Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst

EMNE: Svigtende aircon

Sv: Svigtende aircon 16.07.2017 08:01 #26195

Mja....har overvejet at "rode" selv. Jeg mangler bare viden. Føleren sidder i panelet nederst, hvor varmen/kulden reguleres. Jeg skal nok få det skilt ad, men hvilken føler er der tale om? Hvordan får man fat i sådan en fætter? Det er ikke en "officiel" reservedel. Hos forhandleren skifter de kun hele enheden formedest 8.000 kr. + arbejdsløn!

Har søgt på Ebay og der findes enheder til omkring 500 kr. men alle er modellen inden faceliftet, hvor ventillationssystemet blev ændret. Min bil er fra efter faceliftet.

Sv: Svigtende aircon 16.07.2017 11:29 #26199

Det er ikke bare føleren der er pakket ind i støv?
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Svigtende aircon 16.07.2017 12:01 #26200

Ulrik Schmidt skrev:
Mja....har overvejet at "rode" selv. Jeg mangler bare viden. Føleren sidder i panelet nederst, hvor varmen/kulden reguleres. Jeg skal nok få det skilt ad, men hvilken føler er der tale om? Hvordan får man fat i sådan en fætter? Det er ikke en "officiel" reservedel. Hos forhandleren skifter de kun hele enheden formedest 8.000 kr. + arbejdsløn!

Har søgt på Ebay og der findes enheder til omkring 500 kr. men alle er modellen inden faceliftet, hvor ventillationssystemet blev ændret. Min bil er fra efter faceliftet.


Er dit klima anlæg ikke dual zone eller tripple zone?
I så fald burde der være to/tre følere og du skal skifte den rigtige.

Normalt er føleren en NTC modstand og en lille blæser der suger luften forbi modstanden.

Jeg havde en lignende fejl i min 156 hvor blæseren var stoppet og systemet troede at temperaturen i kabinen var for høj og sænkede kabine temperaturen til pingvin lignende tilstand
Sidste redigering: 16.07.2017 12:02 af Henrik Leegaard.

Sv: Svigtende aircon 24.07.2017 10:43 #26218

Jeg vil anbefale Carcentre. Meget kompetente folk derude på Lergravsvej.
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark