Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Min første Alfa

Sv: Min første Alfa 22.09.2016 02:03 #23776

Jacob Fisker Jensen skrev:
Hej alle

Jeg er helt ny i gamet og har ikke den store viden om biler generelt. Har altid drømt om at blive Alfa-ejer, og da min gamle Citroen C5 har rundet 285.000 km, har jeg endelig alle mulige grunde til at udskifte, samt tage skridtet.

Mit behov er en familiebil, som skal bruges til fornøjelig, men pålidelig pendling 2x35 km om dagen. Herudover ca. 6 - 10 ture af 1000 km per år. Håber meget på at nogle af Jer garvede Alfister vil byde ind med input. Har nedenstående 159er i kikkerten og synes umiddelbart det virker som et rigtig godt bud på en fed Alfa, der ikke har for mange km på tælleren og hvor prisen er rimelig.

På forhånd tak for hjælpen.

www.emmerske-biler.dk/biler/brugte-biler...8c-b019-f4b22700b863

Umiddelbart en pæn bil med en god gang fornuft, del læder og den rette interiør er en god ide.
Motoren er stærk. Men ikke alle gearkasserne er lige stærke. Nu er jeg ikke skarp på 2.0'eren men hvis det er en F32 gearkasse. Så kan det give problemer på sigt.

Fornøjelig pendling.
Mjae. 170 heste er ikke meget i så tung en bil som 159'eren er. Og som der også bliver nævnt. Km/l brugt er ikke det samme som km/l opgivet.
Dertil skal det siges at dæk og speederfod selvfølgelig har stor indflydelse på forbruget.
Men ude i virkeligheden så kan en god chippet 2.4 køre lige så langt på literen som en 4 cylindret. Og det med væsentligt bedre soundtrack og væsentligt mere power og letkørthed. Desuden er bremserne større på 2.4 og TI modeller end det er på "de små" varianter.

Der bliver nævnt en TBI benziner.
1,75'eren eller 1,8 om man vil. Er det mest fornuftige valg når det kommer til benzinmotor. Det er en bedre benziner en de Opel eller Holden maskiner man kan få. Og med en chipning kan de komme til at flytte bilen ret godt også. Men de er desværre med den svage gearkasse.

Havde jeg den slags penge til at købe bil for.
Så havde jeg købt den her og smidt 4-5.000 efter en prof klargøring og polering:
www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-romeo/159...portwagon-5d/2968951

Ja, den her kørt flere km. Men sådan som min gamle bil havde det lige inden 300.000 km, så vil det ikke bekymre mig overhovedet. Ja der er nogle ting der er tættere på en udskiftning. Men man kommer dælme langt for 80.000,-
ooo--v--ooo
instagram.com/brugtbilmedstil
Sidste redigering: 22.09.2016 02:12 af Michael Heegaard.

Sv: Min første Alfa 22.09.2016 10:40 #23780

Michael Heegaard skrev:
Jacob Fisker Jensen skrev:
Hej alle

Jeg er helt ny i gamet og har ikke den store viden om biler generelt. Har altid drømt om at blive Alfa-ejer, og da min gamle Citroen C5 har rundet 285.000 km, har jeg endelig alle mulige grunde til at udskifte, samt tage skridtet.

Mit behov er en familiebil, som skal bruges til fornøjelig, men pålidelig pendling 2x35 km om dagen. Herudover ca. 6 - 10 ture af 1000 km per år. Håber meget på at nogle af Jer garvede Alfister vil byde ind med input. Har nedenstående 159er i kikkerten og synes umiddelbart det virker som et rigtig godt bud på en fed Alfa, der ikke har for mange km på tælleren og hvor prisen er rimelig.

På forhånd tak for hjælpen.

www.emmerske-biler.dk/biler/brugte-biler...8c-b019-f4b22700b863

Umiddelbart en pæn bil med en god gang fornuft, del læder og den rette interiør er en god ide.
Motoren er stærk. Men ikke alle gearkasserne er lige stærke. Nu er jeg ikke skarp på 2.0'eren men hvis det er en F32 gearkasse. Så kan det give problemer på sigt.

Fornøjelig pendling.
Mjae. 170 heste er ikke meget i så tung en bil som 159'eren er. Og som der også bliver nævnt. Km/l brugt er ikke det samme som km/l opgivet.
Dertil skal det siges at dæk og speederfod selvfølgelig har stor indflydelse på forbruget.
Men ude i virkeligheden så kan en god chippet 2.4 køre lige så langt på literen som en 4 cylindret. Og det med væsentligt bedre soundtrack og væsentligt mere power og letkørthed. Desuden er bremserne større på 2.4 og TI modeller end det er på "de små" varianter.

Der bliver nævnt en TBI benziner.
1,75'eren eller 1,8 om man vil. Er det mest fornuftige valg når det kommer til benzinmotor. Det er en bedre benziner en de Opel eller Holden maskiner man kan få. Og med en chipning kan de komme til at flytte bilen ret godt også. Men de er desværre med den svage gearkasse.

Havde jeg den slags penge til at købe bil for.
Så havde jeg købt den her og smidt 4-5.000 efter en prof klargøring og polering:
www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-romeo/159...portwagon-5d/2968951

Ja, den her kørt flere km. Men sådan som min gamle bil havde det lige inden 300.000 km, så vil det ikke bekymre mig overhovedet. Ja der er nogle ting der er tættere på en udskiftning. Men man kommer dælme langt for 80.000,-
.

Jeg er helt enig 2,4 ti er en lækker bil og når den er varm og den bliver fyret af har den bare den lækre 5 cyl. lyd og sikke et bundtræk jøsses det er lækkert og så er den også en sejtrækker
Indrømmet kold og tomgang er lyden ikke noget man snakker om men driftvarm og lidt kørsel inde i bebygget område kan man sagtens få andre biltosser til at vende knoppen
Vores har nu gået ca. 133 kilo og har lige fået skiftet tandrem samt vandpumpe og de andre drivremmen, olieskift og der har aldrig været andet end alm. vedligehold
Med venlig hilsen Søren
Mercedes EQA 350 AMG Line advance plus 4 Matic
Elektrisk panorama soltag
+ ekstra udstyr

Giulia 952 2019 SOLGT
Spider 916 1996 SOLGT
Alfa 159 ti. 2,4 210 hk. SOLGT
Alfa156 sportskit 1 SOLGT
Sidste redigering: 22.09.2016 13:12 af Søren Grøndberg.

Sv: Min første Alfa 22.09.2016 20:50 #23802

Jeg er enig med andre, at du måske skal overveje en benziner, hvis du kører under 30.000 km årligt. Dog vil jeg sige, at hvis der køres megen motorvejskørsel, vil jeg nok selv overveje diesel, mens det ved megen bykørsel helt sikkert vil vælges benzin. Det afhænger også af ens temperament og kørestil.
Alfa Stelvio Q og Abarth 595 Esseesse
Sidste redigering: 22.09.2016 20:53 af Ole Jørgensen.

Sv: Min første Alfa 23.09.2016 08:54 #23807

Ole Jørgensen skrev:
Jeg er enig med andre, at du måske skal overveje en benziner, hvis du kører under 30.000 km årligt. Dog vil jeg sige, at hvis der køres megen motorvejskørsel, vil jeg nok selv overveje diesel, mens det ved megen bykørsel helt sikkert vil vælges benzin. Det afhænger også af ens temperament og kørestil.

Godt indspark.
Men ja. Den 5 benede er ikke en bymotor. Den har det klart bedre på en motorvej. Og holder man sig til 4. og 5. gear. Så er det også en god landevejs cruiser.
ooo--v--ooo
instagram.com/brugtbilmedstil

Sv: Min første Alfa 23.09.2016 10:08 #23811

Michael Heegaard skrev:
Ole Jørgensen skrev:

Godt indspark.
Men ja. Den 5 benede er ikke en bymotor. Den har det klart bedre på en motorvej. Og holder man sig til 4. og 5. gear. Så er det også en god landevejs cruiser.

Helt enig den er suveræn også til landevejskørsel, der har man især brug for det store NM. Og som jeg plejer at sige, det koster at have en sjov bil med en stor motor uanset om det er 5 cyl. Diesel eller om man vælger en 6 cyl. benzin
Med venlig hilsen Søren
Mercedes EQA 350 AMG Line advance plus 4 Matic
Elektrisk panorama soltag
+ ekstra udstyr

Giulia 952 2019 SOLGT
Spider 916 1996 SOLGT
Alfa 159 ti. 2,4 210 hk. SOLGT
Alfa156 sportskit 1 SOLGT

Sv: Min første Alfa 23.09.2016 13:51 #23819

Jeg er helt enig at det ser godt ud med de store dæk.
Men er der nogen der har tænkt på rullemodstand.
Je bredere jo lavere tophastighed. Nu betyder det jo ikke så meget i DK, hvor man er forhindret i at nyde potentialet.
Men det spiser meget at køre på de brede futter
Tid til at oprette siden: 0.10 sekunder

Banner

© 2008-2026 Alfa Romeo Klub Danmark