Home › Fora › Alfa Forum › Type 932 – 156 › Skal den reddes eller skal den skydes?
- Dette emne har 7 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 5 måneder siden af Anonym.
-
ForfatterIndlæg
-
25. maj 2013 kl. 6:44 #5817AnonymInaktiv
Hej med jer
Jeg er i syv sind mht. fremtiden for Alfa´en, håber i gider at hjælpe.
Bilen har kørt 213.000 km og er egentlig pæn og velholdt, kører godt, men den er jo intet værd i en ren handel.
Den skal til syn her til november og jeg havde den lige forbi mekanikeren for at få et prisoverslag, det lyder:
2500,- for rust
4500,- for ny øvre bærearm h.s, ankerplader bag begge sider.
Priserne virker fair nok i mine øjne.Problemet er så forureningstallene, de er ikke engang i nærheden af det tilladte. Det er her filmen knækker lidt. Det kan jo fand… være alt mellem indsugning og udstødning. Katalysator, hul i udstødningen, osv..
Så pengemæssigt er jeg jo nok ihvertfald blevet 10.000,- fattigere inden vi er klar til syn. Jeg hælder 55/45 til at den skal reddes..
Derfor: argumenter gerne hvorfor den skal reddes/hvorfor den skal skydes.
Pft.25. maj 2013 kl. 7:11 #16679Bo JørgensenDeltagerHej Steffen,
Er det ikke nemt nok? Som jeg ser det, er der kun to alternativer:
Hvis du føler, du har økonomien samt at tiden er inde til at prøve noget nyt, ja så skal den vel skrottes.
På den anden side, – ud fra et økonomisk synspunkt, er det da klart billigere at fortsætte i den gamle. Du får jo ikke meget ny bil for 10.000 kr. Ja, det er vel tilmed mindre end afskrivningen på en anden brugt bil det første år. For slet ikke at tale om en ny 🙁Held og lykke med valget
Vh, Bo25. maj 2013 kl. 13:03 #16683Thomas Lund NielsenDeltagerDer er en del 156’ere på markedet til omkring 25.000 kr. Nogle af dem er sikkert fine. Før jeg gik videre med de nødvendige reparationer, så ville jeg undersøge markedet først. Måske gør man et fund?
25. maj 2013 kl. 17:55 #16686Michael RiisDeltagerMed de priser går jeg ud fra du kommer fra København, og så kan 2500kr rust ikke være meget.
Den øverste bærearm koster 350 kr og tager under en time og skifte.
De 2 bagerste ankerplader kan være lidt bøvlet da skruerne kan være rustet.
Men de koster 150 kr stk, og på 2 timer burde de være skiftet.Ang. forurening kan det være katalysator eller lambdasonde der er gået i døden.
Det burde ikke være det store problem og se hvad der er død med en tester på.Der er masser af brugte katalysator til 156 ude på marked, hvis det er den.
Men det tror jeg nu ikke det er, hvis den er langt ved siden af.
Så er det sikkert lambdasonde der er kaput.Hvis du bor i Jylland så har jeg da et par tråde og hive i. 😉
25. maj 2013 kl. 19:21 #16688AnonymInaktivHvis du er ude efter en pæn en så står der en ved Autohuset Vestergaard i vejle den er helt uden rust den er sort og det er en en ejers ældre par .
Den har fået helt ny motor sidste år der skulle efter manden der solgte bilen sidste år være brugt tæt på 100000 kr på den med motor mm. Bilen er undervongnbehandlet fra ny.Der følger 4 alufælge med også.
Den står til 35000 men kan sikkert handles lidt ned engro
Det er altaå ikke mig der har den til salg selv om det kunne lyde sådan.
Jeg har bare fået forbud mod at købe flere biler hjemmefra af:evil:
Men det er muligt jeg kan forhandle prisen lidt ned for dig hvis du er intereseret du kan ringe til mig på 22 27 58 96
Mvh Flemming27. maj 2013 kl. 10:33 #16696AnonymInaktivMange tak for indspark! Specielt til de af jer der står klar med tråde at trække i, mening om værkstedspriser og jer der har forslag til andre biler 😉
Nu er det først til november den skal synes så der er lidt tid til at kigge markedet igennem. Jeg må lige ruge lidt over det og finde den bedste løsning.29. maj 2013 kl. 5:46 #16717AnonymInaktivDet med at den ikke er helt ren kunne du måske klare ved at køre godt med benzin af tanken og fylde en pæn sjat karburator væske på, inden du kører til syn. (Evt teste om det virker, før du kører derop).
31. maj 2013 kl. 15:58 #16731AnonymInaktivEfter overvejelse skal den sgu reddes, den kører bare for sjovt og inspirerende!
Jeg bestiller tid på mandag ved mekanikeren til at få ordnet følgende: nye bærearme i begge sider da de knirker og nye ankerplader. Vi må lige lure lidt på hvad der er i vejen med udstødningen mens den hænger på liften men mon ikke der er et hul et sted. Den får også lidt nyt olie nu vi er i gang. 🙂
Rusten sidder forrest ved venstre hjul, åbenbart hvor der er en masse samlinger. Men det er heldigvis det eneste sted den er muggen. Hurra for Dinitrol B) -
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.