Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin


Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: "Fejl ved indsprøjtningssystemet" lyser fortsat

"Fejl ved indsprøjtningssystemet" lyser fortsat 17.04.2019 11:28 #30063

Advarselslampen Fejl ved indsprøjtningssystemet i 159 SW 2.0 JtDM årg. 2011 med 235.000 km på kilometertælleren lyste. Det stresser den samvittighedsfulde ny ejer af bilen. Autoelektrikeren har diagnosetestet og på den baggrund udskiftet batteriet - hvorefter "alt tilsyneladende ser ok ud". Da jeg kørte fra autoelektrikeren, lyste advarselslampen ikke, men det gjorde den dagen efter. Den følgende dag lyste lampen ikke, men det gør den nu igen. Motoren kører upåklageligt - både ved få og mange omdrejninger.

Man skal være "flittig" med brug af gearkassen, men jeg skal måske bare lære bilen og gearkassen at kende? Gearkassen er "stram" i gearene. Jeg tror aldrig olien i gearkassen er skiftet, måske jeg skal starte med at skifte olien der? Hvis så frem i fald der på et tidspunkt skal ny gearkasse i bilen, hvad beløber de sig så til?

Sv: "Fejl ved indsprøjtningssystemet" lyser fortsat 17.04.2019 13:33 #30066

Hej
Har du også fået tjekket laderelæet? Der kunne komme mange sjove fejlmeddelelser ved for lav batteri spænding. Der har her i debatforum været mange tråde om emnet, prøv at søge under 159, 939 model.
M.h.t. stramhed i gearkassen var vores gamle 159 1.9 jtdm meget stram i gearskiftet selv efter 320.000 km. Det var umuligt at skifte gear hurtigt.
Tage

Sv: "Fejl ved indsprøjtningssyst" lyser fortsat 18.04.2019 07:29 #30067

Jeg har også en 159 2.0 fra 2011. Da jeg købte den i 2017 fik jeg skiftet gearolie hos T Dau i Flensburg. Der manglede en liter!
Få det skiftet. Det koster ikke så meget. Jeg gav ca 750 Kr alt incl.

Jacob

Sv: "Fejl ved indsprøjtningssystemet" lyser fortsat 17.05.2019 09:04 #30124

Hej Tage, tak for dit svar. Jeg har nu haft bilen omkring autoelektrikeren. Da jeg køre fra ham lyste advarselslampen "Fejl ved indsprøjtningssystemet" ikke, men det gjorde den så den følgende morgen, da jeg kørte på arbejde. Autoelektrikeren oplyser på fakturaen:

Forsøgt udlæsning af motorfejl - Diagnosetester kan ikke kommunikere med motorstyring. Fejlsøgning på kommunikationsfejl, udmåling af diagnoseforbindelse, der er konstateret dårlig forbindelse i diagnosestik. fejl udlæst direkte på diagnoseledning. Fejl lagret på differencetryksensor. Kørsel med diagnosetester for kontrol af målte værdier - alt ser umiddelbart ok ud - fejllager slettet.

Udmåling af ladning/afladning – ok.
citat slut.

Bilen lader tilsyneladende som den skal.

Autoelektrikeren oplyser mig efterfølgende, at advarselslampen "kan indikere mange fejl". Men kan den avancerede diagnoseteknik virkelig ikke "stille den rigtige diagnose"?

Mv alfahilsen Finn

Sv: "Fejl ved indsprøjtningssystemet" lyser fortsat 18.05.2019 00:11 #30126

Det er lige meget hvilken fejl der er i motoren, så lyser lampen.
Mon ikke du skulle komme til Grindsted på lørdag d. 25 der er Boxer træf.
Jeg er ret sikker på der er pølser på grillen osv. samt en masse dejlige menneske.

Vi har altid test udstyr med den dag, da vi altid hygger os med det.
Hvis der er en Alfa der har lidt problemer.
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBI QV 2013 Rosso Competizione.


Før: Alfetta 2.0 Berlina / 33 1.7Ie / 145 1.6ts / 146 1.6ts / 156 2,5 V6 / 156 1,8ts RST Berlina / 159 2,4 210hk / 156 1,8ts RST Berlina.

Sv: "Fejl ved indsprøjtningssystemet" lyser fortsat 30.05.2019 10:24 #30176

Hej Michael
Det havde ellers været nærliggende med en tur til Grindsted, idet jeg alligevel var i området. Der var fødselsdag i familien, som jeg ikke sådan kunne forlade i utide.
Advarselslampen påkaldte sig igen opmærksomhed og jeg var igen igen omkring autoelektrikeren. Af fakturaen fremgår følgende:
Udlæsning af fejllager i motorstyring
med diagnosetester - fejl lagret på
differencetryksensor. Sensor
kontrolleret via målte værdier -
sensor måler 50mbar ved tænding til.
sensor def.
Ny differencetryksensor monteret og
kalibreret med diagnosetester.


Da jeg forlod værkstedet, lyste advarselslampen ikke. Men det gjorde den igen igen da jeg kørte på arbejde næste morgen. Kan diagnosetesteren kun "opdage" én fejl ad gangen? Eller er det fordi værkstedets tekniker ikke er "grundig nok" i sin diagosticering? Har du en idé til hvordan jeg får skovlen under problemet, så jeg ikke ugentligt skal omkring værkstedet?
Mvh Finn
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.07 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark