Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Dækstøj

Sv: Dækstøj 26.04.2014 15:54 #13870

Jeg kan høre at det ikke er dækkenes skyld men min egen dovenskab. Jeg har ikke haft problemet før, selvom jeg kørte en hel sæson på dækkene uden at rotere, men det vil jeg gøre fra nu af, det bliver nok Pirelli'er igen, som jeg så må sørge for at rotere flittigt.

MVH Lars Rasmussen

Sv: Dækstøj 26.04.2014 18:55 #13874

Jeg har været rigtig glad for ContiSportContact 2 på Mitoen. De Nero der sad på var slidt skævt på indersiden efter kun 10000 km, hvilket resulterede i dækstøj ala defekt forhjulsleje. Contierne har kørt 50000 og har stadig 4mm tilbage efter jeg skiftede dem nu. De larmer dog en del mere end gennemsnittet, men det er jo et kompromis man må indgå, det er svært at få alt...Men nogle dæk passer vel bedre til en model end en anden.....det er dog vigtigt at de er nye når de er nye.....

Sv: Dækstøj 26.04.2014 20:00 #13876

Jeg har monteret Dunlop Sport Maxx RT 225/45R17.
Det er det mest lydløse dæk jeg nogen sinde har kørt på.
Jeg kører på 3. sommer sæson og det er stadig næsten lydløs

Sv: Dækstøj 26.04.2014 22:58 #13879

Som nævnt tidligere i indslaget, så er det de skråtskårne retningsbestemte dækmønstre, der har tendens til at rejse sig og larme. Kørte 1 gang på Firestone F1, de larmer. Ligeså nogle Hankock dæk, med skråtskårne retningsbestemt dækmønster.

Har efterhånden prøvet de fleste dækmærker. Er mest tilfreds med Dunlop og Michelin sommerdæk. Køber Dunlop fordi, de er billigere end Michelin. Ved skift mellem sommer/vinter dæk, bliver de bedste dæk altid monteret på bagakslen.

Ole
Giulia 200 Super
Giulietta 2.0 JTDM, 170 HK - TCT
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior

Sv: Dækstøj 27.04.2014 09:08 #13881

Helle Justesen & Ole Jørgensen skrev:
Ved skift mellem sommer/vinter dæk, bliver de bedste dæk altid monteret på bagakslen.

Paa den maade er det ikke nemt at skifte maerke, da de nye altid ryger bagpaa? Jeg foretraekker hyppig rotation, saa alle fire slides jaevnt ..
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916

Sv: Dækstøj 27.04.2014 09:27 #13882

Jeg har følgende erfaringer med dækstørrelsen 225x40x18:

ContinentalSportContact 3+5 har begge været holdbare og i mine ører særdeles lydløse dæk. De virker ikke nær så følsomme for jævnlige ombytninger af dækkene i for og bag undervejs i sæsonen, når jeg sammenligner med fx. Bridgestone Potenza RE050.

Bridgestone Potenza RE050 har to af vores biler været leveret med fra ny af og jeg synes at dækket støjer meget, både i ny og brugt tilstand. Med disse dæk har jeg erfaret at man skal være meget opmærksom på jævnlige hjulskifte for og bag, for at undgå ekstrem støj. Af plusser kan nævnes holdbarheden - de kører mange kilometre og lidt flere end Continental.

Angående dækkenes performance har jeg ikke oplevet problemer med nogle af dækkene, men kører jo heller ikke race til daglig
Tid til at oprette siden: 0.11 sekunder

Banner

© 2008-2026 Alfa Romeo Klub Danmark