- Dette emne har 6 svar og 5 stemmer, og blev senest opdateret for 15 år, 11 måneder siden af .
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
- Forummet 'Type 932 – 156' er lukket for nye emner og svar.
Home › Fora › Alfa Forum › Type 932 – 156 › Overvejer at skifte min 156 1,8 ud
Hejsa, jeg har lige købt en 156 1,8 fra 2002. For ca. 40 t. kr. i bytte kan jeg skifte den ud med en 2,0 RST fra 2004. Begge biler har kørt godt 90 t. km. Jeg er vældig glad for min nuværende Alfa – men kunne godt tænke mig en bil, som trækker lidt mere – også under 3.000 omdrejninger.
Mit spørgsmål er: Vil det hjælpe at skifte til en 2,0? Jeg skal selvfølgelig ud at prøvekøre den – men vil gerne høre jeres erfaringer.
mvh
Thomas
Det hurtige svar: Ja!
Jeg vil også svare JA!;)
2.0 specielt JTS er en mere jævn moment kurve, den er ikke helt så hysterisk (mange omdr.)
Mvh
oo=v=oo
Vernon P.
Jeg har talt med Scantune omkring chiptuning, som mener, at dette delvist vil kunne afhjælpe mit problem under 3.000 omdrejninger. Har I nogen erfaring hermed?
mvh og tak for de foreløbige svar,
Thomas
Vi har haft 1.8, 2.0 TS og JTS, alle chippet
Forudsat den JTS du finder går som den skal (der er en del JTS med problemer, (tilsodning af dyser og carbon ophobning på udstødningsmanifolden) så er JTS langt mere brugsvenlig med et klart bedre bundtræk. Lyden på JTS er dog ikke så god.
Selv om Per kan hente ca. 12 hk på din 1.8 vil den aldrig føles som en JTS.
Køber du en JTS, så se om du ikke kan få lavet en effektmåling på bilen. Selv om de forskellige rullefelter har afvigelser indbydes, kan de alle afsløre om der er ovennævnte problem. effekt vil så ca. være 140-145 hk og ikke 160-165 hk.
P.S efter rens af dyser og manifold finder ‘problem JTS’ normalt alle de tabte hk igen.
Hvis du kan slippe 40.000 kr. for at få en større motor og en 2 år nyere bil…. Hvad venter du så på 🙂
Har selv haft en 156 1,8 fra 2000 som jeg skiftede til en 156 fra 2002 udgave dog med lidt anden motor…. Har ikke fortrudt.
Stefan
Hejsa, tak for jeres svar. Jeg tager endelig stilling i morgen aften. Men, mon ikke det bliver 2,0’eren, som jeg vil lade Scantune tage sig kærligt af – first thing.
mvh
Thomas