Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Min første Alfa

Sv: Min første Alfa 23.09.2016 14:54 #23820

Bjarke Aunsbjørn skrev:
Jeg er helt enig at det ser godt ud med de store dæk.
Men er der nogen der har tænkt på rullemodstand.
Je bredere jo lavere tophastighed. Nu betyder det jo ikke så meget i DK, hvor man er forhindret i at nyde potentialet.
Men det spiser meget at køre på de brede futter

Du har selvfølgelig ret med hensyn til rullemodstand men nu er vores født med 19" ti og 235/40-19 dæk og mindste fælgstørelse er 17" og 225/50 mener jeg pgr. Af de store bremser, motor 2,4 samt ti model så jeg syntes bilen skal have samme look hele året
Med venlig hilsen Søren
Mercedes EQA 350 AMG Line advance plus 4 Matic
Elektrisk panorama soltag
+ ekstra udstyr

Giulia 952 2019 SOLGT
Spider 916 1996 SOLGT
Alfa 159 ti. 2,4 210 hk. SOLGT
Alfa156 sportskit 1 SOLGT

Sv: Min første Alfa 23.09.2016 21:10 #23825

Spring ud i det med begge ben.jeg hentede en 2010 159 tbi ti i Holland sidste år i december, med 98OOo km på tælleren.havde drømt om det i flere år forinden men havde hørt alle fordommene fra div.venner og mekaniker kollegaer.den ruster, springer i luften osv.aldrig har jeg haft en så sjov og speciel og charmerende bil.den er rigtig kvik, kører fantastisk og har intet fejlet siden jeg skruede pladerne på i april.find en TI model den er altså bare meget federe end std.det er nemt nok at importere hvis det er.så har du også et meget større udvalg end herhjemme mht.til farve kabine osv.min er med den nye TI kabine med røde syninger den passer godt til den røde rosso farve.
Træffes på 50528365 hvis du har spørgsmål vedr.import.
Mvh chris sørensen
Sidste redigering: 23.09.2016 21:12 af Chris Sørensen.

Sv: Min første Alfa 23.09.2016 21:54 #23826

Bjarke Aunsbjørn skrev:
Jeg er helt enig at det ser godt ud med de store dæk.
Men er der nogen der har tænkt på rullemodstand.
Je bredere jo lavere tophastighed. Nu betyder det jo ikke så meget i DK, hvor man er forhindret i at nyde potentialet.
Men det spiser meget at køre på de brede futter

Mnja.
Min gamle 2.4 trak til 4.100 i 6. uanset hvilke hjul jeg satte på.
225/45-17 eller 245/45-18.
Ingen forskel. 4.100 omdr. kun GPS'en viste noget forskelligt.

Sv: Min første Alfa 24.09.2016 08:24 #23830

Lidt paradoksalt at tale økonomi når formålet er køreglæde, synes jeg - det er muligt at der er balance i regnskabet ved 30kkm årligt og man ligefrem kan spare nok til at finansiere en kasse chianti - meeeen en bil er bare den dårligst mulige investering, så hvis beslutningen skal være fornuftsbetonet, så lave regnestykket rigtigt (20% afskrivning p.a. realistiske forbrugstal m.v.) og afgør som de der seks bastflasker er nok til at du vil køre traktor

Der er da ikke noget ynkeligere end en fin alfa, der så har fået smalle eller kinadæk på 'pga fornuften', rædderlige fælgkantsbeskyttere 'pga fornuften', - her køber man det ypperste inden for biler og så kastrerer man den med økonomikørsel, discount og andre misforståelser som i sidste ende er uden betydning.

Skal det være 159 (fordi det skal være SW), så TBI - ellers ville jeg så klart vente på Giulia, når vi nu er så tæt på .. leasing er risikofrit og konkurrencedygtigt + nemt at komme ud af, hvis det skulle blive nødvendigt - det samme kan man ikke sige om en gammel 159'er ..
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Min første Alfa 24.09.2016 14:46 #23835

Hej Mikkel
Har du en bil for sjov ???? Og ellers hvor stort er dit kørselsbehov
Undskyld at jeg tillader mig at spørge
Vi er vel alle alfister på hver vores måde og forskellige behov der er måske nogen der skal bruge alfa'en til hverdag og i al slags vejr hele året igennem og ikke kun når solen skinner
Med venlig hilsen Søren
Mercedes EQA 350 AMG Line advance plus 4 Matic
Elektrisk panorama soltag
+ ekstra udstyr

Giulia 952 2019 SOLGT
Spider 916 1996 SOLGT
Alfa 159 ti. 2,4 210 hk. SOLGT
Alfa156 sportskit 1 SOLGT

Sv: Min første Alfa 24.09.2016 17:05 #23838

Nej, det er ren & skær nødvendighed. Indtil jeg fik børn kørte jeg kun på 2 hjul = baghjulstræk for rigtige mænd, du ved .. men når det nu skal være, så skal det så afgjort være så sexet som det nu engang er muligt på 4 hjul ..

Jeg plæderer såmænd bare for at man lige løfter snuden fra regnearket og mærker efter om det der diesel nu også rykker i banditten - eller man er OK med at et par kroner ekstra om dagen til noget der gør .. hvis det overhovedet ER dyrere ..

Min egen omgangskreds kunne ikke begribe at vi som børnefamilie kunne klare os med en Berlina, man skulle da ha en Herregaardsvogn - og helst diesel, for miljøets skyld. Det sidste vidste vi jo godt var løgn og med en tagboks har man mere plads de 3 uger om året det er nødvendigt - uden at gå på kompromis med den gode stil!
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2025 Alfa Romeo Klub Danmark