Opdatering af kort?

Home Forums Alfa Forum Type 952 – Giulia Opdatering af kort?

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 95 total)
  • Author
    Poul-Erik Andersen
    Participant

Det er ikke alle USB-sticks der kan bruges til opdatering, selv med rigtig formatering, 3.0 o.s.v. Jeg købte et “billig” Sony 16GB hos Elgiganten, så virkede det.

Ole Steen Rasmussen
    Participant

Tusind tak, Michael

Søndag gik i Kbh., så det nåede jeg ikke 😉 men måske det med at kigge forbi, tak…tror dog at jeg får det fikset i fbm. næste service som er “lige om lidt”.

quote Michael Hertz Jacobsen” post=30749:

quote Ole Steen Rasmussen” post=30747:

Hej John

Først tak for den udførlige beskrivelse af opdateringen – den skal jeg lige prøve at følge, det er nemlig ikke lykkedes mig at få lavet opdateringen endnu.

Hvis det stadig ikke duer, kan du komme til SparkeDæk på Fyn på søndag, så har jeg den USB-stick liggende i bilen, som jeg brugte til at opdatere min Giulia. Så kan vi da gøre et forsøg på at få din opdateret også?
    Ellers er du også velkommen hjemme hos mig, hvis vi skal gøre et forsøg.

Anonymous
    Inactive

OK. Ellers så siger du bare til.

Ole Steen Rasmussen
    Participant

Så har jeg været til service OG fået opdateret GPS´en 🙂

Det var ikke uden problemer (for værkstedet), men den gode Flemming hos AT-biler gjorde sig umage og legede detektiv. Det han fandt kan nok være interessant for alle Giulia-ejere.

For at finde årsagen har han prøvet flere forskellige ting – bl.a. at tage strømme af bilen. Det gjorde ingen forskel, men det ser nu ud til at han, ved at tage ledningerne ud af selve GPS-enheden, kan kilde den til at tage imod den nye opdatering. Spørg mig ikke hvorfor…

Det er for øvrigt Flemmings oplevelse, at det er Giulia´er med den lille skærm der primært er opdateringsproblemer med…?

Kristian Westh
    Participant

Det er da irriterende at man ikke får besked fra Mopar når der kommer en kort opdatering! :angry: Brugernavnet er ens mailadresse og man har oplyst hvilken model man har på ens side, så det kan vel ikke være så svært at sende en besked. GRRR!!!

Sorry – skulle bare lige have det ud;)

Anonymous
    Inactive

Har også tænkt mig at spørge, når jeg skal til service i næste uge…

Men er der nogen der ved, hvor længe man “bare” kan hente ny opdateringer? Hos andre bilmærker er det jo typisk kun et år eller 2 og derefter koster det en formue?

Kristian Westh
    Participant

På Mopars hjemmeside står der 3 år fra registreringsdatoen, garanteret opdatering hver tredje måned.

Kristian Westh
    Participant

Seneste opdatering er dateret 10.12.2019

Kristian Westh – og andre. Jeg mener, du helt klart bør videresende din frustration til Alfa Romeo Danmark

Det er på tide de “kommer ind i kampen” om kundeservicen:

https://www.alfaromeo.dk/kontakt

Kristian Westh
    Participant

Done!:)

Kristian Westh
    Participant

Har fået at vide fra Alfa Romeo kundeservice (en dansker, der ringede fra Italien :ohmy: ) at de ikke sender besked om kortopdateringer, man skal selv logge på sin profil hos Mopar i starten af hvert kvartal og checke om den nye opdatering er kommet 🙁 :S

Kristian Westh
    Participant

Opdaterede mit kort i min Stelvio på en tur til Jylland tirsdag aften til den update der blev frigivet december 2019.
    Opdateringen tog 42 minutter og forløb uden problemer. Kørte navigation fra min iPhone og lyttede til podcasts via Carplay mens opdateringen kørte.
    Super nemt :laugh:

Anonymous
    Inactive

Hej Kristian
    Kan du se om der er ændringer i udseendet på displayet efter seneste opdatering?

Vernon fortalte, at efter hans Giulia havde været til service, havde infotainmentet ændret udseende.
    Min var til service i går, men har ikke ændret udseende.

Kristian Westh
    Participant

Hej Michael

Næh… det har jeg ikke bemærket – det ligner sig selv.

Anonymous
    Inactive

Heller ingen ændringer her.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 95 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.