Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Hvor kommer vandet ind ?? 159 SW bag

Hvor kommer vandet ind ?? 159 SW bag 16.02.2020 10:23 #31178

Min 159 SW står ikke længere i garage og for nogen tid siden konstaterede jeg at der stod ganske meget vand i bunden under reservehjul. Har forsøgt at opklare hvor det kommer ind, har haft sidebeklædningen af i v. side osv. det ser ud til at det kunne være omkring lygterne da der er vådt ved "pærepanelet" og i "lommen" men jeg har endnu ikke en klar løsning.....
Er der mon nogen herinde der har oplevet lignende, og som har et bud på hvad der skal til....på forhånd tak//ESN

Sv: Hvor kommer vandet ind ?? 159 SW bag 24.02.2020 19:10 #31222

Hej Ebbe
Jeg har/har haft samme problem med min 159 SW'er, og jeg ved helt ærligt ikke hvad problemet var, da jeg gjorde flere tiltag samtidig.
Dog tror jeg, at rensningen af karosseriet omkring baglygterne (baglygter afmonteret) og efterfølgende montering af baglygterne, hvor gummiet, som skal slutte tæt til karossen, blev omhyggeligt tilrettet, og med lidt hjælp fra en elektrisk varmepistol, som gjorde gummiet blødt og fleksibelt. På min sad der en masse 'nåle' fra fyrtræer og andet snask, som gjorde der var afstand mellem karosseri og lygter/gummi.
Det er +1 times arbejde at gøre dette
Udover det, så borede jeg et 10 mm hul i reservehjulsbrønden for at dræne evt. nyt indtrængende vand.
Borehullet blev rustbeskyttet med grundmaling og tectyl. Efterfølgende har jeg ikke haft vand i reservehjulsbrønden.
God fornøjelse - jeg hører gerne om det har hjulpet

Sv: Hvor kommer vandet ind ?? 159 SW bag 26.02.2020 09:48 #31231

Tak til Torsten for et indlæg & svar - jeg har kigget lidt på engelske hjemmesider og her fundet en del tilfælde for især model Brera, og der er ikke en entydig forklaring på vandindtrægen, men flere historier der peger på utæthed omkring lygterne. Dette har jeg undersøgt, og i mit tilfælde tyder det på det kommer ind ved gummilisten og løber ind mellem beklædning og gummiet - på billedet kan man se at der er ret vådt i beklædningens nedre del - jeg har begrænset vandansamlingen en del, men ikke helt løst det fuldt ud - ligesom andre steder i landet - skriver igen når jeg har lukket og løst det....
mvh fra ESN
IMG_2213.jpg
Sidste redigering: 26.02.2020 09:49 af Ebbe S. Nielsen.

Sv: Hvor kommer vandet ind ?? 159 SW bag 27.02.2020 23:24 #31234

Det ser ikke "rart" ud

Ole
Giulia 200 Super
Giulietta 2.0 JTDM, 170 HK - TCT
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.20 sekunder

Banner

© 2008-2019 Alfa Romeo Klub Danmark