Hej
Thomas det er korrekt, at du ikke har nævnt at 2,4 JTD er morfar

Det er der andre der før har gjort med diesel, hvis en diesel køre har været inde over og kommenteret andre motor

Men det er vel ligegyldigt om det er den ene eller anden motor ( 2.2 benzin ) eller andre diesel eller benzin alfa'er, som jeg før har skrevet vælger vil vel hver især den motor der passer til ens kørestil og temperament
Med hensyn til mange omdrejninger er jeg så heldig, at jeg stadigvæk kan nyde en 2,0 T. Spark i min Spider 916 om sommeren, men den skal godt nok have fuld skrue og så tror jeg godt nok at den er lidt langsommere end vores 159 ti 2,4 når jeg skal være helt ærlig fra 0 til 100 km, og skal jeg overhale med den er jeg ikke i tvivl om at den først skal opbygge nm. før der sker noget i forhold til vores diesel

Bare et eksempel på kørestil efter min mening
Så det med at kalde en anden alfist MORFAR med et motorvalg man måske ikke lige bryder sig om, kan godt virke træls for dem der i dette tilfælde og meget udskældte motor 2,2
Vernon som jeg tidligere i dette forum har skrevet passede en 2,2 ikke lige til mine forventninger til en prøvekørsel ( svag motor selvom at den har 185 hk. Og for måske stor vægt ) og at det kunne ligeså godt være en Opel , dette var så mit valg men denne motor ville måske være perfekt til en anden alfist og 1750 TBI kunne jeg ikke udtale mig om, da jeg aldrig har prøvekørt måske denne dejlig motor ( også med fejl der er behæftet denne motor læst mig til ) men så er det jo godt at vi har et udmærket panel af alfahanner

kan koblingen holde til en lille tur på et rullefelt og en lille justering af motorstyringen på 2,4 nu da du skriver at koblingen er den samme i 3,2 V6 og 2,4 ?
Vi er i hovedstaden flere gange om året og besøge familien ,så hvis dit tilbud stadivæk står ved magt, kunne vi måske snakke sammen engang
Også en god weekend herfra