Home › Fora › Alfa Forum › Type 939 – 159, Brera og Spider › Tilslutning af iphone til standart radio
- Dette emne har 4 svar og 4 stemmer, og blev senest opdateret for 11 år siden af Peter Søndergaard.
-
ForfatterIndlæg
-
24. november 2012 kl. 18:09 #5628AnonymInaktiv
Hej er der nogle der kan hjælpe hvad man skal købe og hvor for at tilslutte iphone til radioen så man kan høre musik ?
Hilsen Rasmus
24. november 2012 kl. 19:59 #15255Vernon PedersenDeltager2sc google søgning gav bla flg:
http://www.mytrendyphone.dk/shop/alfa-romeo-159-59955c1.html
Jeg har selv valgt et Pioneer AVIC-D3 – hvor jeg både kan tilslutte via kabel og bluetooth.
mvh
oo=v=oo
vernon O.25. november 2012 kl. 10:31 #15256Bo SommerbyDeltagerJeg, som har ældre biler uden indbygget bluetooth gør brug af Parrot MKI9200 i mine biler. Et sådant system giver adgang til at kunne afspille musik fra din Iphone både via bluetooth og via kabel som er inkluderet i systemet. Desuden kan du afspille musik fra både usb-sticks og SD kort.
Løsningen er på ingen måde lige så elegant som Vernon’s løsning da både betjeningspanel og skærm skal “klistres” på instrumentbrættet.
Løsningen koster ca 1400,-kr og installationen er forholdvis nem.
Jeg valgte udelukkende systemet for at kunne bruge telefon håndfri i bilerne og her er systemet rigtig godt. Systemet kan selv genkende kontakt navnene således at du blot udtaler navnet og så ringer telefonen automatisk op uden at du på forhånd er nødt til at at “optage” talekommandoerne.
Systemet virker således at en “relæboks” overtager højtalerudgangen når parrot anlægget bruges, så hvis man har et stort “state of the art” audio anlæg indbygget i bilen, så vil Parrot forstærkeren nok lyde som “en prut i en cigaræske”, men det klarer fint opgaven hvis man blot har et almindeligt standart audio system i bilen.23. september 2013 kl. 17:38 #17787Mogens BeltoftDeltagerJeg har en Alfa 939 CD i min 2005 Alfa 159, som ser ud til at have ben i stikkene til en CD Changer og en telefon. Men jeg har ikke haft held til at få noget signal igennem.
Man skulle kunne få signal igennem ved at bruge AF-R, AF og AF-L, men jeg kunne ikke få det til at virke fordi at SRC knappen ikke aktiverer AUX funktionen på min radio.
Jeg har ikke forsøgt med TEL AF+ og TEL AF-, for der skal vel et signal mere til, før telefonen tager over, og jeg ved ikke hvordan det gøres.
Næste skridt er måske at købe en CD Changer emulator ting, men jeg har ikke lyst til at smide 500-1000 efter noget, som måske ikke kommer til at virke.
Fandt du en løsning, Rasmus?
/Mogens
1. november 2013 kl. 22:31 #18208Peter SøndergaardDeltagerJeg købte en emulator, Dension Gateway, som nemt lod sig tilslutte CD-changer indgangen. Kabel til Ipod trukket til handskerummet + ekstra kabel til evt. andre enheder. Ret nemt. Fungerer fint. Man skal stadig finde sine playlists etc. direkte på Ipod’en men kan så skippe mellem numrene via den alm. radiobetjening.
Nypris ca. 1200, jeg købte min brugt for 500. En fornuftig, brugbar og billigere løsning, hvis man ikke ønsker at skifte det hele. -
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.