Tuning af Giulia

Home Forums Alfa Forum Type 952 – Giulia Tuning af Giulia

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 56 total)
  • Author
    Posts
  • #7553
    Anonymous
    Inactive

    Kan på det varmeste anbefale magasinet Auto Italia, ikke mindst seneste nummer som er plasket til med Alfa Romeo-lækkerier. Fås også som elektronisk magasin til iPad m.v.

    Hofnummeret denne gang er en Giulia Q med 600hk, som primært er hentet øverst i omdrejningsregisteret, dvs. den går fra vild til brutal – alene gennem chiptuning.
    Næste trin er 700hk :ohmy:

    Nå, men for os andre dødelig er det meget mere interessant at 2,0 TBI (der som bekendt er mekanisk identisk for 200/280hk), der for småpenge kan chippes til 320hk.

    200hk versionen blev iøvrigt testet til 220hk i standard trim .. B)

    #31419
    Anonymous
    Inactive
    quote Mikkel Lund” post=26618:

    Næste trin er 700hk :ohmy:

    og F1? :silly:

    #31421

    Utroligt interessant! Og apropos tuning af Giulia er der en tråd på alfaowners.com, (som dog desværre også er ramt af lidt
    ”mudderkastning”), hvor det ses, at bla. Autolusso, har en Giulia 2,0 Veloce, der er chippet til 320 hk (! :woohoo: ).
    De tilbyder rent faktisk, at man kan komme over og få en prøvetur i bilen B) :

    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giulia/1094594-giulia-2-0ma-at-celtic-tuning.html

    Autolusso er som bekendt et af de største ”uafhængige” Alfa-værksteder i Storbritanien. De udfører bla. også en lang række modifikationer på Alfa’er; med alt fra bremser og undervogn til at udbygge en 3.2 L (fx GTA) til 3,8L hhv. turbo til ALFA MiTo – samt chip-tuning af diesel-Alfaer mv.:

    http://www.autolusso.co.uk/modifications.html

    #35554
    Søren Grøndberg
    Participant

    Hej Alfister 🙂
    Jeg prøver lykken med vores nyindkøbte brugte Giulia 2,0 t (200hk) med en chiptuning den 8. Juni nær Aarhus
    Den skulle få ca. 300 hk. ( 440 NM. ) og måske “lidt” derover. den kommer på rullefelt før og efter at den er blevet chiptunde
    Jeg ser frem til dagen 🙂

    #35555
    Anonymous
    Inactive

    Næste opgradering skal så nok være et differentialespærre ..

    #35559

    Jeg har også overvejet om jeg skulle få hevet flere HK og mere moment ,ud af min standard Giulia Super. Faktisk synes jeg den er lynende hurtig i standard trim, også sammenlignet med min tidligere 159 3.2. Jeg har prøvet et par Giulia Veloce modeller og fornemmer ikke , der er den store forskel i præstationerne mellem en Super og en Veloce. Jeg ser frem til at læse mere om Sørens resultat af chiptuningen.

    Ole

    #35561
    Søren Grøndberg
    Participant

    Hej 🙂
    Jeg har aldrig prøvet en Giulia Veloce, så jeg ved ikke om der føles nogen forskel
    Jeg tænker at hvis vores Giulia Edizione 200 hk. Kommer op på 300 hk. (440 NM.) og samtidig vejer ca. 100 kg. mindre må det kunne mærkes 🙂

    #35562
    Anonymous
    Inactive

    Jeg er ikke i tvivl om, at min Stelvio har 280 hk og mine oplevelser med flere Giulia Veloce er den samme.

    Søren, et spændende projekt, som jeg glæder mig til at høre nærmere om.:)

    #35564
    Anonymous
    Inactive

    Med tanke på at min Edizione med 200hk sagtens kunne smide lidt med bagenden ud af en rundskørsel på trods af bagdæk der var 285 brede (originale Q-fælge), så tør jeg ikke tænkte på, hvordan den vil opføre sig med 300-320hk.

    Gik selv med tanken om, at jeg ville have min fixet, når de 5 års garanti var udløbet.

    #35565
    Anonymous
    Inactive

    Det handler ikke (kun) om dæk, men (også) om differentiale – hvis du sender 200hk til ét hjul uden synderligt grip/belastning, ja så går det op i røg. Det er derfor sportspakken indeholder et mekanisk Q2 differentiale, som begrænser forskellen i hastighed mellem baghjulene. Q har et elektronisk styret differentiale, men princippet er det samme.

    Med et differentiale kan man drifte – uden spinner det mindst belastede hjul. Differentialet overfører kræfterne til asfalten, indtil begge hjul løber tør for grip – uden differentiale er det bare skønne, spildte kræfter.

    Q4 fordeler så kræfterne mellem aksler i stedet for hjul, men ellers samme princip. Og så vejer Q4 kun 50kg ekstra, så det er mindre end forskellen på en fuld og tom tank ..

    #35566
    Ole Steen Rasmussen
    Participant

    Med risiko for at trække alt det sjove ud af det her; turboen siges at være det (for) svage led til at lade en 200 hk gå op på 320 hk…men der må vel efterhånden være en del langtiderfaringer med den øvelse…?

    PS Selv 200 hk er s… sjovt på en bane – er der nogen her som vil med en dag?

    #35571
    Søren Grøndberg
    Participant

    Hej
    Nu er jeg ikke specialist 🙁
    Ham jeg har bestilt tid ved nævnte selv turboen, det var noget med nogle af de bevægelige dele Inde i turboen
    Han bruger mellem 1-3 timer på finjustering, da det hele skal spille og kan bruges bagefter uden nedbrud, som han fortalte mig telefonisk
    Jeg mener at deres omdømme er ok, hvis jeg kommer i tvivl kan jeg vel nøjes med ca. 270 hk. eller hvad ???
    Nogen der har erfaring ?? 🙂 🙂

    P.S Det er scantune der har fået opgaven 🙂 🙂

    #35576

    Er der nogen der ved om der er forskel på turboen på en 200 Super & en 280 Veloce ? Hvis ikke så er 280HK vel også OK for en Super?

    Ole

    #35578
    Søren Grøndberg
    Participant

    Hej 🙂

    Da jeg bestilte tid til vores bil, talte jeg med Per fra Scantune, deres firma er startet op i 1984

    Per fortalte mig at selve turboen på en 200 hk. og en 280 hk. er ens, men at det var noget med nogen måske åbne lukke ventiler og nogle andre dippedutter :whistle: der var anderledes, men det havde Per 100% styr på, det var Per selv der fortalte mig om forskellen 🙂

    Da jeg talte med ham fortalte han mig, at der var en med en Alfa Romeo Giulia 200 hk. der havde fået en optimering den var over 300 hk, det var ca. en uge siden, mon det er en fra vores klub ?????

    Jeg tænker at jeg får en snak med Per om den nøjagtige forskel, og om der er en justering af selve turboen, eller om hvad der skal til 🙂

    #35579
    Anonymous
    Inactive

    Scantune plejer at have styr på det og personligt ville jeg ikke have nogle betænkeligheder. Den største risiko ligger i at ´folk´giver bundgas inden maskineriet er blevet gennemvarmt – det kan intet holde til i længden.

    Jeg har selv undersøgt mulighederne med den bette 1.4 multiair fra MiTo og Giulietta, som også bruges i Abarth 500 og 124 Spider. Den har standard omkring 170hk, men skulle kunne klare 250 uden modifikationer.

    ZF-transmissionen på Giulia er absolut skudsikker, så heller ingen bekymringer der.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 56 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.