Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Dækstøj

Dækstøj 25.04.2014 14:07 #13849

Jeg har lige fået monteret mine sommerhjul, normalt en fornøjelse, men jeg havde glemt at mønstret har rejst sig, og de støjer så forfærdeligt, så jeg ønsker mig mine vinterhjul tilbage (rumlestøj og vibrationer i rattet).

Er der nogen der har nogle forslag til om der kan gøres noget, eller er det bare at hoste op med nye dæk ?

(jeg troede at jeg var "dækket" godt ind, da det er de ikke helt billige Pirelli P Zero Nero 225/40ZR18)

MVH Lars Rasmussen

Sv: Dækstøj 25.04.2014 15:04 #13851

jeg har prøvet det samme med andet fabrikat og det larmer virkelig meget. Nogle dækfirmaer kan afraspe dækkene så de bliver runde igen. Billigere end nye dæk.

Sv: Dækstøj 25.04.2014 16:34 #13852

Du skal skifte for- og bagdæk hver ca. 5000 km, så rejser slidbaneblokkene sig ikke.
Næste gang du skal ha' nye sommerdæk, så overvej dæk med langsgående mønster, de rejser sig ikke - men ser mindre sexede ud;)
Erik

Sv: Dækstøj 25.04.2014 18:26 #13855

Ja få raspet dem af som Torben nævner Må jeg forslå nogle Conti'er næste gang du skal skiftet dæk. De er efter min mening langt bedre en Pirelli

Sv: Dækstøj 25.04.2014 20:24 #13858

Tak for jeres svar,

Der er nok ikke mere end en sæson tilbage i dækkene alligevel, så de kan nok ikke raspes af, men det lyder ellers som en god løsning.

Jeg har skrevet til Pirelli i Tyskland (ingen repræsentant i DK), men kommer nok ikke videre, da dækkene er købt med bilen, så jeg har ikke nogen forhandler at henvende mig til, og dækkene er jo helt sikkert over 2 år gamle, men det irriterer mig bare at smide dæk ud, der kunne have holdt en sæson til - øv bøv.

Hvis Pirelli ikke tager det seriøst vil jeg selvfølgelig tage jeres råd til mig og skifte dækmærke (og huske mit værksted på dækrotation).

MVH Lars Rasmussen

Sv: Dækstøj 25.04.2014 20:40 #13860

Hvorfor skal Pirelli tage det seriøst, at dit værksted ikke kan finde ud af at håndtere dæk på din bil?

Mine dæk har i 20 år været håndteret af professionelle, har aldrig haft problemer med dækstøj (Pirelli/Michelin/Bridgestone/Firestone/Yokohama/Continental/Fulda).
Sidste redigering: 25.04.2014 20:50 af Thomas Lund Nielsen.
Tid til at oprette siden: 0.06 sekunder

Banner

© 2008-2026 Alfa Romeo Klub Danmark