg. Ikke ligefrem noget at prale af, men lyden rammer meget godt…elsker den fuldfede baslyd, der ved højere omdr. går over i ren racerlyd. Et bedre eksempel på dette må komme ved næste forsøg…

Min 3,0 V6 12V er jeg utroligt glad for, og den lyder skøn med det åbne filter. Der er ikke lavet andre ændringer, men en sportsbagpotte er på ønskelisten 🙂
    På videoen ser det ud til, at den drejer op til næsten 7.000 o/min, men reelt er det kun 6.000 o/min jf, en rullefeltsmåling. Resultat: 184 Hk og 265 Nm. Jeg er glad 🙂

Og 10-12 km/l med hverdagskørsel – den perfekte bil 🙂

Den trænger dog til et nyt askebæger………..

Johnny Steen Hansen
    Participant

Fed lyd B)

Ja, 160 i 3. må være minimums-kriteriet for en rigtig Alfa 😉
    Hvad årgang er din 164?

Mht. en sports bagpotte, er det ikke rigtig lykkes for mig, at finde andet end de let tilgængelige CSC. Jeg har købt rustfri midterrør u/lyddæmper, og rustfri bagpotte derfra. Det er den montering der høres på min korte video.

Den er fra 1990 – og du kender den godt 🙂 Det er nemlig din gamle grønne V6’er!
    Den er lige kommet ud fra vinterhiet og kører stadig super godt.
    Forårsklargøringen omfatter lidt bøsninger, sporing, dæk, og lidt bedre lyd bagfra – måske med en rustfri potte som du nævner og ingen mellempotte.

Har seriøse planer igang om at montere turbostumper fra en 2,0 V6 og selvfølgelig større turbo og lade moderat med ca 0,5 bar. Med originale stumper tror jeg, det er muligt uden alt for store ombygninger, og med 260-280 Hk passer dens aggressive/sporty ydre lidt bedre med potensen. Ikke fordi den er langsom, men mere vil have mere, og jeg trænger til et spændende motorprojekt. 🙂

Johnny Steen Hansen
    Participant

Dejligt at høre den grønne kan endnu….det har været en god bil.

Hvis du har interesse i det, så har jeg kofangere og sidepaneler liggende til sådan en serie 1. De er lys grå og i en fin stand, dem må du få for at afhente dem her på Fyn. De vil løfte bilen meget i udstråling….hvis du spørger mig 😉 Har kendskab til en anden 164 grønmetallic, hvor det er gjort med flot resultat.
    Jeg har også en meget velholdt grå velourstue liggende, dog ikke el-betjent…den må du også gerne få for at afhente den.

Johnny Steen Hansen
    Participant

Her var så lige omtalte grønne med grå kofangere osv.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.