Home › Fora › Alfa Forum › Type 939 – 159, Brera og Spider › Nogen kender den her bil?
- Dette emne har 17 svar og 10 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 3 måneder siden af Vernon Pedersen.
-
ForfatterIndlæg
-
17. juli 2013 kl. 12:26 #5875Qi ZhangDeltager
Overvejer igen at erstatte min 159 berlina med en SW, så denne på bilbasen, godt nok lidt mange km på klokken, nogen kender måske bilen? :dry:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-romeo/159/22-jts-ti-lusso-sportswagon/1706408
17. juli 2013 kl. 18:14 #17140Steffen Juul SimonsenDeltagerKender den ikke, men 165.000 km er da ikke mange i min bog 🙂
21. juli 2013 kl. 6:49 #17154AnonymInaktiv220k for en 4 år gammel 159 benzin lyder af mange penge i mine øre.
Erik21. juli 2013 kl. 10:06 #17156Qi ZhangDeltagerSteffen: Ja, hvis det er primært motorvej/landevej kørsel, er det vel fint nok.
Erik: godt nok en TI med fuld spec, men jo, 220K er selvfølgelig lidt for “optimitisk”, forhåbentlig kan det forhandles lidt. Har tænkt på at se på det i næste uge. 🙂21. juli 2013 kl. 16:17 #17160AnonymInaktiv22. juli 2013 kl. 5:08 #17161Qi ZhangDeltagerquote Henrik Knøfler” post=10534:Hej Henrik, har også kigget på den, men er desværre uden for vores budget. :pinch:
22. juli 2013 kl. 6:44 #1716222. juli 2013 kl. 8:10 #17164Thomas Lund NielsenDeltagerStod jeg igen i dag og skulle vælge mellem 159 2.2 og 3.2 JTS til næsten samme pris, så var jeg ikke i tvivl. 2.2’eren slubrer også benzin, men den lyder ikke i nærheden af en V6… 🙂
PS. Den har også aftageligt træk, praktisk til en familie-GT.
22. juli 2013 kl. 11:35 #17167Qi ZhangDeltagerquote Morten Svendsen” post=10537:Hej Morten
Tak for link’en, jeg kiggede nemlig kun fra 2009 og derefter, derfor kunne jeg ikke finde den i bilbasen, men jeg vil ingen tvivl om at se nærmere på V6’eren 🙂
22. juli 2013 kl. 20:30 #17171Steffen Juul SimonsenDeltagerquote Thomas Lund Nielsen” post=10540:Stod jeg igen i dag og skulle vælge mellem 159 2.2 og 3.2 JTS til næsten samme pris, så var jeg ikke i tvivl. 2.2’eren slubrer også benzin, men den lyder ikke i nærheden af en V6… 🙂PS. Den har også aftageligt træk, praktisk til en familie-GT.
Helt sikkert også den fedeste motor, men er den ikke halv dyr i grøn afgift sådan en 3,2 ?
22. juli 2013 kl. 22:25 #17172Vernon PedersenDeltagerquote Steffen Jørgensen” post=10548:….. Helt sikkert også den fedeste motor, men er den ikke halv dyr i grøn afgift sådan en 3,2 ?Jow (til begge dele) :huh:
– Med “alfisti öjne” er 1750TBi den bedste 159 – men når det kommer til lang tur så er V6’eren suveren – og på skiferien er Q4 uden sidestykke B)
mvh
ooo=v=ooo
Vernon P.23. juli 2013 kl. 8:48 #17174Thomas Lund NielsenDeltager3.2’eren koster vel ca. det dobbelte af 2.2’eren i “grøn” ejerafgift, men jeg tror de 5-6K om året er givet godt ud. Min 2.2’er kom desuden aldrig over 10 km/l i snit, mens jeg havde den og så er forskellen i udgiften til brændstof ikke voldsom.
23. juli 2013 kl. 17:06 #17177Helle Justesen & Ole JørgensenDeltagerDu skal regne med ca. 8,5 km/l med en 3.2 . De øvrige benziner kommer nok heller ikke over 10 km/l som Thomas skriver. Det kan godt være at Vernon er “forelsket” i en 1750 TBI. Men en lille turbomaskine kan jo slet ikke sammelignes med de “overarme” , som V6´ern har. Desuden er Q4 suverænt, og vil være savnet, hvis jeg en dag skulle undvære det. Jeg kan ikke huske om den grønne afgift koster 3850 eller 4250 pr. 1/2 år. Nok 4250, efter vi fik ny venstresnoet regering. Men den difference er sparet mange gange, første gang du skal have skiftet knastrem ,på de 4 cylindrede maskiner. Indtil videre har min 3.2 kun kostet det årlige service samt nye bremser. Vær opmærksom på om olie temp. censoren virker, den er efter sigende pebret at få skiftet.
Ole
23. juli 2013 kl. 17:25 #17178Vernon PedersenDeltagerquote Helle Justesen & Ole Jørgensen” post=10554:……. Det kan godt være at Vernon er “forelsket” i en 1750 TBI. Men en lille turbomaskine kan jo slet ikke sammelignes med de “overarme” , som V6´ern har. Desuden er Q4 suverænt, og vil være savnet, hvis jeg en dag skulle undvære det. ……..
OleJeg tror du skal läse hvad jeg skrev en gang til 😉
Min 3,2 Q4 närmer sig den hverdags bil jeg har haft längst som jeg end ikke har forsögt at sälge!Min misopfattet “forälskelse” – var et udtryk for det, efter min mening, er den eneste motor i 159 der har lidt temperment. – 3,2 JTS’en er bumstärk men ikke temprementfuld – og passer perfekt til en mellemstor rejse bil.
– du har ret Ole – de kan ikke samenlignes (som jeg gjorde i klubbens test af 1750TBi).Jeg köre under 8km/l – og har fået udskiftet en tandstang, olie temperatur måler :ohmy: og en tank på garanti, ellers har den väret “from som et lam” med hensyn til värksteds regninger.
mvh
ooo=v=ooo
Vernon P.24. juli 2013 kl. 4:13 #17182Troels NielsenDeltagerOm man vælger den ene eller anden Holden maskine er vel underordnetB)
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.