Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: TI - komfort og dagligt brug??

Sv: TI - komfort og dagligt brug?? 10.07.2016 07:49 #22957

Hej Nicolai.

Velkommen i klubben. Jeg er ligesom dig, inkarneret lystfisker.
Jeg kan fortælle mange historier om ,afrevet udstødning, smadret bundkar,ødelagte støddæmpere,utætte benzinpumper, bremserør der lækker,afrevne bundplader,abs lamper der lyser helt umotiveret,på mine mange lystfiskerture i Danmark, Sverige og Norge.Det kan absolut ikke anbefales at køre med nogen som helst bil, der er meget lav,at køre offroad,måske på en jævn grusvej så ja,men ligeså snart du ser en vej med hjulspor,det er "no go" tro mig ,jeg har betalt dyre lære penge,for at komme ud at fiske.Den bedste bil jeg havde,når jeg skulle på en af mine mange fisketure ,var en Opel Astra,den var lige akkurat høj nok i røven til at klare strabadserne.
Dette er en velment advarsel, det skal selvfølgelig ikke afholde dig fra at købe en fin 159 TI.

Venlig hilsen ,knæk og bræk med din nye bil.
Mugge

Sv: TI - komfort og dagligt brug?? 10.07.2016 08:15 #22958

Hej Mugge

Tak for advarslen - den er noteret

Jeg er godt klar over, at jeg ikke skal køre for langt væk fra asfalten i en TI - eller min almindelige 159 for den sags skyld, men det er rart at få bekræftet, at det er værd at passe på med den sænkede vogn.

Jeg har dog mulighed for at køre på fisketur i fruens Fiat 500 - så medmindre fisketuren er for langt væk, så kan det nok godt gå

Ellers har jeg tidligere overvejet at købe en gammel gulplade st.car som fiskebil, men det bliver hurtigt dyrt med mange biler i indkørslen

Mvh

Nikolai

Sv: TI - komfort og dagligt brug?? 10.07.2016 09:51 #22960

Hej Nikolai !

Har haft min TI i 9 år, iøvrigt den første TI i landet,
ja den lave højde giver udfordringer da jeg er landmand - jæger og lystfisker; men jeg ville stadig have valgt min 159 SW i TI udgave igen.

På markveje og grusveje vender du dig til at køre med et sæt hjul på midterrabatten og det andet sæt i rabatten.
Vejbumb giver ingen problemer og du kører over i samme hastighed som andre.
Opkørsler og nedkørsler lærer du at tage lidt på skrå
Aftagelig træk, skal når den er monteret, gives opmærksomhed, da den kan ramme imod fortorvet, hvis der køres lige ud fra høje indkørsler.

Dækslid, ja ! TI undervogn og sænkningen, kan give et stort slid på dæk, hvis opsætningen ikke er i orden. Første sæt 19" var helt væk på 20.000 km, så fik jeg en 4 hjul opmåling og justering og nu klarer et sæt dæk 35.000 km.

Bundplade under motor har jeg fået skiftet 1 gang på 9 år.

TI sæderne blev bedre ved facelift i 2008/2009 de første var lidt smalle til normale danskere
Kabinen er efter min mening noget af det bedste ved bilen.

Jeg vil klart anbefale dig at købe en 159 i TI udgave og hvis det er en TBI så vil du være en glad mand bag rattet og du vil nyde synet af din bil når du går hen mod den, det gør jeg stadig efter 9 år
MVH.
Thue Chr. Kirkegaard Madsen.

Nuværende biler :
2017 Alfa Romeo Giulia 2,0 T Alfa rosso, Black og Tobacco Cloth-Leather 310/450
1963 Alfa Romeo Giulia Spider 1600 Cordobra Rosso Metalic Biscuit farvet læder.
1974 Alfa Romeo Giulia Spider 2000 i Alfa Rosso med sort læder.
2011 VW Polo 1,2 Rød

Ex
Fiat 127 1974 karry gul
Alfa Romeo Giulietta 1,6 1978 Alfa Rosso
VW passat 1,8 variant 1996
Moto Guzzi V50
VW UP 1,2 rød 2012
Mazda MX 5 1,8 1995 i British Racing Green
Alfa Romeo 159 2,2 SW TI Alfa Rosso sort læder 2007
Sidste redigering: 10.07.2016 16:19 af Thue Kirkegaard.

