starter der klikker.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Inaktiv

Hej. Starteren på min nyindkøbte spider 2000 fra 71 klikker og vil ikke starte motoren.Da nærlys dæmpes når jeg drejer nøglen er det nok hele starteren som er defekt – er min teori korrekt?Og hvordan får jeg den så skiftet? Skal karburatorerne demonteres? Gode råd søges.Og sluttelig….hvor får jeg fat på en ombytningsstarter?

Mvh Hans Erik

Jesper Jensen
    Deltager

Det er ikke blot batteriet,der er dårligt?

Morten Svendsen
    Deltager

Sidst jeg havde en starter ude på en af 105’erne var da hele motoren var ude, men prøv da at starte med at tage luftfilterboksen af, jeg tror faktisk, at det er nok. Det et en Boschstarter, så der er mange, der kan lave den. Har du selv tid og lyst, er det ikke svært at skille den ad. Har lavet 2 startere, og de skulle faktisk bare renses, smøres og have nye kul. Husk, at en af montageboltene er en pasbolt, så fen skal tilbage det rigtige sted ved montage.

Anonym
    Inaktiv

Du kan pille starteren ud uden at fjerne andet end kassen hvor luftfilter sidder, det giver lidt bedre oversigt. Det er bare at dykke ned, og fjerne ledninger samt de 3 bolte der holder starteren. Det kræver lidt fingersnilde, og husk det med boltene, som Morten skriver.

Anonym
    Inaktiv

Tillykke med den “nye” spider.
    Uheldigt hvis du ikke har haft mulighed for at nyde den de seneste dage.
    Prøv først med et sæt startkabler fra en anden bil. Du kan event have et fladt batteri, eller gammelt batteri.
    Hvis du har de samme symptomer med , startkabler monteret. Så afmonter starteren som anvist.
    Søg efter nærmeste autoriseret Bosch værksted. De kan renovere. Sandsynligvis er det blot kul du skal have skiftet.
    Men vi er jo i sommerferie tid.
    Hvis du har modet selv, er det ikke den store operation, at skifte kul.
    Kender ikke Bosch reservedels nummer på kul til starteren. Men det gør de hos Bosch og sandsynligvis også hos Merkonomen.
    Held og lykke, med sommerens fornøjelser

Morten Svendsen
    Deltager

Du kan se nummeret på starteren og derudfra finde de rigtige kul. Var ret imponeret over, at Bosch faktisk havde kul liggende til starteren på min 1966 GT junior. Problemet kan være hvis det er en model hvor kullene skal loddes i. Det kræver en seriøs stor loddekolbe, som jeg feks ikke havde. Hvis du skal have nogle til at reparere starteren for dig, så spørg lige på prisen først og sammenlign med en ny eller ombytter.

Anonym
    Inaktiv

Har du prøvet at give starteren/relæet et par dask med en hammer eller et stykke rør?

Morten Svendsen
    Deltager

Det et ikke nemt på en 105 , og løser i øvrigt sjældent problemet (symptombekæmpelse…).

John Larsen
    Deltager

Har lige fået skiftet starter på min spider, men det løste ikke hele problemet. Har fået at vide startkrans er slidt, så ind i mellem skal jeg dreje nøglen en del gange før den begynder at snurre.

Morten Svendsen
    Deltager

Passer starter og tandkrans sammen ? Der er mange kombinationsmuligheder som altid hos AR…

John Larsen
    Deltager

Havde gammel starter med til Stelvio i forbindelse med bytte og den skulle være identisk med den nye

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forummet 'Type 105/115 – Giulia, Giulia GT og Spider' er lukket for nye emner og svar.