Sommerdæk!!!

Home Fora Alfa Forum Type 932 – 156 Sommerdæk!!!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter

Jeg har fået at vide, og nu også set, at mine bagdæk (stadig sommerdæk), er blevet ramt af at “mønstret rejser sig”. De larmer enormt, og man kan faktisk se det på dækket. Min mekaniker har nu forklaret mig, at det skyldes at dækkene, (Firestone………) ikke passer godt til 156’erens baghjulsgeometri. Han anbefaler, efter sine egne erfaringer, Continental. Har andre nogle gode bud på gode dæk, som ikke laver det nummer med éen??
    Ole Thiis Knudsen.

Henrik Petersen
    Deltager

Bridgestone ER300

Jeg kører selv på dem, godt nok ikke i en 156´er.

Vernon Pedersen
    Deltager

Ole
    Du undgår/minimere at skuldrene rejser sig hvis du laver en for/bag ombytning (ikke X-byt de skal monteres på samme side af bilen hvergang) for hver ca. 5.000km!
    Nogle dæk lamer mere end andre – jeg mener Good-year eagel er ret støjsvage, det samme glæder Brigdstone!
    og endeligt bør du, til dagligt, køre med dæktryk der instruktionsbogen svare til “max last” – det minimere støj, slid og forbrug.
    mvh
    oo=v=oo
    Vernon P.

Firestone er et skoddæk, har også oplevet at mønsteret rejste sig efter ca. 10k. Og dækkene larmede helt vildt. Men kun én gang, første og sidste. :woohoo:

De nye Dunlop Super sport Maxx er suveræne og lidt billigere end de andre mærkevarer: Pirelli, Bridgestone eller Continental. Jeg ville vælge i den rækkefølge.

Ole

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.