Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Tør man gi sig ud i et køb af alfa romeo gt 3,2 v6

Tør man gi sig ud i et køb af alfa romeo gt 3,2 v6 07.08.2015 01:09 #19284

Gode råd modtages
jeg gå og drømmer om at indkøbe mig en gt 3,2
er der noget man skal være opmærksom på ud over det stor brændstof forbrug
kan se der er mange tråde om gearkasser og koblinger hvilket afskrækker mig lidt
har kigget på flere tysker med udfyldt servisbog med omkring 80000 km på klokken
skal sige at mit kørsels overstiger ikke 12000km om året på forhånd tak mvh frits

Sv: Tør man gi sig ud i et køb af alfa romeo gt 3,2 v6 07.08.2015 15:12 #19287

Husk også lige at grøn ejerafgift med 10.000 kr om året ikke er helt ubetydelig.
Mvh
Arvid
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV '11
Fiat 500 1,3 mjt '08
Tidligere
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV '11
Alfa Romeo 156 1,9 jtd 16v '04
Alfa Romeo 75 3,0 V6 '90
Alfa Romeo 145 1,6 T-Spark 16v '98

Sv: Tør man gi sig ud i et køb af alfa romeo gt 3,2 v6 07.08.2015 15:26 #19288

Har 3.2 motoren i min GTA.

Den er dyr i stumper i forhold til en 2.0. Der er jo dobbelt op på topstykker, toppakninger, knaster osv.

Motoren er tung og det stiller store krav til ophæng.

Den motor gør en Alfa Romeo til noget specielt. Den er ikke praktisk eller fornuftig på nogen måde, men nøj hvor er den fed.
Hvis du ikke har luft i budgettet til de ekstra omkostninger der kan komme skal du ikke hoppe på en 3.2.

/Alex

Tør man gi sig ud i et køb af alfa romeo gt 3,2 v6 07.08.2015 18:24 #19291

Frits - Ja gearkassen er ikke stærk nok, den skal nok renoveres med jævne mellemrum hvis ikke man passer meget på den - og hvad angår kobling - hvis den er slidt eller ikke holder længe - koblingen bliver slidt mere ved hård kørsel, det gælder alle biler - det er prisen!

Motoren er tung som Alex nævner ...... det giver en stor understyring - det kan afhjælpes ved et LSD eller Q2 spær som det hedder på "Alfisti"
Så bliver bilen også noget nær "himmelsk"
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)

Alfa 3,2 V6 07.08.2015 19:12 #19292

Hej Frits,

Jeg har haft en Alfa GT 3,2 siden august 2012, og har kørt ca 60.000 km siden da. Tælleren står i dag på 118.000 km.

Det er en fornøjelse at sætte sig ind i den hver morgen, og jeg er stadig superglad for den.
Bilen ser jo skøn ud, men det er specielt den kraftige 6-cylindrede motor som den helt enestående. Kig ned i motorrummet, og du ser en gudesmuk motor med 6 forkrommede indsugningrør. Ikke noget med at alt er pakket ind i underlige plastikskjolde som motorer ellers er i dag.
Og når du starter motoren, lyder der et brøl, og selv i tomgang lyder en 6-cylindret Alfa-motor som den skønneste musik. Og under kørsel kan du enten nyde det kraftige bundtræk og lave hurtige overhalinger i 6 gear, eller du kan fyre den total af, og nyde den fedeste lyd, og en heftig acceleration, der kun overgås af virkelig hurtige biler (Ferrari etc).

Men alt er ikke ren lykke ! Der er en (økonomisk) bagside af guldmedaljen, som der er et par stykker der har påpeget.
Dels er der det med en grøn ejerafgift på 10.000 kr/år, forsikring på 8-9.000 kr/år og den kendsgerning at den kun går 8 km/liter.
Men den har også en tendens til løbende at kræve lidt flere reservedele end biler normalt gør.

Jeg har ikke haft problemer med hverken gearkasse eller selve motorens ædlere dele. Men jeg har lige fået skiftet kobling og tandrem (samlet pris ca. 20.000), og eller har jeg fået skiftet køler, bremser foran (skiver+klodser), et dørhåndtag, udstødning, vandpumpe, et specielt kølerør, håndbremsekabler og 3 gange skiftet luft masseflowmåler (som kan gå i stykker hvis man mange gange kører den hårdt ind i det røde felt/omdrejningsbegrænseren). Så sidstnævnte er min egen skyld, og det koster mig godt 3000 kr hver gang (og mere end 5000 kr, hvis du får det gjort på et Alfa-værksted).

Så skal du have en bil der er billig i drift, og uden lidt udfordringer en gang i mellem, så skal du nok have en 4-cylindret Toyota, som næppe giver sin ejer nogen virkelig glæde, hvis man er ude efter en "drivers car".
Men er du klar til at betale noget(en del) mere, for at få en karismatisk bil med fed lyd, lækkert udseende og godt med karisma, så bør du købe en Alfa GT 3,2 V6.

Det koster ekstra at have det sjovt hver dag.

De bedste Alfa-hilsner,
Karsten Rørbo

Sv: Alfa 3,2 V6 07.08.2015 19:27 #19294

Spot on Karsten.
Tid til at oprette siden: 0.09 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark