Home › Fora › Alfa Forum › Type 940 – Giulietta › Plast inderskærme?
- Dette emne har 9 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 9 måneder siden af Qi Zhang.
-
ForfatterIndlæg
-
14. februar 2013 kl. 12:45 #5698Roar JensenDeltager
Er der nogen der ved, om man kan købe plast inderskærme (bag) til Giulietta’en? Forhandleren mente ikke, at det er et problem, men jeg har ikke så meget fidus til de filt inderskærme. :dry:
14. februar 2013 kl. 13:27 #15688Arvid DannevangDeltagerJeg ved ikke om de har fået noget her endnu http://www.helsingebilpleje.dk/?menu=2&content=Indersk%E6rme
Men de plejer at have til alfaerne, så det er da et forsørg værd.14. februar 2013 kl. 14:43 #15689Jesper JensenDeltagerHvis bilen er ordentligt rustbeskyttet kan jeg ikke se noget problem i de filtinderskærme.
14. februar 2013 kl. 15:38 #15690AnonymInaktivMin 159 har jeg tjekket bag filten og der var intet at komme efter. Den er fra 2007 og har kørt 189000 km. Hvis du fjerner dem skal du regne med en del mere hjulstøj specielt i vådt føre. Bare min erfaring.
15. februar 2013 kl. 1:27 #15694Vernon PedersenDeltagerquote Michael Tjell” post=8868:Min 159 har jeg tjekket bag filten og der var intet at komme efter. Den er fra 2007 og har kørt 189000 km. Hvis du fjerner dem skal du regne med en del mere hjulstøj specielt i vådt føre. Bare min erfaring.Du må ikke fjerne dem – der findes plast inderskerme til 159 – jeg har ikke set om der kommet nogen til Guiliettaen endnu!
Udluftningen fra kabinen sidder lige bag inderskærmene – jeg er sikker på al den “snask” der kommer fra baghjulene kan både komme ind i bagagerummet og forhindre udluftning fra cabinen.Jeg kan nu ikke se det store problem i filt skærmene, så længe de er intakte og/eller ikke er faldet sammen – de flækker ikke så let som de støbte plast skærme, det er vigtigt at de (inderskærmene) er hele og korrekt monteret så der ikke samles skidt ind hvor det ikke bør være!
Næste gang min 159 skal til undervognsbehandling regner jeg med at købe plast inderskærme til bagskærmene – da filt skærmene ikke sidder helt godt mere!
Mvh
oo=v=oo
Vernon P.15. februar 2013 kl. 7:04 #15696Roar JensenDeltagerquote Jesper Jensen” post=8867:Hvis bilen er ordentligt rustbeskyttet kan jeg ikke se noget problem i de filtinderskærme.Lyder som om, de fleste af jer fraråder udkiftning af filtskærmene. Jeg fik bilen undervognsbehandlet som en del af handlen, men jeg tænker bare, at de må virke som en svamp og holde på vand og salt. :huh:
Fik godt nok heller aldrig taget mig sammen til at udskifte filtskærmene på min gamle 156’er, som jeg også fik undervognsbehandlet ved køb, og der var trods alt heller ikke kommet noget rust! B)
15. februar 2013 kl. 13:32 #15701AnonymInaktivJeg mener bestemt heller ikke at man skal fjerne inderskærmene men at plast inderskærme ikke lydisolerer nær så godt som filt.
15. februar 2013 kl. 13:57 #15702Jesper JensenDeltagerquote Roar Jensen” post=8876:quote Jesper Jensen” post=8867:Hvis bilen er ordentligt rustbeskyttet kan jeg ikke se noget problem i de filtinderskærme.Lyder som om, de fleste af jer fraråder udkiftning af filtskærmene. Jeg fik bilen undervognsbehandlet som en del af handlen, men jeg tænker bare, at de må virke som en svamp og holde på vand og salt. :huh:
Fik godt nok heller aldrig taget mig sammen til at udskifte filtskærmene på min gamle 156’er, som jeg også fik undervognsbehandlet ved køb, og der var trods alt heller ikke kommet noget rust! B)
Du har formodentlig ret i, at filtinderskærmene holder mere på fugt m.m. – men det betyder jo intet hvis de flader på bilen, der kan ruste, er dækket af rustbeskyttelse 🙂
15. februar 2013 kl. 18:42 #15704Vernon PedersenDeltagerquote Michael Tjell” post=8881:Jeg mener bestemt heller ikke at man skal fjerne inderskærmene men at plast inderskærme ikke lydisolerer nær så godt som filt.Jeg kunne nu ikke høre forskel på min 156 da den fik plast inderskærme!
Jeg fraråder det ikke – men jeg vil ikke udskifte gode “filt” inderskærme med plast bare for at gøre det – så er pengene givet bedre ud på en god olie eller ligende 🙂
mvh
oo=v=oo
Vernon P.15. februar 2013 kl. 19:50 #15705Qi ZhangDeltagerHar fornyligt skiftet til plastik på min 159, de støjer lidt mere på motorvej, altså meget lidt. 🙂
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.