Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Tændrørs crash

Sv: Tændrørs crash 04.11.2018 00:24 #29379

Tak til Michael Riis for svar - jeg håber elektroden er passeret videre som du også skriver - ser jeg tilbage på forløbet, er det egl. besynderligt at jeg ikke har mærket problemer i den periode der ligger efter 1.fejlindikation - e. 4 timers kørsel er en motor godt varm, og et nedbrud gr. høj varme den første indikation jeg får. Der må have været gnistdannelse i tiden frem til forleden, ellers ville cylinderen jo være ude af drift, sådan som jeg kunne høre da problemet blev åbenlyst....Et forhold jeg har luret på kunne have indflydelse på motorens arbejdstemperatur er gnistgabet - på nogle af de anbefalede rør er angivet 0,75 mm og på det aktuelle Bosch rør 1,0 mm. Jo større afstand jo større gnist men hvordan og om det spiller en rolle for forbrændingstemperatur og større eller mindre slid på motor kunne være interessant at høre nogle teorier & erfaringer om.

Sv: Tændrørs crash 04.11.2018 19:06 #29380

Ok, ja, kan se af:

www.bosch-automotive-catalog.com/en_GB/i...lo0ce8gavk1ok1kb9uos

at Bosch anbefaler det "Double Platinum"-rør, du nævner. Fik blot det indtryk af 159 2.2JTS' serviceskema, at de 120.000 km mellem tændrørsskift var baseret på iridium-rør.

Vil da lige checke, hvad CarCentre monterede ved 120 kkm-service her i sommer; ville have forventet iridium-rør, men igen. Havde jeg selv skiftet, ville jeg have valgt Nippon Denso, som jeg har gode erfaringer med fra mine mc'er
159 2.2 JTS
GTV V6 TB eller ditto Spider eftersøges pt. i Italien – imens kører jeg 159 for at få lidt Alfa-fornemmelse under speederfoden

Honda VF1100S/V65 Sabre '84 og ditto '85
Honda VF750S F/I '85
Honda GB500 CA '89
Sidste redigering: 04.11.2018 19:14 af Richard Pade.

Sv: Tændrørs crash 10.11.2018 15:53 #29429

Michael Riis skrev:
Jeg har aldrig været fan af Bosch tændrør i noget der er lavet i Italien.
Det meste af 2.2 JTS motoren er vistnok lavet i Tyskland...
Giulietta 1.4 TURBO BENZINA MULTIAIR TCT
ex 159 Sportwagon 2.2 JTS — 147 1.6 TWIN SPARK — 146 1.8 TWIN SPARK — 145 1.4 Boxer
Sidste redigering: 10.11.2018 15:58 af Thomas Lund Nielsen.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.15 sekunder

Banner

© 2008-2018 Alfa Romeo Klub Danmark