new 6C sports car in 2020

Home Forums Alfa Forum Andre Alfa Romeoer new 6C sports car in 2020

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Anonymous
    Inactive

According to German Alfa Romeo tuning outfit Pogea Racing, Alfa Romeo is set to introduce a new 6C sports car in 2020.

The Alfa Romeo 6C will slot above the 4C in the automaker’s lineup, serving as its new halo model. Under the hood will be the 503 hp 2.9-liter twin-turbo V6 found in the Giulia Quadrifoglio, and electrification could also be on the table. With Alfa entering Formula 1 with Sauber this year, it’s easy to see why the Italian automaker would want such a car in its portfolio.

SEE ALSO: Alfa Romeo Mulls Next Generation 4C Sports Car

Pogea says its intel on the 6C comes via a very reliable albeit anonymous source. The car will be shown at an auto show sometime later this year or next year, the company says, before entering production in 2020. It’s likely the 6C will be sold alongside the 4C, with rumors swirling that Alfa is set to give its four-cylinder sports car a mid-cycle update sometime in the near future.

Fiat Chrysler CEO Sergio Marchionne also expressed interest in an Alfa Romeo IndyCar program recently – further indication that Alfa is serious about performance and looking to offer track ready, motorsport-inspired products.

[Source: Autocar]

Discuss this story on our Alfa Romeo Forum.

Anonymous
    Inactive

Pogea Racing GmbH
    January 20 at 9:37pm ·
    ALFA 6C CONFIRMED. There is a bunch of people who are so enthusiastic about secrets and about projects that they can not shut their mouth (we understand that and appreciate this). From an absolute trustworthy and legit source we were informed that the Alfa Romeo 6C will be a part of the Alfa Romeo product line. The production is planned for early 2020 and the car will be shown probably this or next year on some auto show. Let’s hope this is true, we know this person that is very deep into the decisions of the management of Alfa Romeo and all he said in the past became reality.

Thue Kirkegaard
    Participant

:woohoo: :woohoo: :woohoo:

Mangler ord

Jeppe Vamberg
    Participant

Den ser rigtig spændende ud – Den bliver interessant at følge :woohoo:

Er der nogen, som har læst noget om Alfa Romeos kommende setup. I pressen og på rygtesbørsen har der været bl.a. været tale om:
    – Giulia coupe
    – Stor SUV
    – Lille SUV
    – Giulietta
    – Stor sedan

@Bjarke – Du er meget velbevandret i den udenlandske presse; Har du stødt på noget mere håndgribeligt end rygter, noget som svarer til den artikel du henviser til i denne tråd.

Mvh
    Jeppe

Anonymous
    Inactive

Tak for de pæne ord, men det lyder af mere end det er.
    Jeg får en online udgave af Road & Track. Den er gratis.
    Det er den primære kilde til min viden
    Så alle kan signe sig ind. Blot gå ind på deres side og sign dig ind.
    Et af de seneste link.

http://www.roadandtrack.com/motorsports/a12505921/alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-nurburgring-record/

Men ellers er min respekt overfor Alfa Romeos udviklings planer under stort pres. For ikke at sige, de er utroværdige.
    Man har indtrykket at de bliver frigivet med et fastlagt mellemrum som en art ”Teaser” blot for at fastholde interessen og forventningerne til det store håb, vi alle har til fremtiden.
    Og vi følger gladelig med og skruer forhåbningerne op.
    Vi er de trofaste Alfaister, som man ikke laver produkter til mere. Da vi er blevet for få. Platformen skal være bredere, for at trække nye kunder ind i butikken.
    Men grunden til at jeg lagde artiklen. Om den nye Coupe ind, var at det var et presse release fra et Tunings firme.
    Det forekom mig interessant. Det kan være en indikation til at der blandt denne type firmaer. Tilsyneladende er blevet frigivet materiale. Således de kan udarbejde programmer til præsentation umiddelbart efter at den nye Coupe bliver præsenteret . Om det så bliver i efteråret eller til Geneva 2019, det må vi vente at se. Men hvorfor laver de ikke en Spider. Så de kan præsentere et PAR. Men de seneste planer jeg har set. Er sandsynligvis blevet ændret til at blive gennemført senest i 2022. Der er Coupe-Spider- Giulietta afløser- Mito er åbenbart et spørgsmål.

