Alfa Romeo NYT

Det nye klubblad

Medlemslogin

Velkommen, Gæst

EMNE: Min Alfa GT koger over. Hvorfor ???

Sv: Min Alfa GT koger over. Hvorfor ??? 02.07.2016 12:58 #22888

Hej alle sammen,

Tak for de mange gode råd. Det er (desværre) nok vandpumpen den er gal med, men der er heldigvis et godt råd fra Flemming til at finde ud af om det er pumpen eller ej. Jeg giver beskeden videre til min faste Alfa-mekanikker.

Hvis det er vandpumpen, så forstår jeg, at det bliver en mekanikker timekrævende opgave, da tandremmen skal af, for at komme til vandpumpen. Eller findes der en genvej, så tandremmen ikke skal af ?

Mvh
Karsten Rørbo

Sv: Min Alfa GT koger over. Hvorfor ??? 02.07.2016 15:29 #22889

Nej det er den hårde vej. De originale vandpumper har typisk plasthjul, som revner og dermed ikke giver vandet det flow der behøves.
Skifter du vandpumpe, så husk at tage tandrem med i reparationen, arbejdet er det samme, da vandpumpen sidder bag tandremmen

Sv: Min Alfa GT koger over. Hvorfor ??? 02.07.2016 15:31 #22890

Ups ved ikke om det er en V6 eller 4 cyl. Den jeg gav beskrivelse af er V6

Sv: Min Alfa GT koger over. Hvorfor ??? 02.07.2016 15:40 #22891

Det er en V6

Sv: Min Alfa GT koger over. Hvorfor ??? 02.07.2016 18:04 #22893

Jamen, hvis det vitterligt er vandpumpen, så er det vel en garantisag?

Sv: Min Alfa GT koger over. Hvorfor ??? 03.07.2016 21:23 #22904

Jeg har lige fundet min faktura frem fra tandremsskift i august 2014. Der er ingen vandpumpe på regningen, og dermed heller ikke nogen garantisag .
Jeg husker, at jeg dengang i 2014 fandt ud af det med, at man burde skifte vandpumpe fra plast-rotor til metal-rotor. Jeg husker også, at jeg diskuterede det med værkstedet (Flex-A, Birkerød), som har stor erfaring med Alfa.

Men hvad der egentlig skete med vandpumpen, er jeg sgu lidt i tvivl om nu. Jeg har en eller anden svag anelse om, at de ringede og fortalte at der allerede sad en vandpumpe med stålrotor, og den så god nok ud, så der ikke var grund til at udskifte den !

Bilen skal på værksted om et par dage, og når fejlen er fundet, så skal jeg berette, om det er vandpumpe, køler, termostat eller noget helt fjerde.
Tid til at oprette siden: 0.10 sekunder

Banner

© 2008-2023 Alfa Romeo Klub Danmark