Carsten Skals skrev:
Søren Grøndberg skrev:
Erik og Ann Løye skrev:
Citat: "Jeg tænker, at en Alfa er noget vi vælger med hjertet og vi bliver derfor af og til udfordrede når andre mere fornuftsstyrede billister snakker om km pr. liter, plads i kabinen, fralæggeplads og kopholdere - dem om det"
Helt enig - nu er jeg så heldig, at vi ofte er 4 i vores Giulietta 940 120 TB, kan ikke huske vi har været 5.
100 % enig

skulle man vælge noget økonomisk og stadivæk en bil med økonomi, skulle man jo vælge en af de der små pendlerbiler, der gå ca 30 km. pr. ltr.
Det er godt at hjertet får lov til at bestemme

Og derfor kører I i Alfa Romeo og ikke Maserati?
Den er sgu ved at være lidt træls at høre på den der holdning.
Hvis I virkelig havde den holdning, og ikke kiggede økonomi så kørte i nok ikke i fattigmands Ferrari/Maserati eller luxus Fiat om I vil.

God pointe såfremt der ikke er en økonomisk grænse at tage hensyn til! Min pointe var såmænd blot, at der er nogle som vælger bil med hjertet og andre har brug for at kunne retfærdiggøre valget ud fra økonomi, gensalgspris, km/l, funktionalitet mv. Den første gruppe tror jeg bestemt der er flest af herinde og bag rattet af de fleste Alfaer, som kører rundt i landet.
Når det så er sagt, så er der jo selvfølgelig en økonomisk grænse for "følelsesudladningerne"
I mit eget tilfælde kunne jeg for samme økonomi have købt en Mondeo, Insignia, Octavia, Avensis mv mv, som alle ville signalere større fornuft og anvendelighed end min 159 SW - men valget var nu ikke svært