Alfa Romeo production mellem 1998 og 2016

Year Cars
    1998 197,680
    1999 208,336
    2000 206,836
    2001 213,638
    2002 187,437
    2003 182,469
    2004 162,179
    2005 130,815
    2006 157,794
    2007 151,898
    2008 103,097
    2009 103,687
    2010 119,451
    2011 130,535
    2012 101,000[12]

2013 74,000
    2014 58,948[2]

2015 56,688[2]

2016 66,155[2]

Så med sådan en udvikling i produktions tallene, skal der snart til at ske noget. Giulia Sedan går nok ikke efter forventninger. Hvorimod Stelvio sandsynligvis overrasker i salgs tal.

Thue Kirkegaard
    Participant

Ja, tal og statistik, viser ingen nåde

WV Skoda Seat Audi solgte alene i Danmark 55.000 biler sidste år, mod et verdens salg på 66.000 stk. Alfa Romeo

Det er i sandhed en nice bilmærke vi elsker, der blev solgt 1 enkelt stk om dagen sidste år 366 stk. 🙁

Jeppe Vamberg
    Participant
    quote Bjarke Aunsbjørn” post=27643:

Tak for de pæne ord, men det lyder af mere end det er.

Så med sådan en udvikling i produktions tallene, skal der snart til at ske noget. Giulia Sedan går nok ikke efter forventninger. Hvorimod Stelvio sandsynligvis overrasker i salgs tal.

Kære Bjarke

Uagtet hvor du får din information fra, bruger du tid på vore alles fælles interesse og det er prisværdigt at du informere os andre – Tak for det

Alfa Romeo er nødt til at bygge biler i de segmenter hvor kunderne er og hvor de kan tjene penge ellers vil der kun køre veteran Alfa´er rundt om 10 år.
    Alfa har bevist med Stelvio, at de kan bygge en SUV med klassens suverænt bedste køreegenskaber, de slår endda Porsche, som i go´e gamle dage.

En fabrik i overlevelse (måske overfortolket), har ikke råd til at fejle med en model, så uanset hvor meget vi skriger på en ny Giulietta, kan det være klogere at komme med en SUV Giulietta, så de har råd til at bygge Giulietta´en efterfølgende – Min egen kone vil foretrække en lille SUV som en Jaguar E-Pace, frem for en A3 (undskyld bandeordet).
    Jeg har læst indlæg i dette forum som omhandler, at flere medlemmer godt kunne tænke sig en Stelvio, da den er nem at komme ind og ud af, men det passer ikke til deres budget. Når man tænker, at en bil skal være nem at komme ind og ud af, er man ikke 20 år længere og børnene er garanteret fløjet fra reden – så spørger man de medlemmer, tror jeg de godt kan bruge en Giulietta SUV

For at vende tilbage til din tråd Bjarke, mener jeg ikke at Giulia betød særlig meget for salgsstatistikkerne i 2016, men det er dog positivt, at det samlede salg steg ca. 10.000 enheder, som udelukkende må tilskrives Giulia – Her konkluderer jeg for egen regning, at salgtallene for Giulietta og Mito er vigende
    Jeg er meget spændt på det samlede AR salgstal i 2017, specielt på Giulia´s salgstal, da det trods mine ovenstående ord er en ægte Alfa Romeo, som jeg personligt foretrækker og har købt – mere info og billeder om den på næste søndag.
    Hvad der er god presseetik i forhold til hvad og hvem som melder fremtidsudsigter ud, vil jeg ikke være dommer, men jeg har blot et ønske om, at der bliver meldt noget ud, så kunderne ikke forsvinder til andre kønsløse neutrale transportmidler.

Mvh
    Jeppe

Anonymous
    Inactive

Jeg er generelt ikke uenig. Men de højbenede er ikke den store fornøjelse at køre bag , når man kommer i sænket serie 4 spider. Og trods mine over 72, er det mere vanskeligt at komme ud end at komme ind, i en Spider.
    Nu handler alt jo om forventninger. Me den herre der styrer Fiat, var ude at melde, medio 2017, at man ville opfylde de fastsatte salgstal for Giulia 2017. Da han proklmerede dette, var man ikke på halvdelen, af det budgeterede. Jvf Road & Track omkring August Sept. Ville man ikke have mulighed for at opnå budgettet.
    Så 2017 vil selvfølgelig( Forhåbentlig) være højer end 2016, da der er en model mere at sølge af.
    Men hvorfor kom der et rygte om at Maserati og Alfa Romeo var til sald. Jeg opfattede de som en oplysning om at det kneb med pengen. De har jo nogle meget store EU udviklings lån. Som er optaget over flere omgange til udvikling af Giulia platformen.
    Men fra Road & Track er der positive forventninger til Giulia SUV.Den har fået en positiv test fra R&T. Modsat Giulia Berlina. Hvor de fik en ny bil en 3-4 gange før de følte at den var i orden.
    Så forventningerne er gode. Det kan vi alle være glade for, For det er i USA at redningen af Alfa Romeo skal komme fra.

Anonymous
    Inactive

Læste godt inde på Pogeas Facebook side, da de lavede dette opslag.
    Men er alligevel lidt loren, når oplysninger kommer fra hemmelige kilder.

Dem af jer, som ikke kender Pogea, så er de en af Tysklands største Alfa tunere. De laver en del specialudgaver af 4C, som de sælger til hele verden – blandt andet en med over 400hk på 1,75 motoren.
    http://www.pogea-racing.com

http://www.youtube.com/watch?v=kw2UBUxyJyY

Anonymous
    Inactive

Nyheden fra Pogeas, var ved at være gammel, da de lavede dette PR.
    Historien begyndte at florere i beg. af Januar, måske tidligere.

Anonymous
    Inactive

Welcome to The Grid 21 Feb 2018 , R&T’s quick roundup of the auto industry and motorsports news you should know this morning.

Marchionne’s Money
    In April, 2019, Sergio Marchionne, the sweater wearing CEO of Fiat-Chrysler, plans to retire. It marks the end of his five year business plan. Now, FCA has announced his compensation for 2017, and it was nearly $12 million. Along with that, Marchionne was awarded 2.79 million shares of FCA stock, worth a whopping $36 million.

That $12 million might sound like a lot, but it’s actually considerably less than other Detroit execs have made. GM and Ford haven’t released 2017 salaries yet, but in 2016 GM paid Mary Barra $22.6 million and Ford paid former CEO Mark Fields $22.1 million.

Holmatro Is Back

IndyCar’s safety team is the best in all of motorsports. The traveling team goes to every race on the schedule, and is known for its quick reactions that have saved innumerable lives.

The team is sponsored by Holmatro, which just signed on for five more years with the organization. It’s good to see them stay.

Model 3 Auction

Can’t get a Tesla Model 3 for a year or two? Want one right now? Here’s your chance.

Elon Musk’s brother, Kimbal, is going to auction off his Model 3 for charity. The proceeds from his Model 3, the sixth ever built, will go to Big Green, a charity he runs which builds gardens to produce healthy food at city schools.

Ole Steen Rasmussen
    Participant

Se dét er en Alfa: Aggressiv, sporty, men stadig overlegen elegant på den der selvbevidste måde. Det design, kombineret med Giulia køreegenskaber, så er det den perfekte bil …i mine øjne =;o))
    Så er der kun prisen tilbage som et evt. “men”

quote Bjarke Aunsbjørn” post=27634:

Pogea Racing GmbH
    January 20 at 9:37pm ·
    ALFA 6C CONFIRMED. There is a bunch of people who are so enthusiastic about secrets and about projects that they can not shut their mouth (we understand that and appreciate this). From an absolute trustworthy and legit source we were informed that the Alfa Romeo 6C will be a part of the Alfa Romeo product line. The production is planned for early 2020 and the car will be shown probably this or next year on some auto show. Let’s hope this is true, we know this person that is very deep into the decisions of the management of Alfa Romeo and all he said in the past became reality.

Attachments:

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.