Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Justering af forlygter manuelt

Justering af forlygter manuelt 15.12.2014 19:30 #16222

Hvordan justerer man forlygter på en 147 (2003) ned manuelt?

Motorerne virker ikke, men der må da være en måde at justere på manuelt?

Den gik ikke gennem syn med kun denne fejl.

Sv: Justering af forlygter manuelt 15.12.2014 19:38 #16223

Lygterne skal grund justeres på en lille lodret skrue på toppen af lygten på bagsiden - jeg mener det er en 8mm top!

jeg tror faktisk der skal være en mekanisme til justering af lygtehøjden ved læs på bilen - der er "kun" den elektriske på din bil!
- Prøv at rense stikket til motoren på lygterne, det er meget ofte dem der er dårlige.
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv: Justering af forlygter manuelt 15.12.2014 19:44 #16224

Super!

Jeg mener at have set den skrue i toppen at lygten på bagsiden. Den prøver jeg.

Der er en mekanisme til justering ved læs på bilen. En knap til venstre for speedometer. Den virker ikke lige nu.

Så jeg kan grundsjustere med skruen i højden? Eller kan det kun lade sig gøre elektrisk?

Sv: Justering af forlygter manuelt 15.12.2014 21:07 #16227

Kan nogen sige om det er disse man justerer højden på?
Vedhæftning:

Sv: Justering af forlygter manuelt 16.12.2014 05:34 #16229

Hej Frank.
Jeg havde nøjagtig samme problem som dig, min er godt nok en 156 , dog virker motoren.
Derfor blev min betinget synet.

Jeg har aldrig haft brug for at justere mine lygter, men da jeg trykkede på knappen skete der ikke en pind ??? motoren kørte men den justerede ikke, hverken op eller ned, jeg prøvede osse at skrue på justeringsskruen ved lygten uden held, jeg ved ikke om det er den samme som du har i din 147, men det ser rigtig nok ud, jeg måtte derfor køre ned til min gode ven Casper hos Car Center på Amager. Det viste sig at den stang fra motoren, som går ind i parabolen var hoppet af , et lille indgreb der tog ham 10 min at fikse.Jeg tror ikke det kan lade sig gøre hvis motoren ikke virker, da stangen skal køres helt ud for at få fat i parabolen.

Så mit råd til dig , ring til Casper eller kør en tur på Amager, hvis ikke du selv kan fikse problemet.

Venlig hilsen.
Mugge.

Sv: Justering af forlygter manuelt 16.12.2014 07:12 #16230

Hej igen Frank.

Jeg var for en sikkerheds skyld lige inde og checke hos www.alfaowner.com
(adjustment headlights 147/156)
Den sorte hex skrue er op/ned, den hvide er højre/venstre.
Du skal bruge en 6mm hex socket.
Håber du kan bruge det til noget

Venlig hilsen.
Mugge
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2025 Alfa Romeo Klub Danmark