Home › Fora › Alfa Forum › Type 939 – 159, Brera og Spider › Min Alfa 159
- Dette emne har 25 svar og 9 stemmer, og blev senest opdateret for 10 år, 4 måneder siden af Michael Hertz Jacobsen.
-
ForfatterIndlæg
-
7. november 2013 kl. 21:55 #6024Michael Hertz JacobsenDeltager
Startede min Alfisti-tilstand i en rød Alfa 75 2,0TS i en forholdsvis ung alder.
Derfor blev 159’eren nok mest købt med hjertet og ikke med hjernen, da “tjekken” skulle skiftes ud. Med 40000+ km om året, kunne man jo godt have købt en mere økonomisk bil.
Men da jeg så denne, blev jeg simpelthen nødt til at slå til.Men tænkte at jeg lige ville dele bilen med jer, samt holde jer opdateret på de ting, som jeg overvejer at få lavet.
Ting som jeg overvejer at få lavet:
Folieret taget i samme farve som fælgene
Folieret sidespejlene i samme farve som fælgene
Fjernet nummerpladeholderne – TJEK
Dobbeltudstødning
Navigation
Bakkamera
Andre ideer modtages med kyshåndHar desværre ikke fået taget nogle ordentlige billeder af den endnu. Så smider lige billederne ind fra forhandleren. Der skal nok komme nogle flere med tiden.
Vil holde jer løbende opdateret 🙂
7. november 2013 kl. 21:58 #18291Michael Hertz JacobsenDeltagerFik købt mig en Park One P-skive. Men tænkte, at den skulle piftes lidt op.
Modtog mig klistermærke fra shoppen i går. Så fik det lige sat på P-skiven.
Skal også nok lige få lagt et billede ind, når jeg får den monteret i bilen (men der er bare så pokkers mørkt, når jeg endelig kommer hjem og har tid :S8. november 2013 kl. 5:48 #18292Thue KirkegaardDeltagerNår den ikke er med xenon ville jeg først se på det.
En 159 SW i TI udgave er altid mums.
8. november 2013 kl. 6:17 #18294AnonymInaktivDet er en fantastisk flot Alfa.
Er der bluetooth? – ellers er det måske en ide.8. november 2013 kl. 7:20 #18295Michael Hertz JacobsenDeltagerquote Thue Kirkegaard” post=11824:Når den ikke er med xenon ville jeg først se på det.En 159 SW i TI udgave er altid mums.
Har ikke lygtespuler. Så det bliver en omkostlig affære, hvis jeg skal have gjort det lovligt (tror jeg)
Ville ellers vildt gerne have xenon, når jeg kører så meget og på skæve tidspunkter af døgnet…8. november 2013 kl. 9:46 #18299Vernon PedersenDeltagerXenon – er ikke bare lygter og lygtespulere.
– Det er også følere på alle fire hjulophæng til den automatiske regulering af lygterne – og så er det spørgsmålet om “boddy- computeren” kan opdateres til Xenon lygter på en 159 der ikke har været leveret med den (meget lækre) detalje B)
mvh
ooo=v=ooo
Vernon P.8. november 2013 kl. 9:52 #18301AnonymInaktivLess is more…
8. november 2013 kl. 9:57 #18302Michael Hertz JacobsenDeltagerquote Jan Agersten” post=11826:Det er en fantastisk flot Alfa.
Er der bluetooth? – ellers er det måske en ide.Der er Blue&Me i… Så ja, det er der.
Alternativt ville jeg få det ordnet, når jeg engang får sat navi og bakkamera i.8. november 2013 kl. 9:59 #18303Michael Hertz JacobsenDeltagerMen udover det, så synes jeg faktisk, at den er ret skrabet udstyret 🙁
Savner regnsensor og baksensor. Men synes baksensor er halvpebret (og unødvendig, når jeg får sat bakkamera i) og regnsensor kan iflg. Hersild & Heggov ikke lade sig gøre at eftermontere.8. november 2013 kl. 11:01 #18305Vernon PedersenDeltagerquote Michael Jacobsen” post=11835:Men udover det, så synes jeg faktisk, at den er ret skrabet udstyret 🙁
Savner regnsensor og baksensor. Men synes baksensor er halvpebret (og unødvendig, når jeg får sat bakkamera i) og regnsensor kan iflg. Hersild & Heggov ikke lade sig gøre at eftermontere.Det har de ret i – det fabriksmonteret udstyr kræver at “boddy-computeren” kan programeres til det – samt en masse hardware udover selve sensorene og div. ledninger også kræver et andet “multi instrument” mellem spedometer og omdr.tæller.
Nu er Ti ikke topudstyrs modellen – så der er ikke noget udstyr udover de normale 159’er med samme motor!
mvh
ooo=v=ooo
Vernon P.8. november 2013 kl. 11:11 #18307Roar JensenDeltagerquote Henrik Knøfler” post=11833:Less is more…Enig. Det er en rigtig flot vogn – ikke nogen grund til at ændre på så meget der! B)
8. november 2013 kl. 16:38 #18317Lars MosborgDeltagerSeriøs lækker vogn :woohoo:
Forstår ikke hvorfor så mange 159ere er leveret uden regnsensorpakken, da pakken ikke er specielt dyr?
8. november 2013 kl. 18:59 #18319Michael Hertz JacobsenDeltagerquote Lars Mosborg” post=11852:Seriøs lækker vogn :woohoo:Forstår ikke hvorfor så mange 159ere er leveret uden regnsensorpakken, da pakken ikke er specielt dyr?
Enig. Man vænner sig dælme hurtigt til det.
Men forstår så måske heller ikke, hvorfor det på så stor og dyr en bil ikke har været standardudstyr…8. november 2013 kl. 19:01 #18320Michael Hertz JacobsenDeltagerKunne forresten også godt tænke mig el-indklappelige sidespejle. Men kan ikke finde nogle steder, hvor andre har det/fået det lavet :unsure:
8. november 2013 kl. 20:48 #18323Lars MosborgDeltagerquote Michael Jacobsen” post=11854:quote Lars Mosborg” post=11852:Seriøs lækker vogn :woohoo:Forstår ikke hvorfor så mange 159ere er leveret uden regnsensorpakken, da pakken ikke er specielt dyr?
Enig. Man vænner sig dælme hurtigt til det.
Men forstår så måske heller ikke, hvorfor det på så stor og dyr en bil ikke har været standardudstyr…Alfa er jo et premiummærke, og sammenlignet med Audi, BMW m.fl. er standardudstyret faktisk ok. Derudover er ekstraudstyret for det meste rimeligt fornuftigt prissat – mener pakken med regnsensor kostede omkring kr. 4.000,-.
-
ForfatterIndlæg
- Forummet 'Type 939 – 159, Brera og Spider' er lukket for nye emner og svar.