Sv: TI - komfort og dagligt brug?? 10.07.2016 13:36 #22962

Thue Kirkegaard skrev:
Hej Nikolai !

Har haft min TI i 9 år, iøvrigt den første TI i landet,
ja den lave højde giver udfordringer da jeg er landmand - jæger og lystfisker; men jeg ville stadig have valgt min 159 SW i TI udgave igen.

På markveje og grusveje vender du dig til at køre med et sæt hjul på midterrabatten og det andet sæt i rabatten.
Vejbumb giver ingen problemer og du kører over i samme hastighed som andre.
Opkørsler og nedkørsler lærer du at tage lidt på skrå
Aftagelig træk, skal når den er monteret, gives opmærksomhed, da den kan ramme imod fortorvet, hvis der køres lige ud fra høje indkørsler.

Dækslid, ja ! TI undervogn og sænkningen, kan give et stort slid på dæk, hvis opsætningen ikke er i orden. Første sæt 19" var helt væk på 20.000 km, så fik jeg en 4 hjul opmåling og justering og nu klarer et sæt dæk 35.000 km.

Bundplade under motor har jeg fået skiftet 1 gang på 9 år.

TI sæderne blev bedre ved facelift i 2008/2009 de første var lidt smalle til normale danskere
Kabinen er efter min mening noget af det bedste ved bilen.

Jeg vil klart anbefale dig at købe en 159 i TI udgave og hvis det er en TBI så vil du være en glad mand bag rattet og du vil nyde synet af din bil når du går hen mod den, det går jeg stadig efter 9 år

Helt enig
Med venlig hilsen Søren
Mercedes EQA 350 AMG Line advance plus 4 Matic
Elektrisk panorama soltag
+ ekstra udstyr

Giulia 952 2019 SOLGT
Spider 916 1996 SOLGT
Alfa 159 ti. 2,4 210 hk. SOLGT
Alfa156 sportskit 1 SOLGT

Sv: TI - komfort og dagligt brug?? 10.07.2016 19:12 #22964

landmand - jæger og lystfisker og ALFAIST MED STORT HJERTE

Sv: TI - komfort og dagligt brug?? 11.07.2016 06:58 #22965

Grunden til denne tråd er, at jeg er faldet for TI modellens kabine og generelle udtryk, men frygter at stå med en bil, som på grund af sænkningen volder besvær i de tilfælde hvor sommerhuset skal besøges eller der skal fiskes for enden af et smalt hjulspor. Eller når sneen ligger højt og ispakket på villavejen. Var det ikke for TI modellen ville jeg nok aldrig overveje at købe en sænket bil.

Det lyder dog til, at man med lidt forudseendhed og omtanke kan klare det meste i en TI. Min kommende bil skal have et træk på, da jeg også tit slæber en cykel med i skoven.

I forbindelse med handlen vil jeg bede om at få den 4hjulsopmålt og justeret

Skulle det vise sig at være helt tosset, så kan man vel "hæve" bilen igen??? Jeg regner med at beholde et sæt 17 tommer fælge fra den gamle Alfa.

Den bil jeg kigger på har desuden Bose soundsystem og original radioNAV, hvilket sammen med kabinen er det som trækker mest - er der nogen som ved om den er let at opdatere kortet i den originale navigation??

Alternativ hugger jeg til på en almindelig 159 m TBI motor

Mvh

Nikolai
Sidste redigering: 11.07.2016 07:19 af Nikolai Kaad.
Tid til at oprette siden: 0.14 sekunder

Banner

© 2008-2026 Alfa Romeo Klub Danmark