Lars Mosborg skrev:
Nikolai Kaad skrev:
Jeg er meget glad
Her er et par billeder fra salgsannoncen:
Super fint eksemplar du har fået fat i - hvad har den kørt og hvilken årgang er det? Er lidt nysgerrig mht. afgiften på sådan én, vil du afsløre hvad du må slippe for at få plader på?
Hej Lars
Bilen er fra 08/2010 og har kørt 118.000 km. Den stod til 13.800 euro hos den tyske forhandler og jeg har så fået min faste forhandler/værksted i DK til at hente den hjem til mig (den er på vej med en transport i disse dage

).
Så den bliver solgt som en dansk bil med dansk forhandlergaranti mv. Den ender på ca. 225-230.000 alt inkl. så afgiften ligger vel på ca. 90-100.000,-?? Det er svært at vurdere med de afgifter, idet SKAT tager udgangspunkt i danske priser. Og da der stort set ingen lignende biler er til salg i DK kan det blive lidt af et gamble. Men jeg kommer i samme omgang af med min gamle 1,9 diesel, som har en del fejl som står for udbedring (lejer i gearkasse, stilsodet luftindtag/luftmassemåler og slidte bremser) og min danske forhandler er villig til at tage den som den står til en fornuftig byttepris - så alt i alt er det en god handel for mig
Det er måske ikke den billigste TBI jeg kunne finde, men den har ALT i udstyr inkl. BOSE lydanlæg og TI-udstyr, så det er det hele værd. Jeg forsøgte faktisk at se hvad jeg kunne få for det samme beløb, hvis jeg skulle en vælge BMW eller Audi/Mercedes med 200 hk og samme niveau af udstyr - og her skulle jeg enten finde en noget ældre bil eller en som havde rundet de 200.000 km, så i den sammenhæng syntes jeg faktisk at Alfa´en leverer utroligt meget bil for pengene.
Nu glæder jeg mig blot til at få bilen hjem og komme ud at køre en rigtigt lang tur!!!!
Mvh
Nikolai