Home › Fora › Alfa Forum › Type 940 – Giulietta › Udskiftning af rude.
- Dette emne har 8 svar og 6 stemmer, og blev senest opdateret for 13 år, 5 måneder siden af Anonym.
-
ForfatterIndlæg
-
24. april 2011 kl. 15:10 #5115AnonymInaktiv
Hej,
Har lige fået mig en Giulietta QV, og her to uger efter får jeg så et dejligt sten slag. Med en dejlig stor revne til følge.
Vil høre om der er nogen som har gjort sig erfaringer med udskiftning af forrude hos autoriseret og dem som ikke har, om hvad der kan bedst betale sig.
Er nyt alfaklub medlem, efter købet af føromtalte bil, håber derfor på jeres forståelse for evt. uvidenhed:)
På forhånd tak!
Mathias
24. april 2011 kl. 16:15 #12565AnonymInaktivHej Mathias
Først og fremmest velkommen i klubben og tillykke med QV’eren.:)
Jeg har tidligere fået skiftet ruder på autoriseret værksted, men i den senere tid er mine ruder blevet limet eller udskiftet hos Dansk Bilglas.
Da der vistnok kun er to producenter af autoglas i verden, er kvaliteten på glasset ens, om der benyttes autoriseret værksted eller andre.
Årsagen til, at jeg benytter Dansk Bilglas, er måske lidt naivt, men når de ikke foretager andet en limning eller udskiftning af bilglas, må de vide hvad de laver og jeg har da også kun haft gode erfaringer med de afdelinger, jeg har brugt i Århus området.
24. april 2011 kl. 19:50 #12568AnonymInaktivMange værksteder, autoriserede eller ej, ringer efter en professionel rudemand til at skifte ruder.
Tillykke og velkommen, iøvrigt :cheer:
25. april 2011 kl. 6:31 #12575Helle Justesen & Ole JørgensenDeltagerJeg mener også at alle bilruder idag, bliver skiftet af bilglasfirmaerne. Det vigtigste er at montøren, der udfører arbejdet er bevidst omkring ikke at lave ridser i karosseriet. Det vil du nemmelig først opdage om et par år, når rusten viser sig.
Ole
8. maj 2011 kl. 18:21 #12625Arvid DannevangDeltagerForskellen på om du får det gjort hos et autoriseret værksted eller hos et rude firma er at hos de autoriserede så får du et lille alfa logo i din pilkinton rude og hos et rudefirma så er det uden, det er samme rude, og som sagt før kunne det være samme mand der laver det.
Det er de fleste autoriserede værksteder der ringer efter en rudemand til at montere den nye rude, har jeg indtryk af.8. maj 2011 kl. 20:42 #12627AnonymInaktivJeg har fået ny rude med Alfa logo i min gamle 156 – for ca et lille år siden – hos en uautoriseret, der ringede efter rudegutten. Men, rigtig nok en Pilkington rude.
9. maj 2011 kl. 2:11 #12628Arvid DannevangDeltagerquote Henrik Hasager” post=5213:Jeg har fået ny rude med Alfa logo i min gamle 156 – for ca et lille år siden – hos en uautoriseret, der ringede efter rudegutten. Men, rigtig nok en Pilkington rude.Så ved du hvor han har købt ruden henne…B)
Det er kun autoriserede der har lov til at købe ruden med logoet i hos pilkinton.25. maj 2011 kl. 5:18 #12662AnonymInaktivHej Mathias,
Jeg er nysgerrig efter at vide hvad det kom op i af pris? Jeg har nemlig en tendens til at få flækket min forrude af et stenslag en gang af året. Så det er dejligt at være bevidst om hvor meget jeg skal spare op årligt :angry:
Jeg kørte fransk før min Giulietta, og det kostede kr. 5.500,- per gang, fordi ruden var med regnsensor….
25. maj 2011 kl. 15:42 #12671AnonymInaktivBruger også en rudemand istedet for værksted. I min forsikring er der en glasdækning hvor hvis det er et stenslag kan man ringe til Carglass og de kommer og laver stenslaget på forsikring regning. Men kun ved stenslag og ikke ved revne.
Så martin håber du har sådan en mulighed når du er så uheldig.Kørte fransk?? siger det så ikke sig selv…. 😉
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.