Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: 159 JTDm - svagheder (gearkasse)

Sv: 159 JTDm - svagheder (gearkasse) 01.01.2017 19:54 #24734

Er nok nødt til at blive lidt opdateret mht. model opgrade mv.
Dengang 159éren kom blev jeg enig med mig selv om at det nu var slut med AR:(
Den var smuk - indiskutabel, men for tung, for meget GM og interiør(specielt midterkonsol) var ikke i min smag, desværre. Så derfor jeg har ikke rigtig fuldt med i dens færden. Tænker specielt på facelift - hvad? hvornår?

Har også set at man kan få ny radio i (en form for navi mv.) - dur det og hvad koster det ?
Hvis der skulle være en tråd dertil så vil det også være super

GODT NYTÅR

Sv: 159 JTDm - svagheder (gearkasse) 03.01.2017 21:09 #24745

Hva ned TBi'eren . dur gearboksen på den?.....
Ja har lige været lidt i tænkeboks og kan se at jeg kun kommer til at køre 18-20.000 om året (13 km til job).....
Læste en anden tråd hvor der åbenbart er problemer med partikelfilter osv. ved korte turer. Det oplever jeg ikke på bimmeren endnu men er klar over det kan komme og det har også pint mig lidt at den ikke når at blive varm....

Sv: 159 JTDm - svagheder (gearkasse) 04.01.2017 00:27 #24746

Per Toft Larsen skrev:
Hva ned TBi'eren . dur gearboksen på den?.....
Ja har lige været lidt i tænkeboks og kan se at jeg kun kommer til at køre 18-20.000 om året (13 km til job).....
Læste en anden tråd hvor der åbenbart er problemer med partikelfilter osv. ved korte turer. Det oplever jeg ikke på bimmeren endnu men er klar over det kan komme og det har også pint mig lidt at den ikke når at blive varm....

Mig bekendt er det samme gearkasse som i 1,9'eren
Men kig her engang for lidt ekstra info
www.autolusso.co.uk/gearbox-rebuilds.html

Sv: 159 JTDm - svagheder (gearkasse) 05.01.2017 23:24 #24763

Per Toft Larsen skrev:
Er nok nødt til at blive lidt opdateret mht. model opgrade mv.
Dengang 159éren kom blev jeg enig med mig selv om at det nu var slut med AR:(
Den var smuk - indiskutabel, men for tung, for meget GM og interiør(specielt midterkonsol) var ikke i min smag, desværre. Så derfor jeg har ikke rigtig fuldt med i dens færden. Tænker specielt på facelift - hvad? hvornår?

Har også set at man kan få ny radio i (en form for navi mv.) - dur det og hvad koster det ?
Hvis der skulle være en tråd dertil så vil det også være super

GODT NYTÅR

Hej Per
Kan ikke rigtig følge dig, når du mener at 159 er for meget GM og samt midterkonsol er for meget GM at du viser den store interesse for 159 som du gør ???? Og samtidig siger at den er for tung ? Hvor har du din erfaring fra ??? Min er en 210 HK. ( 400 NM. ) ved 1500 omdrejninger og til alm. kørsel er det nu meget godt til alm. kørsel er godt klarover at mange alfister hellere vil have en benzin men en 210 HK. Diesel gør det nu meget godt især i ti med sænket undervogn og 19" hjul
Med venlig hilsen Søren

Giulia 952 2019
Spider 916 1996

Sv: 159 JTDm - svagheder (gearkasse) 06.01.2017 08:29 #24765

Per toft Larsen køb en ny BMW for det lader til at du har forelsket dig i de tyske produkter med hensyn til gearkasser på Alfa Romeo så har det nu været en svaghed i hvert fald siden slut halvtredserne hvis man er hård ved dem Men omvendt så har jeg pt en 146 ts 1,6 som har kørt 638000 km uden at gearkasse har været adskilt og har en kunde som har en 159 tbi som har rundet 220000 km uden gearkassen har været noget problem Men han skifter nok heller ikke som var det en racerbil

Sv: 159 JTDm - svagheder (gearkasse) 06.01.2017 09:19 #24766

Søren Grøndberg skrev:
Og samtidig siger at den er for tung ? Hvor har du din erfaring fra ??? Min er en 210 HK. ( 400 NM. ) ved 1500 omdrejninger og til alm. kørsel er det nu meget godt til alm. kørsel er godt klarover at mange alfister hellere vil have en benzin men en 210 HK. Diesel gør det nu meget godt især i ti med sænket undervogn og 19" hjul

159'eren ER tung.
Men til gengæld er jeg enig i at det sjældent mærkes i en 2.4
Oftest opdager man det kun lige i start øjeblikket og når der skal betales de løbende afgifter.
Tid til at oprette siden: 0.11 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark