Jacob Fisker Jensen skrev:
Hej alle
Jeg er helt ny i gamet og har ikke den store viden om biler generelt. Har altid drømt om at blive Alfa-ejer, og da min gamle Citroen C5 har rundet 285.000 km, har jeg endelig alle mulige grunde til at udskifte, samt tage skridtet.
Mit behov er en familiebil, som skal bruges til fornøjelig, men pålidelig pendling 2x35 km om dagen. Herudover ca. 6 - 10 ture af 1000 km per år. Håber meget på at nogle af Jer garvede Alfister vil byde ind med input. Har nedenstående 159er i kikkerten og synes umiddelbart det virker som et rigtig godt bud på en fed Alfa, der ikke har for mange km på tælleren og hvor prisen er rimelig.
På forhånd tak for hjælpen.
www.emmerske-biler.dk/biler/brugte-biler...8c-b019-f4b22700b863
Umiddelbart en pæn bil med en god gang fornuft, del læder og den rette interiør er en god ide.
Motoren er stærk. Men ikke alle gearkasserne er lige stærke. Nu er jeg ikke skarp på 2.0'eren men hvis det er en F32 gearkasse. Så kan det give problemer på sigt.
Fornøjelig pendling.
Mjae. 170 heste er ikke meget i så tung en bil som 159'eren er. Og som der også bliver nævnt. Km/l brugt er ikke det samme som km/l opgivet.
Dertil skal det siges at dæk og speederfod selvfølgelig har stor indflydelse på forbruget.
Men ude i virkeligheden så kan en god chippet 2.4 køre lige så langt på literen som en 4 cylindret. Og det med væsentligt bedre soundtrack og væsentligt mere power og letkørthed. Desuden er bremserne større på 2.4 og TI modeller end det er på "de små" varianter.
Der bliver nævnt en TBI benziner.
1,75'eren eller 1,8 om man vil. Er det mest fornuftige valg når det kommer til benzinmotor. Det er en bedre benziner en de Opel eller Holden maskiner man kan få. Og med en chipning kan de komme til at flytte bilen ret godt også. Men de er desværre med den svage gearkasse.
Havde jeg den slags penge til at købe bil for.
Så havde jeg købt den her og smidt 4-5.000 efter en prof klargøring og polering:
www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-romeo/159...portwagon-5d/2968951
Ja, den her kørt flere km. Men sådan som min gamle bil havde det lige inden 300.000 km, så vil det ikke bekymre mig overhovedet. Ja der er nogle ting der er tættere på en udskiftning. Men man kommer dælme langt for 80.000,-