- Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 9 måneder siden af .
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Home › Fora › Alfa Forum › Type 116 – Alfetta, Giulietta og GTV › Spørgsmål til Knastaksler på Nordmotor
Jeg er nu (i tankerne 😉 ) langt fremme i mit Alfetta projekt.
Bilen er født med Motronic indsprøjtning som jeg har afmonteret. Det er så planen nu, at montere et topstykke med karburatorer. Jeg vælger at bibeholde blokken med de lidt højere 10:1 stempler.
Jeg mener så at ha´ set i en eller anden sammenhæng, at knasterne fra en 1,8 skulle være lidt skarpere, og derfor kunne være et godt valg i den her sammenhæng…..er det rigtigt forstået???
Hvis nogen ligger inde med en fræk udstødningsmanifold der kan købes, kunne jeg godt være interesseret…uha det må godt snart blive forår. Så skal den Vestfynske luft flænses af sprød kaburatorvræl B)
Hej
Jeg har et bananmanifold til en gtv 116 2,0 nordmotor, mon ikke den passer?
priside 300kr afhentet i det Sønderjyske.
Claus
Hej Claus
Lyder spændende…Vil du ikke kontakte mig, så kan vi ta´ den derfra.
Mht. knastaksler har jeg nu fået oplyst, at 1,8 knaster kun har en effekt på en 2,0, for så vidt det er en med 122 HK. vistnok fra perioden 1977 – 1979.
Hvorfor blev 2,0 droslet ned i den periode? Bertone og Berlina 2000 havde 131 HK.