resonnans mm. 159 JTDM

Home Fora Alfa Forum Type 939 – 159, Brera og Spider resonnans mm. 159 JTDM

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter

JEG HAR KONSTATERET EN SKARP METALLISK RESONNANSLYD DER FREMKOMMER VED FORSKELLIGE OMDREJNINGER. DET ER 2 GANGE INDENFOR ET MEGET LILLE OMDREJNINGSOMRÅDE OG VED FRISK KØRSEL NÅR MAN LIGE AT HØRE DET OG SÅ ER DET VÆK. DET KAN FREMPROVOKERES MENS MAN HOLDER STILLE MEN DET ER SVÆRT AT RAMME, MEN NÅR MAN KØRER ER DET HØJT OG VIRKELIG IRITERENDE. ER DER NOGEN DER HAR ET BUD PÅ HVAD DET KAN VÆRE?. BILEN KØRER 100KM OM DAGEN OG DEN SVINER FRYGTELIGT HEN AF SIDERNE OG DERFOR HAR JEG OVERVEJET AT MONTERE “STÆNKLAPPER”. DET ER JEG DOG IKKE VILD MED FORDI DET MÅSKE IKKE ER PÆNT TIL DET FLOTTE DESIGN. ER DER NOGEN DER HAR NOGLE ERFARINGER. VIRKER DE?. HVORDAN SER DET UD?
    MVH. FLEMMING

Jeg ved ikke med bilen, men din caps lock sidder fast 🙂

Arvid Dannevang
    Deltager

Det kan jo være så mange ting, men mest sansynligt er et metal skjold omkring udstødningen, evt det ved manifolden, hvis de ikke sidder helt fast kan de give en masse sjove resonanslyde.

Anonym
    Inaktiv

Hej
    Jeg har samme problem med en 159 jts 2,2
    jeg tror det er flexrøret på udstøningen
    vh kim larsen

Anonym
    Inaktiv
    Vernon Pedersen
    Deltager

God set Jens!
    Hvis det er gerkablerne – så må de være forholdsvis lette at dæmpe – en smule skumgummi – evt. en lille klods med et hul igennem – bundet fast med en strap. pas på kablerne kan bevæge sig frit!

Der er i øvrigt enorm forskel fra 159 til 159 – jeg har prøvet (min egen inkl. som brummer lidt vel rigeligt ved netop 110km/t – ikke fordi det er det store problem B)
    Så ved jeg hvad jeg skal eksperimenter lidt med i Weekenden
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Johnny Levy
    Deltager

Jeg havde et problem med min 2.4 det blev ordnet hos Carcenter. Det var aircon rør, der var skyld i mislyden.
    Fejlen var at de ramte karossen der hvor de går ind i kabinen, og det frembragte denne knitrene mislyd.

MVH

Johnny Levy

Jeppe Vamberg
    Deltager

Hej Flemming

Jeg har monteret stænklapper foran på min 159 SW, hvilket jeg er rigtig glad for. De originale stænklapper er ikke dominerende på min bil som er Vesuvio grå, hvis din bil er mørkere vil de være endnu mere diskrete.
    Jeg kan kun anbefale det.

Venligst
    Jeppe

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.