Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Min første Alfa

Sv: Min første Alfa 28.09.2016 08:36 #23886

Carsten Skals skrev:
Søren Grøndberg skrev:
Erik og Ann Løye skrev:
Citat: "Jeg tænker, at en Alfa er noget vi vælger med hjertet og vi bliver derfor af og til udfordrede når andre mere fornuftsstyrede billister snakker om km pr. liter, plads i kabinen, fralæggeplads og kopholdere - dem om det"
Helt enig - nu er jeg så heldig, at vi ofte er 4 i vores Giulietta 940 120 TB, kan ikke huske vi har været 5.

100 % enig skulle man vælge noget økonomisk og stadivæk en bil med økonomi, skulle man jo vælge en af de der små pendlerbiler, der gå ca 30 km. pr. ltr.
Det er godt at hjertet får lov til at bestemme

Og derfor kører I i Alfa Romeo og ikke Maserati?
Den er sgu ved at være lidt træls at høre på den der holdning.
Hvis I virkelig havde den holdning, og ikke kiggede økonomi så kørte i nok ikke i fattigmands Ferrari/Maserati eller luxus Fiat om I vil.

God pointe såfremt der ikke er en økonomisk grænse at tage hensyn til! Min pointe var såmænd blot, at der er nogle som vælger bil med hjertet og andre har brug for at kunne retfærdiggøre valget ud fra økonomi, gensalgspris, km/l, funktionalitet mv. Den første gruppe tror jeg bestemt der er flest af herinde og bag rattet af de fleste Alfaer, som kører rundt i landet.
Når det så er sagt, så er der jo selvfølgelig en økonomisk grænse for "følelsesudladningerne"

I mit eget tilfælde kunne jeg for samme økonomi have købt en Mondeo, Insignia, Octavia, Avensis mv mv, som alle ville signalere større fornuft og anvendelighed end min 159 SW - men valget var nu ikke svært

Sv: Min første Alfa 28.09.2016 10:26 #23890

[quote="Nikolai Kaad" post=23886]Carsten Skals skrev:

I mit eget tilfælde kunne jeg for samme økonomi have købt en Mondeo, Insignia, Octavia, Avensis mv mv, som alle ville signalere større fornuft og anvendelighed end min 159 SW - men valget var nu ikke svært

Hvor er det lige at der er mindre anvendelighed i en 159SW end i nogen af de andre du naevner? Og hvor mange % mindre anvendelighed er der i en Berlina?
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Min første Alfa 28.09.2016 12:25 #23891

[quote="Mikkel Lund" post=23890]Nikolai Kaad skrev:
Carsten Skals skrev:

Hvor er det lige at der er mindre anvendelighed i en 159SW end i nogen af de andre du naevner? Og hvor mange % mindre anvendelighed er der i en Berlina?

Det er måske også lidt søgt at tale om anvendelighed da det jo som du antyder kan måles på mange parametre - men de nævnte er for de flestes vedkommende større i kabinen - mere bagageplads - kører længere på literen (alt efter hvilken motor man vælger?). De har som udgangspunkt højere frihøjde (end min TI) og er fyldt med flere aflæggerrum/kopholdere, mere benplads på bagsædet mv. blot for at nævne nogle punkter.

Bemærk også at jeg skriver "signalerer" mere anvendelighed

Min pointe var blot, at folk der vælger en Alfa oftere vælger bil med hjertet end de som vælger en af ovenstående (generalisering kan forekomme )
Sidste redigering: 28.09.2016 12:26 af Nikolai Kaad.

Sv: Min første Alfa 29.09.2016 00:04 #23905

Søren Grøndberg skrev:

...så skulle man jo vælge en af de der små pendlerbiler, der gå ca 30 km. pr. ltr...

Pendler bil?
Næppe, de der små by kasser er ikke pendler biler. De egner sig til bykørsel.
En Mercedes S, BMW 7 serie, Quattro porte og den slags er pendler biler. Massere af komfort. Automatgear til køen og massere af motor når der bliver fri bane til venstre. Og det med lavt støj niveau ved 200 km/t også.
www.carbuzz.com/news/2014/3/9/2004-Mayba...d-Then-Some-7719085/

Mikkel Lund skrev:

I forhold til mindre anvendelighed i en Berlina kontra SW.
Kan man ikke få barnevognen most ned i baggagerummet. Så er anvendeligheden altså noget mindre end i en SW'er, hvor der lige kan ligge en Odder.
Hvortil jeg kan tilføje at der går noget tid endnu inden jeg bliver morfar. Med en dreng på 4 og en på 1...
(Og tro mig. Vores bil bliver ikke kørt "morfar")

Sv: Min første Alfa 29.09.2016 06:43 #23906

Men BMW 7 og Mercedes S er jo forbeholdt de få. Skulle man ikke i stedet nævne BMW 3 og Mercedes C som pendlerbiler? I øvrigt er min Giulietta QV aldeles glimrende som pendlerbil. Jeg kan anbefale denne til alle dem, der overvejer - ja BMW 3 og Mercedes C.
Alfa Romeo Giulietta QV 2010
Suzuki Swift 92 hk automatic 2006
Mercedes Benz 230 SLK 2001

Sv: Min første Alfa 29.09.2016 07:12 #23907

Michael Heegaard skrev:

I forhold til mindre anvendelighed i en Berlina kontra SW.
Kan man ikke få barnevognen most ned i baggagerummet. Så er anvendeligheden altså noget mindre end i en SW'er, hvor der lige kan ligge en Odder.

Der kunne da fint vaere en Odder i min 156 berlina - godt nok skulle hjulene af, men det tager 30 sekunder og var kun hver anden weekend.
Og der kan lige noejagtig ligge ikke een, men to racercykler - ogsaa med hjulene taget af. Klart at foretraekke frem for tagboejler eller et stativ bagpaa, hvor cyklen er udsat for vejr og pilfingre.
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916
Tid til at oprette siden: 0.10 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark