Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Tandstang

Sv:Tandstang 29.10.2008 12:25 #438

Vores 156 årgang 2004 havde også klonklyde som sælgeren ikke villelave.
Et andet værksted, mente tandstangen skulle skiftes, grundet klonklyde, både ved kold og varm motor.

Så kørte jeg til tyskland.

Det kostede 2060,- DKK at få skiftet gummi omkring krængnings stabilisatoren, inklusive ny vædske på klima anlægget.

Nu er lydende helt væk!!!

Her i DK skulle jeg have betalt over 10 000,- for udskiftning af tandstang, og detville ikke have fjernet lydende,- derefter ville jeg skulle have haft udskiftet krængnings stabilisator, formentligt over 3000,- oveni.

i Tyskland bruger de uoriginale dele, nogen steder på vognen, det bliver bedre end det originale, påstås det af motorsports chefen på værkstedet.

Vi er nu glade for at have fundet et godt værksted.
Vi kører til Tyskland fremover.
Kim Hansen
Næstved
21 76 49 14

Sv:Tandstang 29.10.2008 12:50 #440

Kim - det er sikkert rigtigt at det har været en anelse billigere at få den lavet i Tyskland - men du skal derned alligevel - hvis man som jeg bor i Kbh. området skal der minst lægges kr. 2000.- bare til transport oven i værkstedsprisen i Tyskland - det var et lille sidespring:)

Men det andet du fortæller skræmmer mig endnu mere - hvor mange tandstænger er der blevet udskiftet (eller måske kun betalt for:S ) af kunder med "blind tillid" til deres værksted - en tandstang går ikke bare i stykkerB)

Jeg har to gange oplevet efter service at mekanikkeren har sagt: "din tandstang skal skiftes" - begge gange har det ikke være nødvendigt når sagen blev undersøgt nærmere - det er simpelthen noget svinerri!
Mvh
oo=v=oo
Vernon P.
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Sv:Tandstang 29.10.2008 14:48 #441

Det er principielt heller ikke nødvendigt at skifte bærearmen, idet det faktisk kun er bøsningen, det er galt med.

Bøsningerne findes dog ikke som originale dele.

Som nævnt tidligere i tråden kan det også være bøsningerne på stabi'en, men dette giver sig oftere til udtryk i knirken ved kørsel over bump eller lign.

Sv: Tandstang 13.12.2010 22:25 #4470

Fik det lavet hos Thorkild Dau i Flensborg.
Han skiftede bærearmene plus nogle "kødben". Nu kører den som en drøm!
Hilsen Morten Toft Alfa 147 2,0 TS 2001
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.10 sekunder

Banner

© 2008-2025 Alfa Romeo Klub Danmark