Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Tør man gi sig ud i et køb af alfa romeo gt 3,2 v6

Sv: Alfa 3,2 V6 07.08.2015 19:42 #19296

Yeps, og så er de til at få for en billig penge nu.
Giulia 200 Super
Giulietta 2.0 JTDM, 170 HK - TCT
Guilia Spider 1600 Junior
GT 1600 Junior

Sv: Alfa 3,2 V6 08.08.2015 00:19 #19298

1000 tak for jeres gode svar og ja en alfa kræver pleje det ved jeg da min røde bisse af en 155 2,0 ts har drillet mig med rust problemer fra første dag, men ellers alm vedligeholdelse og ja den gå nok heller ikke mere 9 km i byen og det er nok der min kørsel ligge, men min jagt i det tyske land på den næste alfa romeo er sat igang men har tid til den rigtig kommer da den røde bisse holder syn i et år i nu men igen tak for svar mvh frits
Sidste redigering: 08.08.2015 00:20 af Frits Wintherfeldt.

Sv: Alfa 3,2 V6 08.08.2015 17:03 #19300

Måske skulle man lige fortsætte tråden ved at kigge på GT 2,0 JTS. Billigere i drift, men lige så smuk...

Er gearkassen f.eks. lige så skrøbelig som på 3,2'eren? Har gode minder fra min 156 2,0 JTS, der holdt til min tunge speederfod i årevis uden nedbrud

Sv: Tør man gi sig ud i et køb af alfa romeo gt 3,2 v6 08.08.2015 20:21 #19302

Hvis du har luften til det i bugettet, så gør det!

Du vil ikke fortryde det;)

Men jeg understreger at man skal have luft i budgettet til den type bil, for det er ikke uden omkostninger.

Hvis benzinforbruget har den mindste betydning, så bliver du slemt skuffet. Den kører alt mellem 2,5 og 10 km/l. Det sidste ved ren morfar kørsel = Meget kedeligt. Hvis du kører meget bykørsel, så går den ikke meget mere end 4-7 km/l.

Ja, den er temmelig dyr at køre på værksted. En medvirkende årsag hertil er, at der absolut intet plads er tilovers i motorrummet. Den er tidskrævende at skrue på, derfor bliver den noget dyrere end en 4 cylinderet.

Der er heller ikke ret mange værksteder, der kan finde ud af at skrue på sådan en motor. Det er ikke bare lige til, tro mig, jeg taler af erfaring på den konto. Jeg var uheldig at få et eksemplar, hvor der var nogen der havde skruet på den, som ikke har været helt klar over hvad det var de lavede. Sørg for at finde et værksted, der kan finde ud af at skrue på sådan en motor.

Hvis du har råd til det, så gør det. Lad være med at snyde dig selv for den køreglæde, som sådan en bil med den motor giver. Det er 100 % hamrende politisk ukorrekt køretøj. Men for h...... jeg har ikke fortrudt det, på trods af de kvaler jeg har haft med min.
Henrik
Giulietta 1750 TBi Veloce TCT
Fiat Punto Evo 1.4 16V Multiair 105hk

Sv: Tør man gi sig ud i et køb af alfa romeo gt 3,2 v6 08.08.2015 21:19 #19303

Som for alle andre bilkøb gælder st du skal finde det bedst mulige eksemplar - hvis den du køber ikke har været passet vil der uundgåeligt dukke ubehagelige overraskelser op.
Det kan aldrig svar enig at købe noget til renovering, din timepris bliver under 5kr og der er mange fine eksemplarer derude. Du skal bare ikke købe den første og den bedste, selvom du utvivlsomt vil være betaget.
Nøglen til et lykkeligt ejerskab er et godt værksted - både ift kendskab til modellen, men også i forhold til kvalitet. Et værksted der måske har en billigere timepris - men ikke den fornødne ekspertise - ender med at blive et dyrt bekendtskab i det lange løb.
Der er meget sludder om svage koblinger og gearkasser - lad mig bare sige at med 250 fyrige hingste under hjelmen, så skal man behandle materiellet med respekt - fejlen sidder oftest bag rattet
Eneste nødvendige opgraderinger er Q2 og undervogn. En GTA understyrer ikke som en 2,5 - faktisk har de to modeller ikke meget til fælles - ved ikke hvordan det er med GT, men en GTA er det jo trods alt ikke
Men standardundervognen er for blød og Q2 giver ekstra grip på våd vej (og bane) - bør være obligatorisk hvis du alligevel skal skifte kobling.
Min GTA kører kun under 8 km/l på bane - men 9,5 på 4.500km roadtrip i Europa, hvor 80% var 160 km/t på motorvej. Min TS lå omkring 10 km/l - uden sammenligning iøvrigt ..
FIAT 500S
Alfa Romeo 156 GTA
Ducati Monster S4 916
Sidste redigering: 08.08.2015 21:20 af Mikkel Lund.

Tør man gi sig ud i et køb af alfa romeo gt 3,2 v6 09.08.2015 10:00 #19304

GT 3,2 og GTA er stort set identisk i undervognen - det er samme bil
Motoren yder 10hk mindre i GT'en på papiret - eneste grund til GTA (og GT) er kraftigere i forhjulsophænget er navet til de kraftigere brembo bremser.

Mikkel - en GTA understyre sq.da også - Q2 dif er derfor et absolut must hvis man skal køre lidt sjovt!
- understyringen er den eneste grund til jeg valgete GTA fra i sin tid - jeg har sidenhen prøvet en med Q2 - det havde gjort en forskel for mig!
mvh
oo=V=oo
Vernon P.

Giulia Q4 Veloce (2017)
Sud 1,5 Berlina (1982)
Tid til at oprette siden: 0.08 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark