Quadrifoglio Verde fælg

Home Fora Alfa Forum Type 937 – 147 og GT Quadrifoglio Verde fælg

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Inaktiv

Nogen der kender til et sted hvor disse fælg (GT Quadrifoglio Verde) kan købes og ca. pris? Har ikke været i stand til at finde dem herhjemme eller i udlandet. Evt. som replika… 🙂

http://www.speedheads.de/auto/testberichte/alfa_romeo_gt_quadrifoglio_verde_q2_fahrbericht_-_das_nagelnde_kleeblatt-250.html

Troels Nielsen
    Deltager

Jeg synes ikke at have set dem før.

Prøv at forhør dig hos Michael, http://www.bil-shoppen.dk

Anonym
    Inaktiv

Har haft fat i ham – kendte ikke til nogle replikaer eller havde adgang til original.

Er i korrespondance med antenso.de, som muligvis kan skaffe dem. Ukendt pris dog (= dyrt). Som sagt, så jeg helst dem som replikaer (eller 3. parts fælg som ligner).

Vernon Pedersen
    Deltager

Det er originale fælge – de kan (naturligvis:) ) købes hos Alfa Romeo 😉
    De originale fælge er, hvis de ikke ligfrem er på tilbud, ret så dyre, så regn med ca. kr. 2500.- pr. fælg (uden dæk) :ohmy:

Nu har jeg ikke undersøgt hvilken GT du har – men det er ikke alle fælge til de 4cyl. der kan monteres på 3,2 modelen – pga. bremse kalibren foran!
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Troels Nielsen
    Deltager

Jeg har købt 2 sæt replikaer i bil-shoppen, men det kan jo have ændret sig:(

Vernon: Har læst i en anden tråd, at det er en 20.0 JTS – skadet til genopbygning – måske din “gamle”; blev den ikke krøllet af den nye ejer?

Anonym
    Inaktiv

Vernon: tak for infoen. Det er til en sølvgrå 2.0 JTS fra 10. måned 2005 – serviceret i Nærum området. Har det været din? 😉 – Jeg prøver lige at høre Koch Biler hvad de skal have for et sæt.

Trols: Han sælger stadig replikaer – tror faktisk jeg købte mine GTA fælge derfra for et par år siden til min 156. Men lige den QV model havde han ikke set før. Jeg har et sæt fine vinterfælg som skal bruges indtil foråret, men håber jeg kan finde et sæt til fornuftige penge. Nu har jeg stirret mig blind på netop denne model/design og efter genopbygningen skulle den gerne ligne flg. model:
    http://www.autoedizione.nl/2010/08/30/alfa-romeo-gt-special-edition/

Vernon Pedersen
    Deltager

Jasper – nej min var en 2.0 Selespeed der var lysblå metalic – og er “afgået med døden” (der skete hedigvis hverken noget med den nye ejer eller hans kone)

Pas godt på den – der kommer ikke biler som den mere – jeg ville nok ofre pengene på de originale fælge og nogle Pirelli eller Brigdstone dæk – det er givet godt ud – og det er de fælge du er “faldet for” – du kunne evt. købe dem i Tyskland 😉
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Anonym
    Inaktiv

Nu har jeg fået en Alfa forhandler i Århus til at undersøge prisen.

Er der nogen der kan give lidt rådgivning på 17″ vs. 18″. Er det muligt at kører på 18″ og stadig have en komfortable oplevelse?

Anonym
    Inaktiv

Nu har jeg så fået 2 tilbud fra hhv. Koch Biler i Århus og antenso.de i Tyskland på hhv. kr. 14250 (doh!) og eu. 1065. Mit dilemma er nu at de kun findes i 18″. Jeg er lidt bekymret for at 18″ vil give en for hård/kontant køre oplevelse – Nogle råd for 17″ vs. 18″?

Vernon Pedersen
    Deltager

Hej Jasper

Hvis du fortrinsvis køre på motorvej og god landevej er 18″ helt fine 🙂
    Men bykørsel og kørsel på dårlig vej – eller fx. en svensk landevej med slid spor, er 18″ temmelig trættende at køre med – det bliver kun værre efterhånden som de bliver slidt :huh:

17″ ville jeg nok vælge 😉

Jeg havde 18″ på min GT – et relativ lille hul i asfalten kostede en fælg 🙁
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Attachments:

Anonym
    Inaktiv

Styringen i min GTA går fra skarp med 17″ til kirurgisk med 18″ – der går totalt ballerina i den, super let på tå – fantastisk.

Dog bliver den meget styrefølsom når dækkene slides, men det mærkes kun på veje med hjulspor.

Jeg har også fået trykket mine 17″ (originale Alfafælge) et par gange i hullerne i vejen. Og frygter det sker, hvergang jeg har ramt et hul. Mine OZ 17″ holder bedre til hullerne i vejen.

17″ eller 18″, det er vist en smagssag. 18″ ser smartere ud og giver bedre bid, men er lidt mere ukomfortable. Både dæk og fælge koster mere end tilsvarende 17″ tommer. GT´ens undervogn er imidlertid så velafstemt, at jeg mener den er velegnet til 18″. Samtidig er der plads i hjulkasserne til de større hjul. Men køb fælgene i en ordentlig kvalitet.

Hvis først hjulene begynder at følge hjulsporene i vejbanen, er det så ikke på tide at skifte dækkene? Det er kun en indikation om at man får problemer med aquaplaning, ved næste større regnskyl.

Ole

Anonym
    Inaktiv

Hvad mener du? Der er næsten en hel mm..

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.