Inden man får lavet sådan en rep. kunne man jo få en til at kigge ind i motoren med et kamera , igennem tændrørshullerne og samtidig sætte tryk på kølesystemet så vil vandet vise sig i cylinderen, hvis toppakningen eller forringen er utæt.
Jeg har selv haft en Land Rover discovery 3,9 med løse forringer.
Den første motor der sad i bilen smadrede et stempel da foringen sank ned i motoren. Så fik jeg en anden motor som så fin ud meeeeen det skulle vise sig at

også var i den 3x toppakning og 2 andre topstykker ( her er det nemt for de passer højre og venstre /venstre højre)til sidst fik jeg mulighed for at få et kamera ind i motoren og f..... om ikke man ligeså tydeligt kunne se hvor vandet kom ind når der kommer tryk på.
Den lavede også olie film i vandet , det var ikke ret meget , hvis man løsnede låget på eks.beholderen kørte bilen fint når låget ver skruet fast satte bilen ud på pågældene cyl.pga at trykket steg og der kommer vand ind i motoren
Det skal man self ikke gøre på en Alfa motor 3,9 rover motoren køre ikke med så mange omdr som Alfa .
Det kunne da være en ide om ikke andet ved ikke hvad det koster for sådan en ``undersøgelse`` jeg ved at bell-add de har et kamera det var dem der kiggede ind i min motor , det var for øvrigt forringen i den også der var sunket meget lidt, men nok til at blive utæt med tryk på.