Home › Fora › Alfa Forum › Type 932 – 156 › “susende” lyd efter montering af alu-bundplade
- Dette emne har 7 svar og 7 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år, 4 måneder siden af Anonym.
-
ForfatterIndlæg
-
1. juli 2013 kl. 8:54 #5863AnonymInaktiv
Hej
har lige udskiftet bundplade med en alu-bundplade fra Zeatek – dejligt med lidt ekstra frihøjde !MEN – efter montering er der kommet en irriterende susende/hylende lyd når jeg kører (over 50-60 km/t)
Samtidig syntes jeg den bliver hurtigere varm ved bykørsel..Hører gerne om andre har haft samme problem/erfaringer
måtte jo selv lave et ekstra hul da den jo desværre ikke passede 100%
kan dog ikke se det skulle være problemet !1. juli 2013 kl. 9:14 #16989Henrik LeegaardDeltagerJeg kører selv med alubundplade på en 156 2.5 V6 og en 2.0 JTS og oplever ikke nogen problemer.
Jeg skulle heller ikke bore ekstra huller så er du sikker på at du har bestilt/fået leveret den rigtige model?1. juli 2013 kl. 10:32 #16990Jesper JensenDeltagerJeg havde for nogle år siden en 147 GTA, der også havde alubundplade fra Zeatek monteret. Der var absolut overhovedet ingen problemer. Ingen susen eller noget.
Jeg hælder til, at det enten er en forkert bundplade, du har fået – eller at den ikke er monteret korrekt.1. juli 2013 kl. 13:13 #16993Kim ThoudahlDeltagerJeg har heller ingen problemer med min – den passer uden tilpasninger.
/Kim1. juli 2013 kl. 13:21 #16994Stefan VastrupDeltagerPå min 156 V6 passer den også fint! Ingen problemer med støj eller raslelyde.
1. juli 2013 kl. 13:32 #16996AnonymInaktivDet er næppe sandsynligt at hverken lyd eller varme har noget med bundpladen at gøre – selvom det i sagens natur ikke er nemt at fjerndiagnosticere på så løst et grundlag.
Jeg har ikke tidligere hørt om at det skulle være nødvendigt at lave ekstra huller, hvis det ellers er den rigtige bundplade. Er der plads nok omkring det nye hul? Eller noget der kan berøre/vibrere?
Er lyden der ved samme hastighed i alle gear? Kommer lyden fra motor, gearkasse, hjul?
Bliver motoren FOR varm? Hvor gammel er køler? Vandpumpe? Impeller af plastic eller metal?
1. juli 2013 kl. 15:22 #16997Michael RiisDeltagerJeg hørte i weekenden om, at hvis man lavede et hul i pladen med et kopbor = rund hul.
Til olieproppen.
Så kunne det fløjte ganske voldsomt.Pladen har sådan set ikke noget og gøre med varmen, men V6 motoren har en dårlig vandpumpe fra fabrikken, de er med plast rotor. Og skal skiftes ud med en i metal.
Køleren holder ikke i så mange år som man kunne håbe på, de falder simpelthen fra hinanden. Især bag ved kondensatoren til klima.3. juli 2013 kl. 3:21 #17009AnonymInaktivskal lige have kigget under den i morgen – men som svar på dine spørgsmål:
lyden er der hele tiden ved hastigheder over 50 km/t i alle gear
lyder som om den kommer ude fra fronten
ved normal kørsel er temperaturen normal – det er kun ved bykørsel jeg syntes at den bliver hurtigere varm
bilen er fra 2005 og har kørt ca. 118.000 – så køler burde jo kunne holde lidt endnu :sick: -
ForfatterIndlæg
- Forummet 'Type 932 – 156' er lukket for nye emner og svar.