- This topic has 20 replies, 12 voices, and was last updated 13 years, 7 months ago by .
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Alfa Forum › Type 932 – 156 › Termometer
Hej.
Nej den skal stå på 90 grader allerede efter 6 – 10 km by/ landevej.(det gjorde min engang den skal nu have skiftet thermostat for 3. gang 160.000 km)
Hele aluminiumshuset med temperaturføler thermostat og gummi pakning er integreret i én del, du kan på alfistinet finde de forskellige modeller.
Skal skift min egen i næste uge. Som du selv har bemærket (det har jeg også selv) så bliver kølevandstemperaturen ikke høj nok ( min er 2,0 JTS)med mindre du kører bykørsel eller laaangt på motorvejen.
Husk at købe 5 liter RØD kølervæske og nye spændebånd der er nemlig den type på fra fabrikken som kun kan strammes igen med en specialtang.
På JTS motoren sidder skidtet under luftindsugningsslangen.
Ellers følg kølerslangen fra (sjovt nok ) køleren!! så kommer du til stedet.
Lægger link ud på hjemmesiden når jeg har skiftet min!!
http://ricambi.alfisti.net/index.php?cat=c2476_Thermostat.html
William Lütken
Hej igen.
Når du har kørt længe mod dit hjem og kigget på temperaturmåleren som står på 70 grader, så parkér bilen,lad motoren summe i tomgang,sluk kabine varmen og kabine blæseren og se temperaturen stige til over 90 grader i løbet af 3-5 minutter, sker det trænger du til ny termostat!!!Der er en meget pædagogisk hjemmeside her ,mangler bare lige de sidste billeder (gider ikke skifte den i regnvejr)
se her : https://sites.google.com/site/alfaromeo156termostat/
kopiér og sæt det ind i dit søgefelt i din browser direkte.
William Lütken
Yes så er den skiftet .
læs hvordan her : sites.google.com/site/alfaromeo156termostat/
William lütken
Hej William
Der mangler lidt billeder i din guide, hvis du stadigt har billederne ville en lille opdatering være perfekt 🙂
Nå nu er billederne der :whistle: , det er nok fordi vi har verdens mest spændende proxy på arbejdet :huh:
Det kan nu altså godt lade sig gøre at genbruge de originale spændebånd, hvis man åbner dem med en lille skrutrækker uden at vride låsen i stykker – kan man spænde dem igen med en gammeldags knibtang !