- Dette emne har 8 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 14 år, 9 måneder siden af .
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
- Forummet 'Type 932 – 156' er lukket for nye emner og svar.
Home › Fora › Alfa Forum › Type 932 – 156 › tandrem
Hej 🙂
Jeg har for 1000 km ( 2mdr ) siden skiftet tandrem,balancerem og multirem samt div medløberhjul strammerhjul på min 156 2,0. Mit problem er at jeg har strammet tandremmen for meget !! Den lyder som en defekt kilerem. Kan jeg løsne den eller skal der nye remme på ?? jeg har selv skiftet alle tingene
Hilsen Klaus 😉
ny t-rem
Hej. tak for svar. behøver jeg kun at skifte t-rem og ikke balancerem ?, regner ikke med at det er nødvendtigt med div hjul 😉
Hilsen Klaus
Hvis du justere remstrammeren så det passer,så går det jo nok.
Men da strammeren er fjederbelastet,så har du sikkert gjort noget helt forkert.
Så du skal være 100% sikker på du ikke har ødelagt noget.
Hej Michael 🙂 Jeg har fået ordnet det. Jeg skiftede tandrem endnu engang samt knastforstiller og vandpumpe. Jeg havde ikke spændt tandrem nok og balancerem var for stram, så jeg var meget heldig at tandremmen ikke var knækked for mig 😉 men sådan er det når prøver første gang… nu spinder den igen uden mislyde… dejligt 🙂 Er der nogen der ved hvor man kan købe 17 tommer gta fælge ? (har set dem hos alfastumper, men de er lige dyre nok..) de må også være brugte.
Hilsen Klaus
Er det dem hestesko fælge du er ude efter .
Efter hvad jeg ved så er de udgået af programmet.
det må være den HER du tænker på.
Hej Michael. Det er lige nemlig den 🙂
Klaus
Det er MEGET usmart (dumt 🙂 ) ikke både at skifte balancerem samtidigt med tandremmen!
mvh
oo=v=oo
Vernon P.
Hej Vernon 🙂 ved det ! havde samme tanke og vil gører det en af dagene.
Hilsen Klaus